بازی Portal برای فیزیک ساخته شده بود و The Spectrum Retreat برای رنگ ها.

بازی The Spectrum Retreat معما گونه است و مجموعه ای از اتاق ها را ارائه می دهد. بازیکن باید مناطق پیچیده را شناسایی کند و از طریق رمپ ها، جعبه های رنگی و ابزارها عبور کند. در این بازی اول شخص، ابتدا بازیکن خود جزئی از معما هاست. باید با لمس اشیا و تغییر رنگ آنها از درون اتاق ها عبور کنید. این بازی مهیج هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

pc         ps4           xbox1         بازی The Spectrum Retreat


سازندگان The Spectrum Retreat

کمپانی Ripstone Ltd و Dan Smith Studios با همکاری یکدیگر در ساخت بازی فکری مورد بحث ما تلاش فراوان به عمل آورده اند.

گیم پلی بازی The Spectrum Retreat

بازی The Spectrum Retreat یک ایده شسته رفته است که اکثریت، آن را تجربه کرده اند. معماهای این بازی جذابیت و اصالت سری بازی های Portal را ندارد. اما آنها لذت و رضایت را برای بازیکنان فراهم می آورند. این بازی بازیکن را برای یک ساعت سرگرم می کند سپس برای مدتی نیاز به ترک آن خواهد داشت. در عکس شماره 1 ربات ها و صحنه های بازی را مشاهده می کنید.

بازی The Spectrum Retreat
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی The Spectrum Retreat

 

اگرچه بازی در ابتدا به نظر ساده می آید ولی در نیمه های راه با مراحل پیچیده و خسته کننده رو به رو می شویم. معماهای موجود گاها اکتشافی هستند و گاهی اوقات باید اشتباهاتی را انجام دهیم تا به پاسخ صحیح دست یابیم. در این بین موضوع گیج کننده ای، هم آزارمان می دهد هم سرشارمان می کند. (به طور مثال در یک معما اشتباهی را انجام می دهیم ولی واقعا به پاسخ نرسیده و به مرحله ابتدایی باز می گردیم).

محیط بازی The Spectrum Retreat

بازی The Spectrum Retreat در یک هتل دیجیتالی جریان دارد. بازیکنان در این هتل گیر کرده اند و تنها کسانی که در آنجا وجود دارند ربات های کارکنان هتل هستند. این مکان فریبنده ماموریت های خاصی را برای دریافت کد ها در اختیار بازیکن قرار می دهد.

معماها و پازل های رنگی در بخش های خاصی از هتل قرار دارند. تک تک عوامل، دست به دست یکدیگر می دهند تا دنیای کاملا جدید و زیبا برای بازیکنان فراهم سازند.

دیدن مناظر بازی من را به وجد می آورد و همین باعث می شود تا فکر کنم چه دلیلی برای فرار از هتل باید داشته باشم. می توان مدت های طولانی به تنهایی در آنجا ماند.

بازی The Spectrum Retreat یک نمایش دشوار و طبیعی از داستان خویش را روایت می کند. کاراکتر GlaDOS به صورت شگفت آوری در بازی Portal می درخشید ولی هم اکنون در این بازی از دست رفته است.

گرافیک و موسیقی بازی The Spectrum Retreat

گرافیک ساده و جذاب بازی رنگ و لعاب خوبی به صحنه ها می بخشد. نور پردازی جالب و دقیقی نیز در مکان هایی باعث چشم نوازی بیشتر می شود. در عکس شماره 2 نور پردازی به خوبی چشم می خورد.

بازی The Spectrum Retreat
عکس شماره 2: نور پردازی و محیط بازی The Spectrum Retreat

موسیقی بازی در بعضی از قسمت ها به هیجان و مرموز بودن فضا می افزاید. حقیقتا باید بگویم موسیقی متن بازی کمی ترسناک طراحی شده و به خوبی می تواند حس غریب بودن در میان ربات ها را به بازیکن منتقل سازد.

در نهایت بازی The Spectrum Retreat

The Spectrum Retreat یک بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز به نظر می رسد. ولی به دلیل دشواری در برخی از ماموریت ها و مراحل کمی خسته کننده می شود. از همین رو شما مدتی آن را ترک می کنید و سپس اشتیاق برگشت به آن، شما را به سمت خود می کشد. در هر صورت تجربه آن موضوع دور از لطف نمی باشد.

سیستم عامل های بازی The Spectrum Retreat

این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد. سازندگان به زودی قول نسخه نینتندو را به کاربران آنها داده اند.

لطفا نظرات خود را درباره این بازی برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 4 =