هر کسی که دسترسی فیزیکی به کنسول ps4 خود دارد فقط می تواند کنترلر را بگیرد، آن را روشن کند و حداقل به طور پیش فرض شروع به بازی کند. شما می توانید دسترسی به PlayStation 4 خود را محدود کنید، بنابراین دیگران نمی توانند بازی های خود را بر روی پروفایل شما بازی کنند و باید با استفاده از فایل های ذخیره سازی خود به بازی بپردازند و بدون اجازه شما نمی توانند خرید آنلاین انجام دهند.

 چگونگی محدود کردن دسترسی به مشخصات شما

کنسول ps4

شما می توانید یک رمز عبور را تنظیم کنید که مانع از ورود افراد به پروفایل PlayStation 4 شما می شود. برای انجام این کار، ابتدا باید با پروفایل خود وارد PlayStation 4 شوید. دکمه “Up” را روی صفحه اصلی فشار دهید تا به ردیف آیکون ها در بالای صفحه دسترسی داشته باشید، “Settings” را انتخاب کنید و دکمه “X” را فشار دهید.

کنسول ps4

در صفحه تنظیمات به پایین بروید و “Users” را انتخاب کنید.

گزینه «Login Settings» را در صفحه Users انتخاب کنید.

کنسول ps4

شما گزینه Log in to PS4 Automatically را در صفحه Login Settings مشاهده خواهید کرد.

اگر این گزینه را انتخاب کنید دسترسی دیگران را غیر فعال نموده اید. همچنین اگر شما این گزینه را فعال کرده و رمز عبور را تنظیم می کنید، PS4 شما به طور خودکار هنگام ورود به سیستم رمز عبور را از شما درخواست خواهد کرد.

گزینه Passcode Management را از روی صفحه انتخاب کنید.

کنسول ps4

اگر هنوز کد گذرواژه ای ایجاد نکرده اید، از شما خواسته می شود که آن را ایجاد کنید. این کدها عموما 4 رقمی می باشند. آنها را با استفاده از چپ، بالا، راست، پایین، R1، R2، L1، L2، مثلث و دکمه های مربع وارد می کنید. این به شما این امکان را می دهد تا سریعا رمز عبور خود را با فشار دادن چهار دکمه، زمانی که روی PlayStation 4 خود هستید فعال نمایید. گذرواژه خود را دو بار وارد کنید تا تأیید شود که به درستی وارد کرده اید.

پس از تعیین کردن رمز عبور باید هر بار پیش از ورود آن را وارد کنید. شما همچنین می توانید کد عبور را تعویض و یا حذف نمایید. Settings > Login Settings > Passcode Management و سپس Change Passcode یا Delete را انتخاب کنید.

کنسول ps4

دکمه “PlayStation” را روی کنترلر فشار دهید و “Switch User” را انتخاب کنید تا سریع حساب های کاربری را تغییر دهد و کد های عبور را برای هر کاربر تنظیم کنید.

کنسول ps4

چگونگی محدود کردن دسترسی مهمان

حتی پس از محدود کردن دسترسی به پروفایل های کاربری خود با کد های عبور، هر کسی که دسترسی فیزیکی به PS4 را دارد می تواند آن را فعال کند و یک نمایه جدید از صفحه ورود به سیستم برای شروع بازی ایجاد کند. اگر شما نمی خواهید بچه ها یا هم اتاقی ها با PlayStation 4 شما به بازی بپردازند می توانید از دسترسی مهمان به آن جلوگیری کنید و اطمینان حاصل نمایید تنها پروفایل های کاربری می توانند به کنسول ps4 دسترسی پیدا کنند.

کنسول ps4

گزینه Restrict Use of PS4 Features را انتخاب کنید. می توانید PIN کنترل والدین را وارد نمایید. اگر هنوز پین نشده اید، باید پین پیش فرض را وارد کنید، که 0000 است.

کنسول ps4

گزینه [New User] و Log in to PS4 را انتخاب کنید و آن را روی Do Not Allow تنظیم نمایید. اگر کسی تلاش نماید تا یک کاربر جدید اضافه کند و از صفحه ورود به سیستم وارد سیستم PS4 شود، باید پین کنترل والدین را بداند. هنگامی که شما می خواهید یک PIN قوی تر از پیش فرض 0000 تنظیم کنید. برای تنظیم پین اینجا را انتخاب کنید “Change Passcode”. این پین از کد عبور نمایه کاربر جدا شده است، اما هر دو چهار رقم هستند. شما می توانید کد عبور و پین کنترل والدین خود را به همان کد های چهار رقمی تنظیم کنید تا راحت تر آنها را به یاد بیاورید.

کنسول ps4

کنسول PS4 خود را در حالت استراحت قرار دهید

اگر می خواهید از دسترسی دیگران به کنسول خود اطمینان حاصل کنید می توانید آن را در حالت استراحت و یا خاموش قرار دهید.

برای خروج از PS4 خود و یا قرار دادن آن به خواب هنگامی که انجام می شود، دکمه “PlayStation” را بر روی کنترلر نگه دارید و سپس گزینه “Log Out of PS4” یا “Enter Rest Mode” را در منو انتخاب کنید.  شما همچنین می توانید دکمه Power را در PS4 خود فشار دهید.

کنسول ps4

هنگامی که PS4 شما به طور خودکار به حالت استراحت قرار می گیرد، فرد دیگری برای ورود باید کد عبور را وارد نماید. شما همچنین می توانید با تنظیمات زیر برای حالت استراحت زمانی را در نظر بگیرید. Settings > Power Save Settings > Set Time Until PS4 Turns Off

کنسول ps4

با تنظیم روش بالا کنسول شما به صورت خودکار بعد از چند ساعت بازی خاموش می شود. مطمئنا، یک پین چهار رقمی به عنوان یک رمز عبور طولانی امن نیست، بلکه باعث می شود که انتخاب های شما راحت تر باشد. به هر حال این راه حل خوب برای جلوگیری از ورود دیگران به کنسول شما می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره نحوه قرار دادن رمز عبور بر روی کنسول ps4 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم (PlayStation4 (PS4 Slim 500GB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =