بازی Dead Cells ترکیبی از 2 حالت roguelike و action می باشد. در این بازی بازیکنان بدن یک زندانی را کنترل می نمایند. همچنین آنها به اکتشاف مجموعه ای از سیاه چال ها و جمع آوری سلاح و زره می پردازند. در این بین با موجوداتی رو به رو می شوند که با آنها مبارزه می کنند. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد. در ادامه مقاله با این بازی جذاب بیشتر آشنا می شوید.

pc       ps4         xbox1          nintendo switch         بازی Dead Cells    


 

سازندگان بازی Dead Cells

کمپانی فرانسوی Motion Twin از 17 سال پیش کار خود را آغاز نموده و هم اکنون در ساخت و انتشار بازی Dead Cells تلاش فراوان به عمل آورده است.

گیم پلی بازی Dead Cells

بازی Dead Cells یکی از محبوب ترین عنوان های امروزه در بین بازیکنان محسوب می شود. در یک زندان قدیمی فراموش شده لاشه جنازه ای دیده می شود. بازیکن با تیراندازی به سمت جلو، زامبی ها و موجودات راهی برای عبور پیدا می کند. برخی از دشمنان هنگام شکست سلول های بدن خود را از دست می دهند و باید از طریق گزینه های به دست آمده مانند معجون، قدرت بدنی خود را بالا ببرند. بازیکن قبل از مردن باید از گزینه های جمع آوری شده استفاده کند زیرا پس از نابودی تمامی آنها از بین می روند. در عکس شماره صحنه هایی از این بازی مشاهده می شود.

بازی Dead Cells
عکس شماره 1: صحنه های بازی Dead Cells

یکی از موضوع های جذاب در این بازی شاید این باشد که چگونه بدون هیچ گونه تطبیقی همه چیز را به یکدیگر می پیوندد. شخصیت هایی از بازی Dark Souls و Metroid درون بازی وارد شده اند. همچنین این بازی از فیلم Rogue نیز الهام گرفته است.

شما در این بازی ابتدا تنها مسیرهای مشخصی را در دسترس دارید و بعد از گذشت مدتی تغییرات خاصی صورت می گیرد و مسیرهای جدیدی گشوده می شود. شما باید مسیر پیشرفت خود را از طریق جمع آوری گزینه های مختلف انجام دهید. همچنین این را بدانید که در این مسیر تا پایان باید زنده بمانید  تا به پیروزی دست یابید.

در حقیقت بازیکن در بازی Dead Cells سلاح ها و مهارت های جدید را از جعبه یا مغازه ها دریافت می نماید. بازیکن می تواند خود انتخاب کند که به مسیر خود ادامه دهد یا در مرحله فعلی باقی بماند. البته او باید به مسیر خود ادامه دهد تا از تجهیزات و پاداش ها برای مراحل پیشین بهره گیرد.

در ابتدا مسیر برایتان ساده و هموار به نظر می رسد سپس با افزایش جنبش و پرش، راه دشوارتر شده و این واقعا موضوع مورد نیاز شما می باشد.

دشمنان به شیوه های مختلف با شما به مبارزه می پردازند. برخی از آنها نمی توانند شما را ببینند یا واکنش نشان دهند. مگر اینکه در یک خط مستقیم رو به رو شما قرار بگیرند. اما به طور کلی نمی توانند مستقیم حمله ور شوند. از همین رو شما باید صفحه مربوط به توانایی های مربوط به دشمنان را مطالعه کرده و از این اطلاعات برای استراتژی های خود بهره ببرید. در عکس شماره 2 صحنه مبارزه با دشمنان مشاهده می شود.

بازی Dead Cells
عکس شماره 2: صحنه مبارزه با دشمنان در بازی Dead Cells

علاوه بر دشمنان مختلف، مسیر نیز استرس هایی به شما وارد می کند. به طور مثال استخرهای سمی، طبقه های چاک دار و غیره. تمامی مسائل با یکدیگر ترکیب شده و شما را شدیدا به چالش می کشد.

دشمنان در این بازی تقریبا ظاهری متفاوت با یکدیگر دارند و در نوع و رنگشان می توان این موضوع را به خوبی لمس کرد.

امکانات بازی برای بازیکنان

گاهی اوقات شما یک یا دو سلاح به همراه یک سپر در دست دارید. به علاوه بازی به شما امکانات مختلفی از جمله حرکات خاص و مهارت های مختلف را در اختیارتان قرار می دهد.

بازیکن می تواند به روش های مختلف با دشمنان به مبارزه بپردازد به طور مثال قبل از نبرد با دشمن می تواند با جادو ها و طلسم هایی به صورت ترکیبی استراتژی های خود را پیاده سازد.

مبارزات در بازی به صورت تدریجی معرفی می شود. از همین رو شما به صورت طبیعی می آموزید چگونه به مسیر بازی ادامه دهید. این یکی از خلاقیت های زیرکانه سازندگان به حساب می آید.

ابتدای بازی (در طی چند سفر در محوطه های زندان) شاید تنها 10 دقیقه به طول انجامد. این موضوع کمی شما را مضطرب خواهد کرد زیرا شما به محیط آشنا نبوده و آسیب پذیر می باشید. با این حال فرار آسان نیست و شما حداقل در ابتدا به مبارزه با دشمنان خواهید پرداخت.

مراحل بازی در هر قسمت گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد و هر مرحله با مرحله دیگر متفاوت ظاهر می گردد. یک مسیر می آید و می رود شاید یک گنج یا دشمن جدید جای اتفاقات قبلی را بگیرد. اما این موضوع واقعا مهم نیست زیرا موضوع خاص بازی همواره پایدار و منحصر به فرد پیش می رود.

شما به هنگام مرگ با صحنه ناامید کننده ای رو به رو می شوید زیرا بازی دوباره در حال راه اندازی می باشد و شما تمامی اندوخته هایتان را از دست داده اید. البته ارتقا دوباره مهمات و گزینه آنقدری طول نمی کشد که ناراحت کننده به نظر برسد.

گرافیک و موسیقی بازی Dead Cells

موسیقی بازی بسیار زیرگانه و کامل طراحی شده و همین موضوع به جذابیت بیشتر بازی می افزاید.

گرافیک بازی دارای جزئیات معقول و جالبی می باشد. با اینکه تمامی صحنه ها به صورت کارتونی و غیر واقعی طراحی گشته ولی به خوبی بازیکنان را به خود جلب می کند.

در نهایت بازی Dead Cells

بازیکن در بازی Dead Cells باید به خوبی سطح دشمنان را درک کند تا بتواند از طریق استراتژی های ذهنی خود با آنها به مبارزه بپردازد. حتی اگر بازیکن نتواند مراحل بازی را به اتمام برساند برخی از آنها به قدر کفایت رضایت بخش خواهد بود. مراحل شیرین، یک حس پیشرفت مداوم را به آنها القا می نماید. علاوه بر تمامی این ها بازی Dead Cells به خوبی توانسته ترکیب مثبتی از چند حالت را ایفا نماید. در هر صورت این عنوان یکی از بهترین نمونه های ترکیبی به حساب می آید که هیچگونه افت سطحی به همراه نداشته است.

بازی Dead Cells هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Dead Cells برای من، گروه crocogame و دوستان خود به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • بازی بسیار لذت بخش و تاثیر گذار می باشد
  • ترکیبی عالی از ژانرها و ایده های طراحی جذاب
  • سطوح بازی به خوبی با هم ترکیب شده اند
نکات منفی
  • گام های متغیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =