Jump Force یک بازی مبارزاتی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد Shōnen Jump منتشر شده. این بازی محبوب در تاریخ 26 بهمن 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 وارد بازار شده است. همچنین این عنوان بر روی موتور قدرتمند   Unreal Engine 4 طراحی گشته. شما در بازی Jump Force به یک ماجراجویی می پردازید و اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از این بازی به دست آورید به شما توصیه می کنم ادامه این مقاله را دنبال نمایید.

pc            ps4          xbox1         بازی Jump Force


سازندگان بازی Jump Force

بازی Jump Force توسط کمپانی بزرگ Bandai Namco Entertainment عرضه شده و در استودیو Spike Chunsoft شروع به ساخت و گسترش کرده است.

گیم پلی بازی Jump Force

اکنون جشن پنجاه سالگی Shōnen Jump است و کمپانی Bandai Namco فرصت را غنیمت شمرده تا عنوان خود را عرضه نماید. همانطور که می دانید انیمه ها برای بازیکنان بسیار جذاب و لذت بخش می باشد. مبارزات در این بازی بخش اعظم گیم پلی را در بر می گیرد. یک مشکل بزرگ در مبارزات شاید پر زرق و برق بودن صحنه ها باشد زیرا هنگامی که شما در طول نبرد هستید گرافیک بازی مانع از دید شما می شود و نمی گذارد به وضوح حریف را مشاهده نمایید. به طور مثال زمانی که کاراکتر BlackBeard را برمی گزینید برای دیدن دشمن دچار مشکل خواهید شد. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Jump Force
تصویر 1: صحنه هایی از بازی

با اینکه بازی امکان وارد کردن هر گونه ضربات مختلف را دارا می باشد ولی مشکلاتی نیز در زمینه های مختلف بر مبارزات وارد است. به عنوان مثال نوار سلامت به خوبی محاسبه نمی شود و اگر یکی از سه شخصیت نوار سلامتش خالی شود شکست می خوردید.

شما در بازی Jump Force می توانید برای خود آواتار بسازید. با اینکه جزئیات زیادی در ساخت کاراکتر برای شما در نظر نگرفته ولی در حد رضایت بخشی وجود دارد. شما بعد از به پایان رساندن هر داستان امکان خرید لباس های مختلف را برای کاراکتر خود دارا خواهید شد. حتی شما می توانید بر روی تن کاراکتر خود خالکوبی ایجاد نمایید. شما با لباس ها و تجهیزات مختلف می توانید ماموریت ها را بهتر به پایان برسانید. با تمام اینها باید بگویم که علاوه بر ظاهر ساده مبارزات ولی پیچیدگی هایی در آن وجود دارد که نه تنها درک آنها دشوار است بلکه بازی به شما نیز توضیحی در این زمینه نمی دهد.

هر یک از جنگنده ها دارای چهار حمله خاص و منحصر به فرد نیز هستند و تمامی این حرکت ها به هفت نوع تقسیم می شوند. تمامی کاراکترها با انواعی از سلاح ها تجهیز شده اند و حتی می توانید از طریق انفجار دشمنان را نابود سازند. در تصویر شماره 2 مبارزات بازی مشاهده می شود.

بازی Jump Force
تصویر 2: صحنه هایی از مبارزات بازی

شما بعد از هر مبارزه با بخشی رو به رو می شوید که تا حدی کسل کننده می باشد و متاسفانه قابلیت skip ندارد و تمامی این صحنه هاحدود 40 الی 90 ثانیه به طول می انجامد. در ادامه به داستان بازی می پردازیم که به کندی پیش می رود و متاسفانه به خوبی روایت نمی شود و گنگ می باشد.

داستان بازی Jump Force

در یک فضای فانتزی Frieza به همراه ارتش خود از ونوم ها به شهر نیویورک حمله ور می شوند. در آن هنگام با مقاومت گروه های دیگر از جمله گوکو، ناروتو و لوفی مواجه می شود. در این هنگام حملات بی رحمانه ای رخ می دهد و جان انسان های مقیم نیویورک را به خطر می اندازد. در این هنگام لیزری به یک انسان بی گناه برخورد می کند و این موضوع در سرنوشت او تاثیر می گذارد. شما به عنوان همین انسان به بازی وارد می شوید. شما در این مسیر با ماجراجویی های جدیدی در نبرد با گروه های مختلف رو به رو می شوید.

با اینکه شروع داستان به نظر حماسی و جذاب می آید ولی بعد از گذشت مدتی کسل کننده می شود. باید بدانید که روایت داستان چندان رضایت بخش نیست. ما در این بازی با ده ها کاراکتر مختلف رو به رو هستیم که چهره هایی نه چندان واقعی دارند و از همین رو تاثیر گذار نمی باشند و نمی گذارد بازیکن با شخصیت ها ارتباط عمیق برقرار نماید.

موسیقی و گرافیک بازی Jump Force

صداگذاری در این بازی شاید به نظر بسیار سرد و بی روح به نظر برسد و این موضوع بیش از همه چیز مربوط به طراحی صورت شخصیت ها می باشد.

همانطور که در پاراگراف قبلی گفتیم مطمئنا آشکار است که گرافیک بازی چندان تعریفی ندارد و طراحی کاراکترها با ایرادات عمده ای همراه می باشد. تمامی صحنه های مبارزات پر زرق و برق طراحی شده و همین موضوع بازیکنان را به دردسر می اندازد.

در نهایت بازی Jump Force

با اینکه بازی چندین ساعته Jump Force از دور به نظر جذاب و رضایت بخش می باشد ولی دارای اشکالات عمده ای می باشد و نتوانسته به خوبی توجه طرفداران را جلب نماید. ولی باید توجه داشته باشید که اگر جزو طرفداران بازی های انیمه مبارزاتی هستید تا حدی می توانید از این عنوان لذت ببرید.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Jump Force به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • هر سبک مبارزات منحصر به فرد خود را برای شخصیت ها دارد
  • شخصی سازی شخصیت ها کارآمد و سرگرم کننده می باشد
  • مبارزه با دشمنان چه با هوش مصنوعی و چه آنلاین جذاب است
نکات منفی
  • این داستان یک توطئه نسبتا عادی و مهربانانه در برابر خیر است
  • انیمیشن ها و داستان غیر واقعی هستند
  • تفاوت تعداد شخصیت های قابل پخش زن در مقایسه با مردان ناامید کننده است
  • 1 thoughts on “نقد و بررسی بازی Jump Force

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 4 =