بالاخره بعد از مدت ها نسخه یازدهم Mortal Kombat وارد بازار شد. این بازی محبوب و جذاب تا کنون توانسته نظر بسیاری از منتقدین و بازیکنان را جلب کند. بازی Mortal Kombat 11 در تاریخ 3 اردیبهشت 98 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 عرضه شده و نسخه nintendo switch آن با اندکی تاخیر وارد بازار خواهد شد. در ادامه مقاله با این قسمت از بازی دوست داشتنی آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Mortal Kombat 11

استودیو شیکاگویی NetherRealm Studios به همراهی و کمک کمپانی بزرگ Warner Bros. Interactive Entertainment توانسته در خلق اثر بزرگی مانند Mortal Kombat 11 بسیار موفق و درخشان باشد.

گیم پلی بازی Mortal Kombat 11

شاید جالب باشد که بدانید بازی Mortal Kombat 11 هم اکنون یکی از کاملترین عنوان های مبارزه ای به حساب می آید و نسبت به گذشته خود تغییرات اساسی و جالبی داشته است. کاراکترهایی از قسمت های کلاسیک آن از جمله Sub-Zero، Scorpion ،Raiden و Sonya Blade در این نسخه حضور دارند و دو شخصیت جدید با نام های Geras و Kronika در این قسمت متولد شده اند.

کاراکتر  Geras قابلیت های جالبی از جمله کنترل زمان وساخت ابزارهایی با شن و سنگ دارد و می تواند برای مدتی زمان را متوقف یا به عقب برگرداند. کاراکترهایی که در نسخه قبل حضور نداشتند در این نسخه دیده خواهند شد و نسخه 11 بازی را جذاب تر از قبل ساخته اند. با اینکه شخصیت های جدید از دید سازندگان بسیار قدرتمند هستند ولی نتوانسته اند با روایت جذابی آن را به مخاطب القا نمایند. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از مبارزات را مشاهده خواهید کرد.

بازی Mortal Kombat 11
تصویر شماره 1: صحنه ای از مبارزات

گیم پلی بازی دست خوش تغییرات بسیار دلچسب می باشد و از طرفی دیگر حس بسیار آشنای مورتال را برای شما حفظ کرده است. همانطور که در تریلرهای بازی مشاهده کردید این قسمت خشونت و خون و خون ریزی را بیشتر از پیش به تصویر می کشد و مسلما برای دوستاران هیجان جذاب تر خواهد بود.

شما در این بازی 5-6 ساعت مشغول بخش داستانی خواهید شد که بیشتر برای آموزش بازیکنان می باشد و آنها را برای بخش بعدی راه می اندازد. شما در بخش های بعدی می توانید چه به صورت تک نفره و چه به صورت گروهی از بازی لذت ببرید. یکی از بخش های تک نفره Towers of Time نام دارد و شما به مراتب می توانید شاهد به روز شدن مناظر باشید. شما در این بخش می توانید پاداش های ارزشمندی دریافت کنید و در واقع لذت یک بازی آنلاین را دریافت می کنید.

بخش بعدی در قسمت تک نفره Klassic Towers می باشد. باید بدانید که این قسمت چندان تغییری نسبت به نسخه های پیشین نداشته است. در این بخش هدف شما زنده ماندن به صورت طولانی مدت می باشد و در آن بقا از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بخش دیگری با نام Krypt وجود دارد که نسبت با سری های قبل تغییر بسیاری کرده و شما در آن می توانید از دید سوم شخص به ماجراجویی بپردازید. شما در این بخش وارد جزیره ای خواهید شد و با یافتن صندوقچه هایی منابع ارزشمندی دریافت می نمایید. البته این جزیره تنها به این صندوق ها ختم نمی شود و پر از اتفاق جذاب و لرت بخش است که چیزی از لذت مبارزات کم ندارد.

یکی از جذاب ترین بخش های مورتال کمبت بخش گروهی آفلاین است. شما در این بخش با دوستان خود به مبارزه می پردازید و مسلما ساعت ها از آن خسته نخواهید شد. این بازی با هدف مسابقات رقابتی طراحی شده و چه در بخش آنلاین و غیره جذاب و لذت بخش خواهد بود. سرورها در این بخش بسیار مهم هستند و نسبت به نسخه های پیشین شما هیچ گونه احساس ضعفی در این زمینه حس نخواهید کرد. شما می توانید پیش از مسابقه با دیگران در بخش های تمرینی کاراکترهای مورد نظر خود را تمرین کنید و با تمامی حرکات آنها به طور کامل آشنا شوید. در تصویر شماره 2 آیتم های انتخاب کاراکتر را مشاهدهخواهید کرد.

بازی Mortal Kombat 11
تصویر شماره 2: آیتم های انتخاب کاراکترها

یکی از نکته های مهم در بازی های مبارزاتی وجود گیم پلی جذاب است. این بازی نسبت به نسخه های پیشین ارتقا چشم گیری داشته و در گیم پلی بی نظیر ظاهر شده. سرعت و نوع حرکات تاثیر زیادی بر روی نوع مبارزات می گذارد و حس و حال واقعی به بازی بخشیده است. البته بخش هایی از بازی سلیقه ای بوده و ممکن است بازیکنی از این همه خشونت لذت نبرد ولی مسلما همه بازیکنان از ساختار اصلی آن اطلاع دارند و متناسب با آن این بازی را خریداری می نمایند.

تغییراتی در نوارهای بازی رخ داده که ممکن است در ابتدا گنگ و مبهم باشد. در گذشته یک نوار برای حرکات ویژه لحاظ شده بود که در اینجا دو نوار برای حمله و دفاع قرار گرفته است. هنگامی که نوار حمله شما پر می شود شما می توانید با زدن دکمه ای حرکت قوی تری لحاظ کنید و آسیب بیشتری به دشمن خود بیاورید. هنگامی که نوار دفاع شما پر می شود شما می توانید از اشیا موجود در اطراف خود استفاده کنید و از برخورد ضربه به خود فرار کنید. همچنین ضربات X-Ray به Fatal Blow تبدیل شده اند و شما تنها یکبار از آنها می توانید استفاده نمایید. ضربه های قسمت Fatal Blow برای هر کاراکتر دارای تصاویر سینماتیک بسیار جذاب است و دریافت آن به منزله شکست یا پیروزی شما شناخته می شود. برای مقابله با آن باید پیش از زدن حرکت حتما از خود دفاع نمایید تا این اتفاق برای شما ناخوشایند نباشد و از آن به نفع خود استفاده کنید.

داستان بازی Mortal Kombat 11

در این بخش از بازی ما شباهت آن را با داستان Injustice 2 به شدت لمس خواهیم کرد. داستان بازی حالت سینماتیک به خود گرفته و پیش از پیش جذاب می باشد. همانطور که در بالا گفتیم کاراکتری به بازی وارد شده که می تواند زمان را کنترل کند و باید حدس زده باشید که داستان بازی هم به موضوع زمان مرتبط خواهد بود. کاراکتر Raiden در حال شکنجه کردن Shinnok شکست خورده است. کاراکتر جدید و منفی Kronika وارد بازی می شود. باید بگوییم که بخش داستانی 5-6 ساعت گیم پلی دارد. به نظر می رسد زمانی که برای داستان اختصاص شده کمی طولانی بوده و سازندگان قصد داشته اند داستان خوبی برای مخاطب روایت نمایند.

گرافیک و موسیقی بازی Mortal Kombat 11

تنوع بالای آیتم ها بازیکنان را به شدت راضی نگه می دارد و گرافیک بی نقص و پر جزئیات آن چیزی دور از ذهن طرفداران Mortal Kombat نبوده است. حرکات به قدری پر ظرافت طراحی شده اند که می توانید آنها را لمس کنید و ما نمی توانیم از این بخش چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ بصری ایرادی بگیریم.

صدا گذاری همانند تمامی بخش ها از جذابیت خاصی برخوردار است و همه چیز چه از صداگذاری شخصیت ها و چه در برخوردها و مبارزات همه عالی ظاهر ده اند.

و در نهایت بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat سالیان سال عنوان محبوب بسیاری از بازیکنان بوده و هم اکنون در نسخه جدید خود بسیار ارتقا و پیشرفت داشته است. همانطور که می دانید این بازی در بین عنوان های مبارزاتی به یکی از کم نقص ترین های سبک خود تبدیل شده و امیدواریم شما هم از آن به خوبی لذت ببرید. هم اکنون این بازی جذاب برروی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Mortal Kombat 11 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • سیستم مبارزه در تمام سطوح مهارت عمیق و هیجان انگیز است
  • حالت سینماتیک داستانی بی نظیر است
  • جالب ترین شخصیت های جدید در میان فهرست کلاسیک
  • تغییرات شخصیتی معنادار را افزوده است
  • آموزش بازی به خوبی تمامی سطوح را نمایش می دهد

 

نکات منفی
  • برخی از صحنه ها خسته کننده به نظر می رسند
  • شخصیت ها و لوازم جانبی دشوار

خرید بازی Mortal Kombat 11 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =