زمانی که بازی Shadow Of Mordor در اواخر سال 2014، برای پلتفرم های PS4، Xbox1 و PC به بازار عرضه شد، شگفت انگیزترین ویژگی آن Nemesis System بود. من در این مقاله به تفاوت های این سری از بازی ( بازی Shadow of War )، با بازی های هم نسل خود می پردازم.

Nemesis System در بازی Shadow Of Mordor

بازی Shadow of War
Nemesis System در Shadow of Mordor

بازی Shadow of Mordor نگاه متفاوت تری به مردن کاراکتر اصلی بازی داشت. زمانی که کسی شما را در این بازی جهان باز مغلوب می کرد، درجه اش در میان دشمنان شما بالا می رفت و به زبان دیگر ارتقا پیدا می کرد. همچنین او قدرت های جدیدی به دست می آورد. این موضوع باعث می شد که اگر شما دوباره با او در نقشه بازی رو به رو شوید، به مراتب از بین بردنش از دفعات پیشین سخت تر باشد. اگر شما دوباره متحمل شکست های پی در پی می شدید، این اتفاق می توانست او را به قوی ترین دشمن شما در تمام طول بازی تبدیل کند.

Nemesis System در بازی Shadow of War

بازی Shadow of War
Nemesis System در بازی Shadow of War

در سال 2017 بازی Shadow of War در ادامه بازی قبلی همین سری، به بازار آمد. این بار نیز این بازی در Nemesis System غرق شده و به نگاهی نو در بازی هایی از این قبیل دست پیدا کرد. از نظر من تمام این تغییرات در انتها به سود کمپانی سازنده این بازی شد. زمانی که دشمنی شما را نابود می کند تقریباً تمام تلاش شما برای نابودی Mordor از دست رفته است. گفتنی است؛ هربار قبل از شکست کامل، بازی شانس زنده ماندن و فرار را در صورت درست فشار دادن دکمه به شما می دهد.

باید گفت سازندگان به هدف خود رسیده اند. شما می جنگید، تصرف می کنید، ابزار جدید به دست می آورید و به هدف خود حمله ور می شوید و شکست می خورید. شما این اتفاق را به دفعات تکرار می کنید و هر بار از دفعه قبلی قوی تر می شوید. گفتنی است مسیر اصلی داستان بازی فقط یک بار اتفاق می افتد و حتی پس از مرگ کاراکتر بازی نیز ادامه دارد. اما از بین بردن Mordor از این قانون پی روی نمی کند. البته در این بازی جهان باز شما کارهای مختلفی برای انجام دادن دارید. می توانید به اطراف رفته و برای خود سربازان زیادی جمع کنید و یا ماموریت های جانبی بازی را انجام دهید.

من در مسیر از بین بردن Mordor دشمنان زیادی را نابود کردم. اسلحه های قدرتمندی را به دست آورده بودم و سلاح های سمی به من آسیبی وارد نمی کرد. من بعضی از توانایی های جدید را آزاد کرده بودم. ولی تمامی آن ها بعد از مردن کاراکتر من از بین می رفت.

من در اولین تلاشم 2 بار تا نزدیکی مرگ رفتم و چون نمی خواستم توانایی هایم را از دست بدهم هر بار با دقت و احتیاط بیشتری به مسیرم ادامه می دادم.

Shadow Of Mordor بازی خوبی بود. اما بازی Shadow of War نگاهی کاملاً ویژه به این سبک از بازی ها داشت. بازی های موجود در این سبک امروزه بیشتر شبیه به سازه هایی برای از بین بردن وقت بازیکنان هستند. این در حالی است که بازی Shadow of War نگاه تازه ای به این راه دارد. همچنین از تنوع سبک مبارزات Talion و جذابیت های فراوان آن نباید قافل شویم.

از سوی دیگر سیستم شبکه ای بین ارک های دشمن و ارک های تسخیر شده توسط شما از المان های اصلی بازی Shadow of War می باشد. برای لذت و راحتی بیشتر در مسیر نابود کردن Mordor، شاید بهتر باشد مطالعه دقیقی نسبت به این سیستم شبکه ای مانند بین سربازان خودی و دشمن داشته باشید.

بازی Shadow of War معادلات متنوع و زیادی را در ریاضیات بازی خود قرار داده است. دشمنان بسیار زیاد، تنوع سلاح ها، جعبه های فراوان و بسیاری از موارد دیگر. این موضوع تا به حدی بزرگ بود که من بعضی مواقع احساس می کردم، که این بازی است که خودش را به پیش می برد و من نقش دوم را ایفا  می کنم.

خرید بازی Middle Earth Shadow of War

Nemesis System در درون شما باعث نوعی حس دوگانه می شود. این بازی است که شما را انتخاب کرده یا شما بازی را؟ شاید این نگاه ویژه و مستقل سازندگان بازی Shadow of War سرنوشت بازی هایی از این قبیل را دست خوش تغییرات زیادی بکند.

اگر تجربه این بازی را دارید، آن را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =