بازی Far Cry New Dawn یک عنوان تیرانداز اول شخص به حساب می آید. این بازی محبوب یکی از قسمت های عنوان Far Cry محسوب می شود و دنباله داستان Far Cry 5 را روایت می نماید. این بازی از تاریخ 26 بهمن 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 وارد بازار شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را از این عنوان در اختیار شما قرار دهیم.

pc     ps4          xbox1         بازی Far Cry New Dawn    


سازندگان بازی Far Cry New Dawn

بازی  Far Cry New Dawnتوسط کمپانی بزرگ Ubisoft طراحی و عرضه گشته. با اینکه مشکلاتی در این بازی به چشم می خورد ولی تیم سازنده با دقت هرچه تمام تر سعی در طراحی بی نقص این بازی داشته است.

گیم پلی بازی Far Cry New Dawn

از همین ابتدا باید بگویم همانطور که حدس می زنید بازی Far Cry New Dawn دنباله داستان Far Cry 5 می باشد و نقشه بازی کاملا مشابه همدیگر هستند. این موضوع بازیکنان را کمی نا امید خواهد کرد.

در این بخش خطر لو رفتگی داستان وجود دارد و اگر نمی خواهید داستان را پیش از بازی بدانید این پاراگراف را مطالعه نکنید. در پایان Far Cry 5، ایالات متحده از بین می رود. هفده سال پس از این اتفاق شما در این منطقه قدم می گذارید. شما نا امیدی ساکنان شهر را به وضوح مشاهده خواهید کرد. پوشش گیاهی هم اکنون فراوانتر می باشد و جامعه تغییر شکل یافته است. هر چیزی در اینجا جدید و متفاوت می باشد به جز ظلم و استبدادی که به ارمغان آمده و شما به تنهایی باید این اوضاع را سامان بخشید.

با اینکه چندین نوآوری جدید و مکانیک متفاوت و خوب در این بازی دیده می شود ولی برخی از موارد در این عنوان به صورت کاملا مشابه تکرار می شود. البته این موضوع واقعا ناراحت کننده نمی باشد زیرا به خودی خود نسخه پیشین دارای جذابیت بالایی بود. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Far Cry New Dawn
تصویر شماره 1: صحنه های زیبای بازی در کنار ویرانه های گذشته

شما در این بازی علاوه برماموریت های اصلی که برایتان در نظر گرفته شده ماموریت های فرعی را هم می توانید به انجام برسانید. فعالیت های جانبی شامل شکار گنج، ایستگاه های دشمن و ماموریت های کشف محیط های مختلف می باشد. شما برای کسب درآمد خود باید به مکان های مخفی بروید و در فعالیت های خود تنوع دهید تا بتوانید موارد مورد نظر را به دست آورید. همچنین نقشه بازی Far Cry New Dawn از Far Cry 5 کوچکتر می باشد.  البته همین موضوع باعث می شود تا محتویات کمتری برای کشف وجود داشته باشد. البته باید بدانید شما یقینا به Hope County باز نگشته اید.

شما هنگامی که وارد Far Cry 5 می شوید از وسط نقشه شروع به کار می کنید و مجاز به کشف هرچه می خواهید در هر جهت می باشید. در بازی New Dawn شما در گوشه پایین نقشه قرار می گیرید و به سمت شمال حرکت می دهد. شما به آرامی بر روی زمین قرار می گیرید و به طور منظم منابع خود را در آنجا تقویت نمایید.

سوالی که ایجاد می شود این است که چه چیزی باعث می شود شما به جلو حرکت کنید؟ جواب این سوال تعداد آسیب هایی است که برایتان رخ می دهد. در این بازی اکثر چیزها از جمله هوش مصنوعی، شهر و Gunplay مشابه بازی قبل خود می باشد. با اینکه سازندگان سعی در ساخت صحنه های زیبا، جذاب و متفاوت داشته اند ولی ماشین های عمودی از خاک بیرون آمده صحنه های بازی قبل را برای بازیکنان مجدد تداعی می کند.

البته ناگفته نماند که تغییر پیدا کردن دشمنان از یک مرد و خانواده اش به دو خواهر دو قلو به نام های Micy و Lo خود باعث تنوع شده است. با اینکه تغییرات نقشه بسیار اندک می باشد ولی به خوبی می تواند بر روی بازیکنان تاثیرگذار باشد. متاسفانه چهره هایی که در این بازی دیده می شود بیشتر از حد معمول تکراری است و همین موضوع کمی خسته کننده خواهد شد. شما در مسیر بازی مطمئنا با لذت پیش می روید و این بازی است که شما را در شرایط مختلف قرار می دهد. در تصویر شماره 2 صحنه های مبارزه مشاهده می شود.

بازی Far Cry New Dawn
تصویر شماره 2: صحنه هایی از مبارزات با دشمنان

روایت داستان به گونه شیرینی شما را در مسائل مختلف از جمله ادیان متفاوت از جمله مسیحیت و یهودیت قرار می دهد. اینجاست که در می یابیم با اینکه سازندگان در این نسخه متفاوت ظاهر نشده اند ولی سعی در راضی نمودن بازیکنان داشته اند. شخصیت های جدید در بازی به خوبی در داستان وارد می شوند کاراکترهای قدیمی هم به آرامی در بازی حضور پیدا می کنند. علاوه بر اینها عوامل فانتزی به خوبی توانسته اند به صورت غیر منتظره بازی را تاثیرگذارتر نمایند. داستان بازی حدود ده ساعت به طول می انجامد و این موضوع باعث می شود در طولانی مدت احساس خوبی به بازیکنان دست ندهد. شما در مراحل فرعی با اسلحه هایی که در دست دارید باید بتوانید به سطوح سخت تر بروید و برای تمامی این اتفاقات نیاز به استراتژی های مختلف و نقشه کشیدن دارید.

گرافیک و موسیقی بازی Far Cry New Dawn

نور پردازی و گرافیک در این بازی بسیار جذاب و لذت بخش می باشد و توانسته حتی بخش های منفی بازی را بپوشاند. تمامی صحنه ها با جزدیات قرار گرفته اند و شما در طول بازی مناظر زیبا و جذاب را مشاهده خواهید کرد.

صدا گذراری و موسیقی های بازی تا حدی قابل قبول و هیجان انگیز می باشد و سعی می کند شما را در هر صحنه به بازی متصل نماید.

در نهایت بازی Far Cry New Dawn

و در آخر باید بگویم با اینکه بازی Far Cry New Dawn به نظر جذاب و لذت بخش می باشد ولی در خود دارای اشکالاتی نیز هست. ولی تمامی آنها اجازه نمی دهد بازیکن از بازی لذت نبرد. بنابراین اگر طرفدار سری بازی های Far Cry هستید به شما توصیه می کنم این نسخه را نیز از دست ندهید. این بازی از هم اکنون در دسترس تمامی بازیکنان قرار گرفته است.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Far Cry New Dawn به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • اکتشاف و پیشرفت در بازی قانع کننده است
  • Expeditions برخی از طرح های سطح عالی را نشان می دهد
نکات منفی
  • تنظیمات Post-apocalyptic کم است
  • شخصیت ها فاقد تنوع هستند

خرید بازی دیجیتال Far Cry New Dawn برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =