بازی Shadow of the Tomb Raider به صورت ماجراجویانه و اکشن طراحی شده و داستان آن ادامه Rise of the Tomb Raider را روایت می کند. هم اکنون بازی مورد بحث ما دوازدهمین نسخه از سری بازی های Tomb Raider به حساب می آید. این بازی از تاریخ 23 شهریور 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 روانه بازار خواهد شد. به عقیده منتقدین این بازی نتوانسته به خوبی خودنمایی کند و توجه بازیکنان را به خود جلب نماید. در ادامه مقاله با تمامی جزئیات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

pc           ps4            xbox1         بازی Shadow of the Tomb Raider


سازندگان بازی Shadow of the Tomb Raider

کمپانی ژاپنی Square Enix با همکاری شرکت کانادایی Eidos Montréal در ساخت و انتشار بازی Shadow of the Tomb Raider تلاش های بسیاری به عمل آورده اند. شرکت Eidos Montréal از 11 سال پیش کار خود را آغاز کرده و از سال 2013 اولین سری بازی Tomb Raider را آغاز کرده است.

خرید بازی Shadow of the Tomb Raider برای PS4

گیم پلی بازی Shadow of the Tomb Raider

در ابتدا باید بگویم اگر شما جز یکی از طرفداران این بازی هستید و از سال 2013 با اولین نسخه آن همراه بودید، مطمئنا از تجربه این نسخه نیز خشنود خواهید شد. زیرا Shadow of the Tomb Raider با همان سبک و سیاق گذشته ظاهر می شود و تنها کمی پیشرفت کرده است.

در حقیقت باید بگویم مسائل تغییر یافته بسیار کم و ناچیز می باشد و حتی اگر چیزی وجود داشته باشد آنقدر نامحسوس است که حس نمی شود. همچنین مکانیک اکشن، ماجراجویی فانتزی همواره دیده می شود.

مکانیک جدید و تنظیم خفاش گونه لارا، فرصتی برای کمین کردن او می دهد. او می تواند با گل آلود کردن خود از دید دشمنان پنهان بماند. به علاوه از این طریق می تواند دشمنان را فریب دهد و سپس به آنها حمله کند. در تصویر شماره 1 لارا در هنگام پرش مشاهده می شود.

بازی Shadow of the Tomb Raider
تصویر شماره 1: صحنه پرش لارا در بازی Shadow of the Tomb Raider

در طول بازی، ابزارهای گفته شده مدام یادآوری می شوند و خاطر نشان می کنند که این موارد جدید قابل استفاده می باشد. لارا قابلیت های پیشرفته تری با بیشتر شدن سنش پیدا کرده و از همین رو توانایی خلع سلاح کردن دشمنان و غیره به گیم پلی بازی بهبود می بخشد.

صدا هنوز هم یکی از عامل های مهم و تاثیرگذار در پنهان شدن و یافتن دشمنان محسوب می شود. لارا می تواند با پرتاب کردن اشیا توجه دشمنان را به شی پرت کند و سپس به آن حمله نماید. توانایی غریزه ای لارا می تواند به خوبی با دشمنان مبارزه کند ولی در برخی مواقع ناسازگاری هوش مصنوعی باعث گیج کردن بازیکن می شود.

شما نمی توانید همیشه به نقشه و دشمنان موجود در آن اعتماد کنید. حتی اگر به نظر آشکار و مشخص بیاید. این موضوع ناامن بودن فضا را افزایش می دهد زیرا تعدادی از آنها در محیط های تک رنگ حضور دارند. هنگامی که مشغول بازی در حالت دشوار هستید، Tomb Raider برجسته ترین دشمن را حذف می کند و ساختمان ها و پنهان شدن به شدت سخت تر می شود. اما مکانیک جدیدی به آن اضافه نمی گردد.

شما احساس می کنید لارا یک شکارچی خونخوار است. زیرا او از همیشه خشن تر و بی رحم تر می شود. البته بازی تا حدی گنگ و آسان دیده می شود و این موضوع برای بازیکنان رضایت بخش نمی باشد.

لارا با اعتماد به نفس بالای خود از دید همگان، ترسناک و بی رحم می آید. دشمنان در حالت دفاعی جدیدتری نسبت به گذشته ظاهر می شوند. مکانیک مبارزه Tomb Raider این سبک از مبارزات را به خوبی پشتیبانی نمی کند و این موضوع ناامید کننده می باشد.

لارا تا زمانی که بازی به او یک اسلحه بدهد باید با مهارت ها و تاکتیک های خود به مبارزه بپردازد. نکته دیگری که وجود دارد این است که لارا هنگام غرق شدن اگر دشمنی به او حمله کند، به طور حتم نمی داند که این اتفاق از چه سمتی بر وی وارد شده است. بنابراین مانورهای هوشمندانه در این زمان کمی دشوار می شود.

لارا برای دفاع و نابودی مهاجمان نیاز به کمی فضا برای استفاده از سلاح خود دارد. مکانیک مبارزه بسیار شبیه به صحنه های سینمایی جریان دارد و لارا در این صحنه ها مانند ملکه قاتلان عمل می نماید.

بازی گاها ناامید کننده به نظر می رسد زیرا یک نبرد را به نمایش می گذارد که ظاهرا بی پایان است. دشمنان می توانند به صورت نا عادلانه به شما آسیب برسانند. ولی شما این حق را ندارید که همانند آنها برخورد کنید.

محیط اطراف شما دوستتان نیست و این راه یک ماجراجویی بزرگ محسوب می شود. با این حال محیط ها زیبا هستند و تا حدی بازی را پر زرق و برق نشان می دهند. جنگل های بی پایان، شهرهای بسیار عظیم و پر جنب و جوش، با کشف مسیرها و مناطق جدید همراه می شوند. در تصویر شماره 2 محیط های مخوف بازی در آب رویت می شود.

بازی Shadow of the Tomb Raider
تصویر شماره 2: صحنه های مخوف و نمناک بازی Shadow of the Tomb Raider

اکتشافات بسیاری درون آب وجود دارد و این بازی بر آنها تاکید بسیاری می نماید. این در حالی است که ماموریت های زیر آب چندان خوشایند به نظر نمی رسد. زیرا حس غرق شدن در کنار حل معما و انجام ماموریت ها بسیار دشوار می باشد.

بازی Shadow of the Tomb Raider برای تکمیل ماموریت ها به بازیکن پاداش می دهد. البته رمزگشایی و حل برخی از معماها به نظر پیچیده می آید و گاهی بسیار آسان.

محیط های بازی بعضا به خودی خود در طی ماموریت ها جذاب و هیجان انگیز می باشد. در این بازی هر لحظه احتمال خطر وجود دارد و همین حس، نفس بازیکن را به خود حبس می نماید. پرش و حرکت مانورهای لارا، حالت یک زن قوی را به خوبی نشان نمی دهد و این احساس را دشمنان او نیز در حین پرش احساس می کنند.

کاراکترها در این بازی با زبان مادری خود صحبت می کنند ولی لارا در همگان با زبان انگلیسی با دیگران به گفتگو می پردازد. ماموریت های جانبی برخلاف ماموریت های اصلی به آرامی انجام می شود. او برای اتمام تک تک عملیات نیازمند جلب پاداش هایی می باشد.

داستان بازی Shadow of the Tomb Raider

Lara Croft در این بازی دوستان بسیاری را از دست داده و جان تعداد بی شماری را نیز ستانده است. او بسیار با اعتماد به نفس و قدرتمند می باشد از همین رو دشمنان شدیدا از او بیم دارند. لارا با تبهکاران وقت می گذراند و این موضوع ناخوشایند باعث سختگیری، وسواس و خودخواهی او می شود.

لارا با تمام احساسات و مهربانی در این بازی بسیار خشن و بی رحم ظاهر می شود. این موضوع که او نمی تواند روح واقعی اش را به نمایش بگذارد کمی ناراحت کننده می باشد.

گرافیک و موسیقی بازی Shadow of the Tomb Raider

گرافیک بازی دارای مشکلات فنی و افت فریم می باشد. البته جزئیات در آن به خوبی لحاظ گشته ولی صحنه ها نه چندان طبیعی و واقعی به نظر می آید. به طور مثال بوته ها یا برخی از اشیا به خوبی بارگذاری نمی شود.

صداگذاری و موسیقی متن در این بازی تا حد قابل قبولی تنظیم شده و حس نگرانی لارا در محیط های خوفناک به بازیکن به خوبی منتقل می گردد.

در نهایت بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider از مدتی پیش، یکی از عنوان های مورد انتظار بازیکنان بود ولی بعد از مشاهده گیم پلی آن کمی همگان را از خود ناامید کرد. اتفاقات تکراری آن از مدت ها پیش همراه بازیکن می باشد و همین موضوع باعث خسته شدن کاربران می شود. این بازی از تاریخ 23 شهریور 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 روانه بازار خواهد شد.

لطفا نظر خود را درباره بازی Shadow of the Tomb Raider به صورت دیدگاه برای من، گروه crocogame و دوستانتان در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • مقبره های چالش برانگیز رضایت بخش
  • محیط های زیبا و چشم نواز
  • تنظیمات و طراحی Level برجسته
نکات منفی
  • احساسات منفی و ناسازگاری
  • مکانیک تکراری مبارزات
  • بستر های نرم افزاری ناامید کننده و غیر دقیق می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =