سری فیفا تقریبا به پرچم دار بازی های شبیه ساز ورزشی تبدیل شده است. تمام بخش های بازی در طول این سال ها به تکامل رسیده و همین موضوع باعث شده این سری از بازی ها در میان هواداران از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. بازی FIFA 19 تقریبا بهترین سری در این مجموعه می باشد.

سازندگان بازی FIFA 19

بازی FIFA 19 توسط کمپانی EA Sports ساخته و منتشر گردیده است.

بازی FIFA 19 در تاریخ 28 سپتامبر 2019، مصادف با 6 مهرماه برای پلتفرم های ps4 ،xbox1 ،pc ،xbox360 و Nintendo swich روانه بازار شده است.

گیم پلی بازی FIFA 19

مسابقات FIFA 19، به طرز عجیبی طبیعی و متنوع می باشد و همین موضوع به زیبایی بازی بیش از پیش کمک کرده است.

سیستم Timed Finishing

یکی از ویژگی ‌های جدید گیم ‌پلی بازی FIFA 19، اضافه شدن سیستمی به نام Timed Finishing به بازی می باشد. این ویژگی، به این منظور در بازی قرار گرفته تا شوت زدن، به چیزی فراتر از زدن یا نگه داشتن یک کلید تبدیل شود و درست مثل یک بازی فوتبال واقعی، گل کردن توپ‌ها کار ساده‌ای نباشد.

برای مثال در FIFA 18 کافی بود تا بازیکنان مهارت استفاده از شوت ‌های زمینی را یاد بگیرند تا بتوانند اکثر توپ‌ ها را با این نوع شوت تبدیل به گل کنند. اما سیستم جدید، این کار را سخت ‌تر از قبل کرده است.

وقتی شما شوتی را روانه دروازه می‌ کنید، این فرصت را خواهید داشت تا کلید شوت را برای دومین بار هم بزنید و زمان‌بندی این کار، می‌ تواند تأثیر زیادی روی ضربه شما داشته باشد. اگر گزینه Trainer را فعال کنید، هنگام زدن شوت مشاهده خواهید کرد که یک نوار بالای سر بازیکن ظاهر می ‌شود و این نوار، مربوط به زمان ‌بندی زدن کلید شوت برای دومین بار خواهد بود. در تصویر شماره 1 نمایی از مسابقات بازی FIFA 19 را مشاهده می کنید.

بازی FIFA 19
تصویر شماره 1: صحنه ای از مسابقات بازی

حالت Career و Pro Club با همان روال قبل جریان دارند و اصلاحاتی در آن اعمال نشده است. توپ در بازی FIFA 19 به اندازه ی بازی PES 2019 طبیعی و رضایت بخش نیست.

FIFA 19 شامل گزینه های تاکتیکی جدیدی برای بازیکنان مهاجم می باشد و در ضربه زدن به توپ تغییرات قابل ملاحظه ای را انجام داده اند.

شما می توانید تاکتیک های مختلفی را برای موقعیت های مختلف بازی در قبل از مسابقه تنظیم کنید و سپس سریع آنها را در زمین تغییر دهید.

در FIFA 19، اگر شما جهت خاصی را انتخاب کنید، دیگر دوربین به آن سمت تغییر جهت نمی کند و همیشه ثابت می ماند. در نتیجه هم تیمی شما متوجه قصد شما نخواهد شد.

مسابقات Champions League و Europa League

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را در بخش‌ های مختلف FIFA 19 مشاهده خواهیم کرد، ولی این مسابقات قرار است یک قسمت کاملا مستقل هم در بازی داشته باشند. در این بخش، بازیکنان می توانند تا ترکیب تیم ‌ها را به صورت دلخواه تغییر داده و تیم ‌هایی را که به صورت رسمی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند، به این رقابت ها وارد نمایند.

کمپانی EA به تازگی مجوز های Champions League و Europa League را به دست آورده است. در این قسمت ها با مفسران و جوایز معتبر حس و حال واقعی تری به بازیکنان القا می نماید. این مسابقات در بخش های Ultimate Team و Career Mode در بازی FIFA 19، بسیار طبیعی تر و جذاب تر از ساخته ی شرکت Konami عمل کرده است.

خرید بازی FIFA 19 برای PS4

یکی از تغییرات چشم گیری که در این نسخه به بازی اضافه شده است مربوط به سیستم لمس توپ می باشد که نسبت به سری های پیش واقعی تر به نظر می رسد.

در بازی FIFA 19، شاهد تقابل ‌های فیزیکی جذاب ‌تری هم در مقایسه با نسخه قبل می باشیم و همین موضوع این بازی را بسیار جذاب نموده است.

حالت Career 

متاسفانه در این سری از بازی حالت Career تغییر خاصی نداشته و علاقمندان به این بخش باید منتظر بازی بعدی این سری باشند تا شاید کمپانی EA Sports تغییری در این قسمت لحاظ نماید.

با توجه به این که با اضافه شدن Ultimate Team کمی از جذابیت این بخش کاسته شده ولی هنوز هم بازیکنان تمایل دارند به مربیگری بپردازند و بازی را با یک بازیکن تازه وارد آغاز و او را تبدیل به یک ستاره نمایند.

در بخش Pro Clubs نیز تغییرات خاصی اعمال نشده و این موضوع طرفداران بازی FIFA 19 را بیش از پیش ناامید کرده است.

حالت Kick Off

کمپانی EA Sports توجه ویژه‌ای به حالت (Kick Off) در FIFA 19 داشته و حالت ‌های جدیدی مانند Survival را در آن گنجانده است. این بخش به شما این امکان را می دهد تا گزینه ی fouls و offside را خاموش نمایید. توجه داشته باشید این حالت ها در تمام قسمت ها کاربرد ندارد و تنها در local play قابل استفاده می باشد.

همه این ‌ها، باعث می ‌گردد تا به این نتیجه برسیم که این کمپانی تقریبا به همه بخش ‌های بازی توجه کرده و فقط Career Mode بدون تغییر بماند.

قسمت The Journey بازی

FIFA 19 سومین و آخرین قسمت مربوط به Alex Hunter روایت می ‌شود. Alex Hunter امسال به باشگاه رئال مادرید پیوسته و قرار است ماجراجویی‌ های وی در این باشگاه را دنبال کنیم که به ‌لطف اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا، شامل این مسابقات هم بشود. در تصویر شماره 2 نمایی از چهره ی معروف، کریستن رونالدو در لباس یوونتوس را مشاهده می کنید.

 بازی FIFA 19
تصویر شماره 2: صحنه ای از حضور کریستین رونالدو در لباس یوونتوس

در قسمت The Journey بازی، خواهر ALEX را و دوست صمیمی او Danny Williams هم به بازی اضافه می کند. شما در جریان بازی قادر خواهید بود یکی از این سه شخصیت را انتخاب کرده و خط داستانی او را به پیش ببرید. توجه داشته باشید که هر یک از این سه شخصیت دارای ویژگی های خاص خود است.

Division Rivals در بازی FIFA 19

یک Sub Mode جدید به نام Division Rivals را در جریان بازی مشاهده خواهید کرد. بازیکنان قسمت Division Rivals را با چند بازی جدید جهت ارزیابی کلی آغاز می‌ کنند تا قدرت آن‌ها مشخص شود. سپس کار اصلی آن‌ها شروع خواهد شد و باید با سایر بازیکنان به مسابقه بپردازند.

با اضافه شدن Division Rivals، راحت تر می‌ توانید به Weekend League راه پیدا نمایید. هرچه امتیاز بیشتری در Division Rivals کسب کنید، شانس شما برای راه یافتن به این بخش افزایش خواهد یافت.

در کنار بخش Division Rivals، بخش جدید دیگری برای قسمت FUT طراحی شده است. در این بخش شما قادر خواهید بود بازی کاربران حرفه‌ای که در بالاترین سطوح، به رقابت با یکدیگر می ‌پردازند را مشاهده کنید. سیستم جدید به شما اجازه می ‌دهد کارت‌ ها و دیگر موارد خود را در بازی به راحتی مدیریت نمایید.

برخلاف سری های پیش سرعت بازیکنان در روند بازی اهمیت چندانی ندارد. در بخش لیگ قهرمانان شاهد حضور گزارشگران جدیدی نیز خواهیم بود.

گرافیک و موسیقی بازی FIFA 19

بازی FIFA 19 از کیفیت گرافیکی بسیارخوبی برخوردار است و بهبودهای چشمگیری در گرافیک آن نسبت به نسخه های پیشین مشاهده می شود. ورزشگاه های مختلف در جریان بازی، آب و هوای گوناگون همه و همه سعی در طبیعی تر کردن این نسخه از بازی داشته اند. در تصویر شماره 3 نمایی از جلوه ی گرافیکی بی نظیر بازی را مشاهده می نمایید.

بازی FIFA 19
تصویر شماره 3: جلوه ی گرافیکی بی نظیر بازی

آهنگ‌ ساز اصلی این بازی Hans Zimmer است (که وظیفه ساخت موسیقی بازی ‌های بزرگ دیگری همچون The Elder Scrolls V: Skyrim را نیز به عهده داشته). هدف سازندگان بازی از موسیقی های متنوع در جریان بازی القای حس بازی ‌های جهانی می باشد.

حرف آخر در مورد بازی FIFA 19

هرچند سازندگان بازی تلاش زیادی برای به تصویر کشیدن هر چه با کیفیت تر بازی داشته اند ولی وجود برخی اشکالات در روند بازی باز هم به چشم می خورد. در نهایت وقتی تغییرات اندک را در کنار هم قرار می دهیم بی شک بازی مهیجی در انتظار ما خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی FIFA 19 به صورت دیدگاه برای من، گروه crocogame و دوستانتان در پایین مقاله به اشتراک بگذارید

خرید بازی FIFA 19 برای PS4


نکات مثبت
جذابیت بخش Ultimate Team

خط داستانی فوق العاده

حضور Champions League و Europa League

حالت سرگرم کننده Kick Off

نکات منفی

بدون تغییر ماندن حالت Career و Pro Club

تغییرات جزئی در روند مسابقات

عدم تطابق با بازی PES 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =