بازی Gone Home برای اولین بار سال 2013 بر روی پلتفرم pc منتشر شد. سپس در سال 2016 بر روی کنسول ps4 و xbox1 و در آخر، 15 شهریور 97 بر روی کنسول nintendo switch وارد گشت. این بازی هیجان انگیز و اکتشافی بر روی موتور Unity طراحی شده و به طور حتم می توان آن را جز یکی از بازی های خاص هنری حساب کرد. در ادامه این مقاله با این بازی مرموز و لذت بخش بیشتر آشنا خواهید شد.

pc          ps4            xbox1           nintendo switch        بازی Gone Home              


سازندگان بازی Gone Home

کمپانی پرتلندی Fullbright با همکاری شرکت Majesco و Annapurna Interactive توانست بازی کم نقص و جذابی را برای تمامی مخاطبین بسازد و عرضه نماید. آنها بعد از مدتی تلاش توانستند به خوبی مخاطبین را به سمت عنوان خود جذب نمایند.

گیم پلی بازی Gone Home

بازی اکتشافی Gone Home از دید اول شخص جریان دارد و باید این را بدانید که در این بازی، هر مکانی داستان منحصر به فرد خود را دارد. برای افرادی که در آنجا زندگی می کنند هر شمشیری در قفسه، هر چادر کوچکی روی دیوار، هر یخچال و فریزر یا عکسی مچاله شده یا یک لیوان خرد شده، می تواند بخشی از تاریخ مشترک آنها به عنوان یک خانواده باشد و یا بخشی از خاطرات دردناک و خوشایند زندگی آنها را به هم متصل کند.

خانه ای که درون بازی وجود دارد به شما امکان جستجو و کشف موضوعات مختلف را می دهد.

شما در این بازی نقش Kaitlin Greenbriar را به عهده دارید. شخصیت او در چند کارت پستال (که او از اروپا فرستاده) و برخی از تعاملات خنده دار کمی مشخص می شود. در واقع او وسیله ای است برای آنکه شما داستان بازی را تجربه نمایید. در عکس شماره 1 صحنه هایی از اتاق زیر شیروانی بازی را مشاهده می کنید.

بازی Gone Home
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی Gone Home

موضوع بازی بر روی خواهر Kaitlin متمرکز است. زیرا بیشتر مواردی که در بازی کشف خواهید کرد به او مرتبط می شود. شما بارها و بارها احساسات او را می شنوید و توصیف می کنید و باید بگویم نوشته ها و گفته های آن بسیار عمیق و تاثیرگذار می باشد.

پس از مدتی، رمز و رازهایی که برای او وجود دارد آشکار می شود و می توانید آنها را کشف و حل نمایید. همچنین برای این موضوع نشانه هایی درون بازی برای شما قرار داده شده است.

محیط های موجود در بازی بسیار متقاعد کننده هستند. زیرا به شما به راحتی امکان گردش را می دهند و همچنین این احساس را به شما القا می کند که در محیط واقعی قدم می گذارید. زیرا اگر شما در سال 90 میلادی زندگی می کردید مطمئنا تمامی صحنه های بازی برایتان آشنا خواهد بود و از همین رو حس نوستالژی بازی را درک خواهید کرد.

دهه 90 نه تنها یک پس زمینه برای داستان Gone Home است بلکه این بازی به طور جدی در آن زمان ریشه دوانده و توانسته از بازی های محبوب دیگری پیشی بگیرد.

با اینکه خانه در حین ورود کاراکتر اصلی خالی و خوفناک است ولی این احساس را به بازیکن می دهد که تک تک اتفاقات پیش رو با انرژی خاصی در پیش خواهد بود.

شما می توانید نوارهایی با موزیک هایی مانند Braatmobile و Heaven را در بازی گوش دهید. این موزیک ها نه تنها به شما احساس خوب می دهد بلکه شما را با شخصیت Sam نیز بیشتر آشنا می کند.

در این بازی پس از آنکه تمامی قسمت های خانه را کشف کردید و متوجه شدید که در خانواده Greenibraries چه می گذرد، در آن هنگام در می یابید که هیچ خبری از حل معما و هیچ دشمنی برای شکست وجود ندارد. همین موضوع شدیدا بازی را از دیگر عناوین متمایز می سازد. در عوض همه اینها، شما درون تک تک مکان هایی که به کاووش می پردازید احساس واقعی بودن در بازی را تجربه می کنید.

داستان بازی تقریبا تمام جزئیات را به شما نشان می دهد. از سند خانه تا فرم ها و نامه های پدر خانواده، در بازی برای شما به نمایش در می آید.

داستان بازی Gone Home

بازی در سال 1995 نقش یک دختر جوان را به بازیکن می دهد. او بعد از یک مسافرت طولانی به خانه خود در روستایی به نام Oregon باز می گردد. ولی هیچ یک از اعضای خانه در آن مشاهده نمی شوند و این بدان معناست که کسی منتظر او نبوده است. در این شرایط او باید به جستجوی خانواده ناپدید شده خود بپردازد.

Kaitlin یک خواهر کوچکتر و پدر او Terry و مادرش Jan نام دارد. او پس از اینکه به خانه باز می گردد نمی داند باید با غم فقدان نبود آنها کنار بیاید یا اینکه نامه تکه تکه خواهر 17 ساله خود، یعنی Sam را مشاهده کند. همچنین چند پیام در پیغام گیر تلفن از طرف دختری برای Sam گذاشته شده و از او خواسته تا تلفن را بردارد. در آن لحظه مطمئنا او به معنای واقعی احساس بدی پیدا می کند و این حس به بازیکنان نیز به خوبی منتقل می شود. در عکس شماره 2 تابلو خانوادگی آنها مشاهده می شود.

بازی Gone Home
عکس شماره 2: تابلو خانواده Greenbriar

داستان بازی به صورت صمیمانه و زیبا روایت می شود. بررسی در خصوص خانواده Greenbriar، بازی Gone Home را به یکی از جذاب ترین عنوان های داستان محور در تاریخ رسانه تبدیل کرده است.

گرافیک و موسیقی بازی Gone Home

گرافیک بازی Gone Home به قدری روی جزئیات متمرکز می شود که می توان خود را درون بازی احساس کرد. تصاویر شیرین و دوست داشتنی به خوبی دیده و لمس می شود.

موسیقی متن و صداگذاری کاراکترها به قدری خوب تنظیم شده که به عمیق ترین شیوه بازیکن را در صحنه های بازی پرتاب می کند. بخش سمعی و بصری بازی Gone Home بی شک به خوبی گیم پلی و داستان لذت بخش آن طراحی شده است.

در نهایت بازی Gone Home

بازی Gone Home به هوش شما احترام می گذارد و داستانی واقعا شگفت انگیزی را برایتان در نظر می گیرد. همچنین شما در این بازی یک داستان و مسیر خطی را دنبال نمی کنید. بلکه به صورت آزادانه درون تک تک ناحیه های قابل دسترس قرار می گیرید. بازی به خوبی از طُرُق مختلف شما را به هدف خود می رساند. داستان بازی به یک روایت باورنکردنی در دنیای واقعی متکی است و بر روی زنان متمرکز می باشد. شخصیت زنان و مردان به صورت پیچیده تشریح می شود. مطمئنا تمامی بازیکنان از تجربه این بازی کم نقص لذت خواهند برد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Gone Home برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • داستان متقاعد کننده دهه 90 میلادی
  • داستان صادقانه و خشن
  • بازی به مخاطب احترام می گذارد و امکان ترکیب بازی را می دهد
نکات منفی 
  • _

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =