شرکت فوکوس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) و استودیوی بازی سازی دونت‌ناد اینترتینمنت (Dontnod Entertainment) سازنده بازی Vampyr، اطلاعاتی را در اختیار بازیکنان قرار داده و سرانجام از پیش نمایش بازی Vampyr به تاریخ نهایی انتشارش دست پیدا می کنیم. بازی جدید در تاریخ سه شنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ برای Pc، Ps4 و Xbox1 منتشر خواهد شد. انتظار بر این بود که این بازی در سال گذشته وارد بازار شود ولی متاسفانه به تعویق افتاد.

استفان بیورگر (Stephane Beauverger)، این گونه داستان بازی را توصیف کرد که اکتشافات، تحقیق، مبارزات و تعامل با دیگر شخصیت ها با روایت داستان در آمیخته شده اند. در استودیوی Dontnod Entertainment از فناوری موشن کپچر(Motion Capture) در این بازی استفاده شده زیرا سعی در غرق کردن بازیکن در بازی دارد.

ژانر بازی Vampyr

در سال 1900 بیماری خاصی گریبان شهر را می گیرد و اکثر شهروندان به خون آشام ها تبدیل می شوند. بازی Vampyr در لندن اتفاق می افتد و در این بازی شخصیت های فرعی نقش تاثیرگذاری در گیم پلی دارند ولی بازیکن روی آن ها کنترلی ندارد.


این بازی به صورت تک نفره انجام می شود و هیچ گونه خرید درون شبکه ای ندارد.


بازی Vampyr به سبک اکشن و نقش آفرینی سوم شخص ساخته شده و شخصیت اصلی بازی -جاناتان رید (Jonathan Reid)، که به خون آشام تبدیل شده- برای بقای زندگی خود می‌ بایست از خون دیگر انسان‌ها تغذیه کند تا بتواند زنده بماند. بازی آنجا جالب می شود که این شخصیت پزشک است و در ذهنش درگیری هایی به وجود می آید، زیرا پزشکان از سالهای بسیار دور مثل سال 1918 -که داستان بازی در این سال است- سوگند یاد می کنند که از جان انسان ها حفاظت کنند.

وجود اسلحه های سرد و دور برد نیز در طول بازی برای کشتن دشمنان در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت. سازندگان در پیش نمایش بازی Vampyr ذکر کرده اند که شخصیت های فرعی، قربانی های جاناتان رید خواهند بود.

جالب این که سازندگان، گیم پلی بازی را طوری طراحی کرده اند که بازیکنان اگر قصد کشتن هر قربانی را که داشته باشند، زندگی و گذشته ی آنها -حتی افکاری که قبل از مرگ با آن ها درگیر بوده است و تمام پیشینه ی قربانی- به تصویر کشیده می شود.

انتخاب قربانیان باید در محله های مختلفی باشد زیرا ممکن است وقتی تعداد افراد در آن محله کم شود آن منطقه را تخلیه کنند وتشنج در آن ناحیه بیشتر می شود. بنابراین بازیکنان می بایست در انتخاب های خود دقت نمایند.

اسم بازی از روی واژه‌ ای مجارستانی -که Vampire تلفظ می‌شود- گرفته شده است. Vampyr به صورت رسمی در  E3 2015  معرفی شد.

با توجه به پیش نمایش بازی Vampyr، به این نتیجه می رسیم که این بازی به طور دائم در شب اتفاق می افتد و خیابان ها و ساختار کلی شهر به صورت مبهم طراحی شده است.

پلتفرم ها

لازم به ذکراست بازی Vampyr برای پلتفرم های Pc، Ps4، Xbox1 طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =