بازی Battlefield 5 قسمت شانزدهم از سری Battlefield می باشد. این بازی با تمرکز بر جنگ جهانی دوم در ادامه داستان بازی Battlefield 1 ارائه می شود. این بازی بر روی موتور Frostbite طراحی و تاریخ 24 آبان 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شد. در ادامه با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

pc      ps4         xbox1          بازی Battlefield 5


سازندگان بازی Battlefield 5

بازی Battlefield 5 توسط کمپانی های EA DICE سوئدی و Electronic Arts کالیفرنیایی طراحی و منتشر شد. این شرکت سری بازی های بزرگی از جمله Star Wars، The Sims، NHL و FIFA را در کارنامه موفقیت آمیز خود ثبت کرده است.

گیم پلی بازی Battlefield 5

سری بازی های Battlefield همیشه بر پایه هرج و مرج و میدان جنگ استوار می باشد و بازی Battlefield 5 نیز از این قضیه مستثنا نمی باشد. دسته های سربازان بدون سر و صدا و با تکنیک های خاص در سراسر مناظر زیبا که با آتش و خون ادغام شده به مبارزه می پردازند.

Battlefield V پس زمینه ای از مکان های اروپایی در جنگ جهانی دوم را نشان می دهد و شما می توانید آن را به صورت تک نفره و هم به صورت چند نفره تجربه نمایید. در اینجا برای شما وسایل نقلیه قرار می گیرد تا بتوانید ساده تر در مسیرها عبور کنید. این بازی با Battlefield 1 بی شباهت نیست. هر سلاح در این بازی دارای وزن و ضربه متفاوت است که این موضوع کاملا در صدا و دید بصری حس می شود.

سربازان در گروه ها به وسیله نوعی شلیک گلوله، مرگبار تر از همیشه ظاهر می شوند. این حالت برای سرعت بخشیدن به نابودی سربازان ماهر انجام می شود. هدایتگر نقشه صاف و هموار می باشد. همه بازیکنان بدون توجه به رتبه می توانند گروه های خود را احیا نمایند. احیا بازیکنان چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد. در عکس شماره 1 صحنه هایی از مبارزات در بازی مشاهده می شود.

بازی Battlefield 5
عکس شماره 1: صحنه هایی از مبارزات در بازی Battlefield 5

حالت Recon در حال حاضر توانایی تمرکز موقعیت دشمنان بر تک تیرانداز ها را دارد. وظیفه رده ها و کار گروهی بیشتر توسط سیستم Attrition تاکید شده و شامل تغییراتی است که به کمبود منابع منجر می شود و تقریبا در هر جنبه ای از بازی تاثیر می گذارد. زنده ماندن با سیستم health بازی، خود به تنهایی بخشی از بازسازی خودکار به حساب می آید. اگر شما medkit داشته باشید می توانید تنها توسط Medics آن ها را توزیع نمایید.

یکی دیگر از مکانیک جدید معرفی شده Battlefield V، Fortification است که شامل سازه های از پیش تعریف شده مانند دیوارهای ماسه ای، سیم خاردار ها و غیره در محیط بازی می باشد. هیچ منبعی برای ساخت آنها وابسته نیست (هرچند پشتیبانی رده های ساختن بسیار سریع تر از رده های دیگر انجام می شود). به طور کلی، با توجه به سرعت برخی از حالت ها، ساخت و سازهای مرتفع کمی دچار تغییر می شود و هیچ تغییری در شرایط مناسب وجود ندارد.

بالاتر از همه چیز بازی Battlefield 5 در Grand Operations می درخشد. یک سری از سه بازی متوالی با بیان مختصر داستان جنگ جهانی دوم در هم آمیخته شده است. Frontlines خاصیتی جنگی دارد. تیم ها بر اساس اهداف متنوع در قسمت هایی از نقشه به حمله یا عقب نشینی می پردازند. این سبک به هیچ وجه جدید نیست. Frontlines در Battlefield 1 DLC دیده می شود و عناصری را از Rush and Conquest می گیرد و Operations Grand یک دگرگونی – اگر چه بهبود یافته- در Operations اصلی در Battlefield 1 می باشد.

با این حال، ابزار و مکانیک در اطراف Battlefield V و نحوه تغییر دینامیک نقشه در هر مرحله باعث ایجاد هیجان مطلق برای بازی می شوند. این ویژگی ها نقشه را برجسته می نماید. ساختار حالت هایی مانند Frontlines به طور طبیعی، توجه یک تیم را به چندین اهداف واضح در یک زمان قرار می دهد و یک روش برای دیوانگی فراهم می سازد.

همانطور که Grand Operations عظیم و بزرگ است، Conquest به ضعیف ترین لینک تبدیل شده است. صرف نظر از حالت مرجع بازی، شما XP را برای چندین مسیر پیشرفت به صورت جداگانه دریافت خواهید کرد.

رده حالت ها و رده سلاح های فردی از درجه بندی خوبی برخوردار می باشد و هر تانک و هواپیما رتبه خود را دارد. برای باز کردن اسلحه ها هیچ قفلی در جنگ جهانی دوم به چشم نمی خورد. ولی بالا بردن سطح سلاح به شما اجازه می دهد تا آنها را به سبک خود سفارشی سازی کنید. برخی از آنها در دقت بیشتر در حرکات دفاعی، سرعت بازنگری و اهداف سریعتر با کمترین بازه در ADS به کار می روند. سلاح های مختلف، قطعات و تجهیزات به هنگام رسیدن به رده های بالاتر در دسترس قرار می گیرد. این یک سیستم کاملا منطقی به حساب می آید ولی متاسفانه راجع به ارتقا در مورد وسایل نقلیه چیزی در میان نگذاشته اند.

وسایل نقلیه در این بازی به صورت جداگانه رتبه بندی می شود. برخی از مزایای مفید را می توانید برای وسایل نقلیه خود به دست آورید ولی این نکته را بدانید که چندان حائز اهمیت نمی باشد. در عکس شماره 2 مناظر برفی در بازی دیده می شود.

بازی Battlefield 5
عکس شماره 2: صحنه برفی بازی Battlefield 5

به غیر از پوسته های سلاح می توانید ظاهر Allies و Axis را سفارشی نمایید. با اینکه می توانید لباس کاراکتر خود را تعیین کنید ولی مشکل اینجاست که این بازی به صورت اول شخص می باشد و شما چندان به ظاهر خود مشرف نخواهید بود. سفارشی سازی شما نیاز به سکه دارد و شما این سکه ها را می توانید از پاداشی که در بازی به دست می آورید دریافت کنید. همچنین می توانید مسابقات در بازی را تکمیل نمایید و از این طریق پول خوبی کسب نمایید.

قفل سلاح ها و وسایل نقلیه نیز با پرداخت سکه انجام می شود ولی این قفل ها با سکه نسبتا کمی باز می شود. بازی Battlefield 5 یک تلاش دسته جمعی یا چند نفره نیست. داستان های جنگ به عنوان مولفه های تک نفره باز می گردد و سعی در نشان دادن خشونت شدید با لحن وحشیانه دارد. این کمپین بخش های شناخته شده دیگری از جنگ جهانی دوم را مانند مقاومت نروژی ها و Senegalese Tirailleurs که در میان تبعیض نژادی برای ارتش فرانسه جنگیدند، برجسته می کند. تلاش در این بازی بسیار قابل تحسین است. به ویژه هنگامی که به مبارزات انتخاباتی Tirailleur می آید، چرا که آن را در بخش هایی از تاریخ که تقریبا فراموش شده اند روشن می کند و داستان جنگ را با غلظت بسیار شدیدی به نمایش می کشد.

برخی از ماموریت های داستانی خسته کننده به نظر می رسد ولی مطمئنا روایت داستان نمی گذارد حس و حال بازی از بین برود و شما را ناامید سازد. نکته دیگری که در این بازی جنجال برانگیز بوده وجود کاراکتر زن در این بازی است. این اتفاق کمی برای همگان عجیب و غیر معقول بوده ولی تیم سازنده اذعان داشته که او به بازیکنان خود احترام می گذارد تا جنسیت کاراکتر خود را تعیین کند.

داستان بازی Battlefield 5

داستان این بازی به battlefield 1 باز می گردد. این بازی قصد دارد جنگ های کمتر شناخته شده جنگ جهانی دوم را بازگو کند. اولین مرحله بحث شده در کشور نروژ در سال 1943 در طول اشغال آلمان است. داستان یک زن جوان را به عهده می گیرد که باید بازمانده نهایی را برای نجات خانواده اش حفظ کند.

با این حال، برخی از خصوصیات مورد بحث قرار گرفته که در آن بازیکن می تواند یک بازیکن دشمن را همراه بقیه تیم خود ببیند حذف شده تا بازیکنان مورد اسکن قرار گیرد و محیط را به سادگی نشان دهد. در عوض، DICE کارهای زیادی برای ایجاد یک محیط پویا انجام داده است. به عنوان مثال، یک بازیکن در حال اجرای عملیات از طریق گیاهان بلند باعث می شود که گیاهان حرکت کند و آنها را به رویت تک تیراندازان برساند.

خرید بازی Battlefield V برای PS4

اگر چه دشمنان را در battlefield 5 آسان تر می بینید، با حمله شما گزینه های حرکت بیشتری به وجود می آید. سربازان در حال حرکت، به زمین افتادن و چرخش و نگاه کردن به هر جهت، برداشتن یا تعقیب دشمنان، غواصی و … همگی یعنی Battlefield 5.

موسیقی و گرافیک بازی Battlefield 5

گرافیک در این بازی با جزئیات دقیقی به نمایش گذاشته شده البته نمی توان گرافیک و نوع کیفیت بافت ها را بهترین دانست. ولی با همه این ها تماشای مناظر شیرین و لذت بخش می باشد.

صداگذاری های بازی با دقت و ظرافت خاصی تنظیم شده و باعث می شود تا بازیکن خود را در شرایط ناراحت کننده جنگ احساس کند. موسیقی متن نیز احساسات بازیکنان را به خوبی درگیر می سازد.

در نهایت بازی Battlefield 5

در حال حاضر بازی Battlefield 5 دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشد. این بازی مطمئنا برای تمامی بازیکنان هیجان انگیز و لذت بخش است. 8 نقشه، حالت های اضافی (از جمله co-op)، عملیات بزرگ دیگر، حالت Battle Royale در این بازی وجود دارد و به جذابیت آن می افزایند. بی شک علاقه مندان به سبک جنگی همانند سری بازی های Call of Duty به Battlefield 5 نیز علاقه مند می شوند.

این بازی ازتاریخ 24 آبان 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Battlefield 5 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • Grand Operations بهترین بازی را در میدان جنگ به ارمغان می آورد
  • Frontlines و Breakthrough بر حالت های هیجان انگیز متمرکز هستند
  • تجربه بصری و صوتی قابل توجهی که لحظات بهتر را افزایش می دهد
  • ترفند های کوچک به گروه ها، کلاس ها و منابع در کار تیمی تاکید می کنند
نکات منفی
  • اکثر نقشه ها برای حالت Conquest بیش از حد تداخل پیدا می کنند
  • داستان های جنگی در سبک و تن متناقض است
  • تعدادی از اشکالات کوچک تجمع می یابند تا نقاط خشن را نشان دهند
  • پیشرفت وسایل نقلیه به نظر می رسد کمی ضعیف ظاهر گشته

خرید بازی Battlefield V برای PS4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =