مانند هر سال با نزدیک شدن به مهر ماه، منتظر شنیدن خبرهایی از بازی های محبوب PES و FIFA هستیم. به نظر می رسد شرکت KONAMI شکست در پروژه PES 2018 را پذیرفته و پیش از موعد شروع به تبلیغ نسخه بعدی خود (PES 2019) کرده است. در هفته گذشته شاهد پخش اولین تریلر بازی PES 2019 بودیم. در این مقاله تغییرات بازی PES 2019 را برای شما همراهان کروکوگیم توضیح خواهم داد.

خرید بازی PES 2019 برای PS4

پلتفرم های پیش بینی شده برای بازی PES 2019

می توان پیش بینی کرد که بازی PES 2019 همانند سنت گذشته، بر روی پلتفرم های PC – Xbox 1 – PS4 –عرضه شود. با توجه به این که امکان پیش خرید بازی -بر روی پلتفرم های ذکر شده- در سایت KONAMI فراهم شده است، نام کنسول های نسل هفتم (PS3 و Xbox 360) در این قسمت به چشم نمی خورد. گویی پشتیبانی از کنسول های نسل هفتم به پایان راه خود نزدیک می شود. (این خبر هنوز به طور رسمی از سوی KONAMI تایید نشده است.)

تریلر بازی PES 2019
فلیپ کوتینیو در بازی PES 2019

تاریخ عرضه بازی PES 2019

عرضه بازی PES 2019، تاریخ 30 آگوست 2018 (8 شهریور 97) اعلام شده است. این بدان معناست که عرضه این بازی نسبت به نسخه قبلی خود یک ماه زودتر رخ خواهد داد. این اولین اقدام سازندگان PES برای سبقت از رقیب قدیمی خود، یعنی FIFA به شمار می رود. عرضه زود هنگم بازی –خصوصا در سالی که جام جهانی برگزار می شود- شرایط ویژه ای برای PES 2019 فراهم خواهد کرد.

اولین نگاه به تریلر بازی PES 2019


با تماشای اولین تریلر بازی PES 2019 نکات زیادی مشاهده می شود. گرافیک فوق العاده، حضور دیوید بکهام و قرارداد احتمالی با بارسلونا از جمله مهم ترینِ این نکات به شمار می رود. در ادامه مقاله به بررسی این تریلر و ویژگی های اضافه شده به بازی PES 2019 خواهم پرداخت.

حضور دیوید بکهام دوست داشتنی – David Beckham

بسیاری از طرفداران بازی FIFA 18 منتظر اضافه شدن نسخه آیکون دیوید بکهام به بخش FIFA Ultimate Team بودند و همواره این سوال را مطرح می کردند که دیوید بکهام کجاست؟

حال می توان به صراحت پاسخ داد که دیوید بکهام با سازندگان PES، قرارداد بسته است. دوست داران David Beckham می توانند بعد از مدت ها شاهد پا به توپ شدن وی باشند. همان طور که در تریلر مشاهده کردید، دیوید بکهام در گذر زمان و با چهره های مختلفی طراحی شده است. صحنه هایی از گل های معروف او با لباس منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس در اولین تریلر بازی PES 2019 خاطرات شیرین فراونی را در ذهن مخاطبان زنده می کند. در پایان تریلر نیز از چهره 2018 دیوید بکهام با تمام خالکوبی ها و جزئیات وی رونمایی شد. به گفته KONAMI چهره David Beckham به صورت سه بعدی اسکن و طراحی شده است.

تریلر بازی PES 2019
حضور دیوید بکهام با چهره های مختلف در گذر زمان

دیوید بکهام به عنوان یکی از جذاب ترین بازیکنان فوتبال و مشهورترین افراد بر روی کره زمین به حساب می آید. حضور او در بازی PES 2019 به تنهایی می تواند تغییرات شگرفی در فروش این بازی ایجاد کند.

گرافیک فوق العاده

در سال های گذشته نیز PES توجه بسیاری به طراحی چهره بازیکنان کرده است. به اعتقاد بسیاری چهره بازیکنان در نسخ قبلی PES نسبت به بازی FIFA با جزئیات بیش تری طراحی شده بود. این برتری گرافیکی در سال های اخیر توجه مخاطبان را به خود جلب نکرد. اما به نظر می رسد KONAMI همچنان تاکید خاصی بر گرافیک بازی دارد و در تلاش است تا چهره هایی شبیه به کالبد واقعی بازیکنان خلق کند.

گرافیک بازی PES 2019 که در تریلر از آن رونمایی شد، بسیار چشم نواز و طبیعی است. با دقت به خالکوبی های پشت گردن دیوید بکهام، مشخص می شود پیشرفت گرافیکی فوق العاده ای در بازی PES 2019 روی داده است.

قرارداد با باشکاه بارسلونا

اولین تریلر بازی PES 2019 با کوتینیو آغاز می شود. عکس کوتینیو نیز بر روی نسخه Standard Edition بازی به چشم می خورد. تمام این نکات گویای آن است که باید منتظر یک PES بارسلونایی باشیم. در سال های اخیر FIFA و PES با نزدیک شدن یک طرفه به باشگاه های رئال مادرید و بارسلونا، سعی در تحریک هواداران به خرید این بازی ها داشته اند. بازیکنان رئال مادرید در FIFA 18 بسیار قوی تر از سایر تیم ها طراحی شده اند. همین امر در PES 2018 و طراحی تیم بارسلونا نیز صدق می کرد.

تریلر بازی PES 2019
کارت فلیپ کوتینیو در PES 2019

قراردادهای فراوانی بین باشگاه ها و شرکت های بازی سازی منعقد می شود. استفاده از بعد تبلیغاتی در راستای افزایش فروش، مهم ترین علت این قراردادها به حساب می آید. شاید تقابل بین هوادران رئال مادرید و بارسلونا تبدیل به یک جنگ دو قطبی ما بین بازی های PES و FIFA گردد. جنگی که شرکت های KONAMI و EA Sports هر سالِ بیش تر در شیپور آن می دمند.

ویژگی های جدید بازی PES 2019

با گذر از تریلر بازی PES 2019، قصد دارم سایر ویژگی های این بازی -که در تریلر عنوان نشده است- را برای علاقه مندان بیان کنم.

لیگ های معتبر – AUTHENTIC LEAGUES

به نظر می رسد PES بالاخره قصد دارد با لیگ های معتبر قرارداد امضا و لایسنس رسمی آن ها را خریداری کند. اگر این اتفاق روی دهد، دیگر شاهد نام ساختگی برای باشگاه ها و بازیکنان نخواهیم بود. بی شک، یکی از آزاردهنده ترین خصوصیات نسخه های قبلی PES همین نام های ساختگی بود.

تاکنون جزئیات بیش تری در ارتباط با این خبر منتشر نشده است.

تغییرات در قسمت My Club

به گفته KONAMI تغییرات فروانی در قسمت My Club بازی PES 2019 ایجاد شده و بازیکنان با توجه به عملکرد هفته گذشته، قوی تر خواهند شد و شما می توانید بازیکنانی با قدرت های مختلف برای تیم خود تهیه کنید. امکان بازی Co-Op نیز به این بخش اضافه شده است.

شما می توانید در PES 2019 مسابقات آنلاین هفتگی PES Leagues را تجربه کنید. سیستم پیشرفته ای برای پیدا کردن رقیب بر اساس سطح تیم ها تعبیه شده تا تجربه یک بازی عادلانه را برای کاربران به ارمغان آورد.

بخش My Club یکی از مهم ترین قسمت های بازی به شمار می رود که باید منتظر شنیده شدن خبرهای تکمیلی از سایر امکانات جدید آن باشیم.

اضافه شدن بازیکنان Legend

بازیکنان افسانه ای دنیای فوتبال به بازی PES 2019 ملحق خواهند شد.

تریلر بازی PES 2019
بازیکنان افسانه ای در PES 2019

این بازیکنان تنوع مثال زدنی به بازی خواهند بخشید. در دورانی که جای خالی آن ها در قاب تلویزیون و مستطیل سبز رنگ احساس می شود، بازی های ویدیویی نظیر PES 2019 می کوشند این جای خالی را برای ما پر کنند. لیست بازیکنان Legend که تا کنون با PES 2019 به توافق رسیده اند و حضور آن ها در این عنوان تایید شده، به شرح زیر است:

  • David Beckham
  •  Diego Maradona
  •   Johan Cruyff
  • Pavel Nedvěd
  • Ruud Gullit
  • Paulo Maldini
  •  Oliver Kahn
  • Roberto Carlos
  • Cafu
  • Lutar Matheus
  • Patrick Vieira

به گفته کنامی بازیکنان افسانه ای دیگری در راه معرفی به دنیای PES خواهند بود.

بخش های فنی جدید بازی PES 2019

تغییرات عمده ای در نحوه حرکت بازیکنان، دریبل، شوت و پاس آن ها روی خواهد داد. در این قسمت ویژگی های اضافه شده بازی PES 2019 را بررسی خواهم کرد.

مهارت های جدید

11 مهارت (Skill Move) جدید به بازی اضافه خواهد شد که مجموع Skill های قابل اجرا را به عدد 39 خواهد رساند. این مهارت های فانتزی، زیباییِ بصریِ خاصی به بازی خواهد بخشید. احتمالا در تریلرهای بعدی، جزیئات بیش تری از این تکنیک ها به نمایش گذاشته می شود.

انیمشین های دریبل

انمیشین های دریبل به فاکتورهای متعددی مربوط می شود. از این پس، موقعیت توپ، بازیکن و خط دفاعی حریف، عوامل تعیین کننده در انیمیشن دریبل خواهد بود.

شوت های متنوع

شوت های متنوع و جذابی به بازی اضافه خواهد شد که زیبایی PES 2019 را دو چندان می کند. علاوه بر انیمیشن های جدید شوت، عکس العمل های جدید نیز برای بازیکنان طراحی شده است. هنگامی که یک موقعیت گلزنی را از دست می دهید یا گل دریافت می کنید، این عکس العمل ها قابل مشاهده خواهد بود.

خستگی بازیکنان

سیستم خستگی و فرسودگی بازیکنان به طور کلی بازنگری شده است. در PES 2019 هنگامی که یک بازیکن خسته می شود، به وضوح آن را احساس خواهید کرد. خستگی بازیکنان به طور چشم گیری درعملکرد آن ها تاثیر می گذارد و به یکی از مهم ترین عوامل پیروزی و شکست در بازی تبدیل خواهد شد.

تعویض سریع

سیستم تعویض سریع بازیکنان برای اولین بار در بازی PES 2019 در دسترس قرار خواهد گرفت. شما می توانید زمانی که توپ از جریان بازی خارج می شود به سادگی و با فشردن یک دکمه، بازیکنان خسته و مصدوم خود را با بازیکنان تازه نفسِ روی نیمکت تعویض کنید.

خرید بازی PES 2018

رویای بازگشت به گذشته

شاید بسیاری از علاقه مندان به سری بازی های Pro Evolution Soccer رویای بازگشت به گذشته و همان گیم پلی ساده و دوست داشتنی را داشته باشند. اما به نظر می رسد KONAMI عزم خود را برای پیشی گرفتن از رقیب همیگشی خود یعنی EA Games و مجوعه بازی FIFA جزم کرده است. در این راستا، گیم پلی PES 2019 به وضوح به بازی FIFA نزدیک تر شده است. ویژگی های مثبت گذشته مانند گرافیک بالا همچنان حفظ شده و نقاط ضعف بسیاری در مسیر حذف شدن قرار دارد.

بازی PES 2019 چند برگ برنده خود را رو کرد. حال باید منتظر پاسخ FIFA باشیم. کاربران بسیاری در سال های گذشته از PES به FIFA کوچ کرده اند. کاربرانی که منتظر یک جرقه کوچک برای بازگشت به PES هستند. در حال حاضر کاری نمی توان کرد جز انتظار…

خرید بازی PES 2019 برای PS4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =