در حال حاضر، بازی Fortnite Battle Royale به عنوان یکی از اعتیاد آورترین بازی های دنیا شناخته می شود. کاربران پلتفرم های pc – ps4 – xbox 1 – ios – android می توانند فورتنایت را تجربه کنند. اعتیاد به بازی Fortnite یکی از مسائلی است که خانواده های زیادی با آن مواجه هستند. دیروز یک پسر بچه آمریکایی نزدیک بود، جان خود را بر اثر اعتیاد به بازی Fortnite از دست بدهد.

اعتیاد به بازی های رایانه ای هر ساله جان بسیاری را به دلایل گوناگون به خطر می اندازد. صفحه حوادث روزنامه ها پر است از اتفاقات ناگواری که به دلیل اعتیاد به بازی های رایانه ای روی می دهد.

بازی Fortnite چیست؟

ذات بازی های ژانر Survival بسیار جذاب و اعتیادآور است. در هر راند از این بازی ها تنها یک شانس دارید و اگر کشته شوید، به احتمال زیاد سریعا راند بعدی را شروع خواهید کرد. شاید ساعت ها به بازی Fortnite یا PUBG بپردازید و در عین حال، متوجه گذر زمان نشوید.

بازی Fortnite Battle Royale در جرگه اعتیادآورترین بازی های ویدیویی قرار دارد. در هر راند از بازی فورتنایت 100 نفر بر روی یک نقشه قرار می گیرند. از بین این 100 نفر، آخرین بازمانده به عنوان برنده اعلام می شود.

اعتیاد به بازی Fortnite
Fortnite Battle Royale

شرح حادثه اعتیاد به بازی Fortnite

شب گذشته یک پسر بچه اهل کارولینای شمالی، نزدیک بود جان خود را بر اثر اعتیاد به بازی Fortnite از دست بدهد. Anton Williams در خانه خود، غرق در بازی Fortnite بود که ناگهان گردبادی با سرعت 135 مایل بر ساعت به خانه او نزدیک شد. هنگامی که سقف خانه ها یکی پس از دیگری جدا و ماشین ها در آسمان معلق می شدند، آنتون همچنان به بازی فورتنایت ادامه می داد. او در مصاحبه با یک روزنامه محلی، حادثه رو این گونه تشریح کرد:

در خانه نشسته و مشغول بازی Fortnite بودم. ناگهان فریاد همسایه ها را شنیدم که داد می زدند و از خانه هایشان خارج می شوند. متوجه طوفان شدم ولی احساس کردم خطری مرا تهدید نمی کند. پس، به بازی ادامه دادم. جزء 5 نفر پایانی و بسیار نزدیک به بردن راند بودم. مشغول مبارزه بودم که ناگهان متوجه شدم، سقف خانه از جا کنده شد و به آسمان رفت. ولی این عاملی نبود که من را از ادامه بازی باز دارد. دکل های برق سقوط کردند و من چاره ای جز رها کردن دسته کنسول نداشتم.

شاید باورش سخت باشد که یک پسر بچه به جای جیغ و فریاد، به بازی ادامه می دهد. اما اگر به مصاحبه های آنتون دقت کنید، او با چنان شور و شوقی از لحظات بازی فورتنایت خود می گوید که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است. خوشبختانه والدین آنتون به موقع به کمک او رسیدند. آنتون هم اکنون کاملا سالم است و احتمالا به راندهای بعدی Fortnite خود فکر می کند.

اعتیاد به بازی Fortnite
Anton Williams

چرا؟

اعتیاد به بازی های ویدیویی پدیده جدیدی به حساب نمی آید. اما کنترل آن اخیرا مورد بحث سازندگان کنسول های خانگی بوده است. اما آیا بهتر نیست سازنگان بازی های ویدیویی به ازای ساعات بازی، استراحت های اجباری نیز در آن بگنجانند؟ آیا بهتر نیست سازندگان بازی های ویدیویی، از سود خود بکاهند و به سلامتی بازیکنان خود بیافزایند؟ به راستی چرا.

خرید بازی Fortnite Deep Freeze Bundle برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =