بازی اکشن و ماجراجویانه Hellblade: Senua’s Sacrifice در یک دنیای فانتزی جریان دارد. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به صورت مستقل در رده عنوان های AAA قرار گرفته است. این بازی در سال 2018 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد. در ادامه اطلاعات کافی از این بازی را به دست خواهید آورد.

سازندگان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice توسط کمپانی انگلیسی Ninja Theory توسعه و انتشار یافته است. این کمپانی دارای بازی های چشم گیری از جمله Disney Infinity 3.0 می باشد. در ادامه مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

گیم پلی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

در Hellblade: Senua’s Sacrifice، مبارزه برای مقابله با آسیب های گذشته و گناه، به روش های شگفت انگیزی پیش می آید. لحظات سینمایی با گرافیک درون بازی ترکیب شده و به هر وقفه احساسات تا حدی سوری را به وجود می آورند، به طوری که تماشای پخش زنده از یک حافظه تغییر یافته پخش خواهد شد.

Senua با نورتمن ها -یک ارتش بزرگ که از هوا ظاهر می شوند- درگیر جنگ می شوند. این لحظات زمانی است که مبارزه به بازی می انجامد، و آن را به برخی از لحظات شدید و هیجان بازی تبدیل می کند. Senua با وجود بیماری که دارد در مبارزات به خوبی پیش روی می کند و به خوبی با دشمنان در زمان مشخصی به مبارزه می پردازد. در تصویر شماره 1 کاراکتر سنووا را مشاهده می کنید.

بازی Hellblade Senua's Sacrifice
تصویر 1: کاراکتر سنووا

چرخش های سریع دست برای بالا بردن شمشیر می تواند در حین مبارزات شما را یاری دهد تا حرکات مفیدی انجام دهد. به دلیل اینکه یکی از ستون های اصلی در Hellblade مبارزات به حساب می آیند بازی به خودی خود برای شما سلاح های متعددی را در نظر خواهد گرفت. چالش ها و تسلط بر مکانیک مبارزه جز پایه های اصلی بازی می باشد و به شما اجازه می دهد به راحتی با چندین دشمن به جنگ بپردازید و ندای درونی خود را بر اساس موقعیت تنظیم نمایید.

به غیر از برخی توانایی های مبارزه ای جدید در نقاط عطف اصلی داستان، انبار اسلحه ها مهارت های Senua تا پایان پایدار می ماند. هنگامی که به تصویر کشیدن بیماری روحی در میان می آید، Hellblade یک رویکرد دلسوزانه را می پذیرد و به هیچ وجه علاقمند به نشان دادن تفاوت های بین واقعیت و تخیل نیست. همه چیز در این بازی از دیدگاه Senua است. یکی از جنبه های ظالمانه روان او، صداهای درونی است که با یکدیگر در حال بحث در مورد وضعیت فعلی جنگجوی سرگردان هستند. ترکیب دو صدا همواره باعث جذابیت هر چه بیشتر بازی می شود و به خوبی می تواند بازیکن را در دنیای کاراکتر اصلی قرار دهد.

یکی از بخش های مداوم بازی، ترس و وحشت آن می باشد و بازیکن دائما در این محیط قرار می گیرد. اثر بخشی صدا در این بازی به شدت بالا می باشد و مسلما با ترفندهای نوآورانه حس بالای صدا را در محیط پخش می نماید. این امر به شما این امکان را می دهد تا احساساتتان را در لبه و در حالت سردرگمی احساس کنید، در حالی که بازی همزمان شما را مجذوب خود می کند تا شما عناصر محسوس تر و محکم تر محیط اطراف خود را حتی اگر توهم هم باشد احساس کنید.

زمان هایی وجود دارد که صداهای به گوش رسیده به نفع شما خواهد بود و از طریق شنیدن می توانید استراتژی مبارزاتی خود را تغییر دهید. شما نهایتا می توانید از 2 یا 3 دشمن گریز کنید و در انتها باید به مبارزه با جمعی از آنها بپردازید. در برخی از لحظات معماهایی وجود دارد که بسیار لذت بخش می باشد و به عنوان بخش های فردی به خوبی سرگرم کننده می باشد. در تصویر شماره 2 صحنه هایی از توهمات ذهنی کاراکتر بازی دیده می شود.

بازی Hellblade Senua's Sacrifice
تصویر 2: توهمات ذهنی کاراکتر بازی

در یکی از بهترین لحظات بازی، سایه ها به عنوان یک خطر واقعی به شمار می روند زیرا سنووا از یک منبع نور در یک غار تاریک بهره می گیرد این در حالی است که از توهمات درونی خود نیز رنج می برد. این بازی در برخی از صحنه های فشار عصبی مشابه Resident Evil 4 می باشد. نکته دیگری که در آن وجود دارد به پایان رساندن معماها و عبور موانع به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

او شکست و مرگ را به عنوان توهم دیگری می گذراند، اما با هر شکست، عفونت گسترش می یابد و پس از چندین مرگ مریضی به سرش می رسد. بعد از مرگ سنووا شما باید مجدد بازی را از سر بگیرید تا این بار موفق به پیروزی شوید. این بازی تا انتها جذابیت گیم پلی خود را حفظ می کند و شما مطمئنا از آن خسته نخواهید شد.

داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

کمپانی Ninja Theory استعدادهای خود را برای روایت اجرا داستان می گذارد و به صورت استادانه ای بخش توهم و بخش واقعی آن را از هم تفکیک می نماید. در یک زمین دور که در حجاب و مهار قرار گرفته است، یک جنگجوی سلتیک آسیب دیده به نام Senua  بر روی یک تلاش چشم انداز روحانی برای سرکوب شیاطین های درونی خود می کوبد و با مرگ خانواده اش روبرو می شود.

Senua با اتفاقات دردناک مختلفی رو به رو می شود و یک دوئل میان صدای درونی و توهم های بصری او رخ می دهد. در این سفر، او با چالش های انتزاعی و حقیقت پریشان روبرو خواهد شد و به مبارزه یک سلسله به ظاهر بی پایان خواهد پرداخت. داستان “Hellblade” از نوردیک و سلتیک، داستان ناخوشایندی را به وجود می آورد. خاطرات و اتفاقات دردناک Senua از جمله آنها خواهند بود. Hellblade یک تجربه درون گرا است، با اینکه چندین داستان مبارزاتی و تعاملاتی در سراسر بازی پراکنده شده اند.

گرافیک و موسیقی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

گرافیک در این بازی بی شک به خوبی گیم پلی آن نمی باشد ولی ترکیب صحنه های وهم آلود باعث می شود جزئیات به خوبی مشخص نباشد. در کل گرافیک و صحنه های بازی قابل توجه و خوب می باشند.

موسیقی Hellblade: Senua’s Sacrifice یکی از بخش های موثر بر روی گیم پلی نیز می باشد و باعث می شود جذابیت آن به مراتب بالا تر برود. دو صدایی ها و موسیقی توهم زای بازی واقعا به بازی عمق می بخشد.

و در نهایت بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

در آخر باید بگویم این بازی ترکیبی از چند بخش مختلف است و آنها ترکیبی از بازی کردن یک زن و مقابله او با بیماری و مبارزات جذاب یک بازی جذاب را فراهم آورده است. این بازی لذت بخش از هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،nintendo switch و xbox1 قابل پخش خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • تصاویری شگفت انگیز و طراحی نوآورانه را برای تقویت داستان و گیم پلی ترکیب می کند
  • طراحی صدا باور نکردنی
  • مبارزات رضایت بخش
  • داستان درگیر کننده و دلسوزانه
نکات منفی
  • اهداف و دستورالعمل های بیش از حد مبهم است که گاهی اوقات باعث می شود که گام را مختل سازد
  • ساختار پازل تکراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =