بازی Cadence Of Hyrule یک عنوان فکری محسوب می شود که با بازی محبوب و جذاب The Legend of Zelda ترکیب شده است. موضوع شگفت انگیز در این بازی شباهت بسیار با Zelda می باشد. این بازی در دنیای DS3 جریان دارد و توانسته به خوبی نظر بازیکنان و منتقدین را به خود جلب نماید. این بازی از تاریخ 23 خرداد بر روی پلتفرم nintendo switch قابل اجرا می باشد.

سازندگان بازی Cadence Of Hyrule

بازی توسط استودیو Brace Yourself Games و کمپانی ژاپنی JP: Spike Chunsoft و نینتندو طراحی و منتشر شده است.

گیم پلی بازی Cadence Of Hyrule

بازی Cadence Of Hyrule از لحاظ زیبایی، آن را در جایی بین A Link to Past و کارتونهای بازی Four Swords قرار می دهد، اما ریشه های Zelda آن بسیار عمیق تر از آن هستند. با اینکه این بازی شباهت بالایی به عنوان های محبوب دیگر دارد ولی به خوبی می تواند حس تازه و هیجان انگیز را به بازیکن منتقل نماید.

در هنگام شروع، شخصیت Crypt از بازی NecroDancer به وسیله یک گرداب مرموز به Hyrule رها شده و باید انتخاب کنید که Link یا Zelda را بیدار کنید. از آنجا، این بازی بسیار باز است. شما با نقشه خود در جستجوی آیتم های Zelda کلاسیک و چهار سیاه چاله که باید قبل از اینکه بتوانید قلعه Hyrule Castle را به اتمام برسانید، کشف کنید. شما در نهایت هر دو کاراکتر را باز می کنید، اما توانایی بازی کردن به عنوان Zelda از ابتدا بسیار شگفت انگیز است.

این بازی به شما دقیقا نمی گوید برای اولین بار کجا بروید، اما خوشبختانه 1 یا 2 ساعت اولیه به طور ساده بین صفحه نمایش حرکت می کند، کشف نقشه خود و بدست آوردن اینکه چگونه نسخه پردازش شده خود را از Hyrule متناسب با هم ببینید، هیجان انگیز است. شما در حین مبارزه با هیولا باید با موسیقی همراه شوید. نشانگر در پایین رابط کاربری شما نشان می دهد. شما باید حرکات خود را در چهار جهت برای جلوگیری از حمله در جهان Zelda به کار گیرید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Cadence Of Hyrule
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

هر دشمن الگوی حمله خود را دارد و اکثر آنها یک “tell” دارند. در حالی که دشمنان بزرگتر ممکن است مناطق حمله بزرگتری داشته باشند که بر روی زمین مشخص می شوند که پیش از حمله آنها مشخص شده است. این یک سیستم می باشد که این بازی به عنوان “dance” بین شما و دشمنان تعبیه شده و این مناسب است، زیرا تقریبا همیشه می توانم خودم را از بین ببرم و در کنار حرکاتم بروم.

یادگیری الگوهای ریتمیک دشمنان و رسیدن به نقطه ای که در آن چگونگی بهترین حمله را طوری که شما بتوانید به درستی ضد حمله و یا دفاع از خود نشان دهید بسیار لذت بخش است. هنگامی که شما به یک منطقه می روید و احساس می کنید که حرکات و مراحل شما کاملا با ریتم و حرکات دشمنان شما هماهنگ است، این بسیار رضایت بخش می باشد، به خصوص به خاطر پیدا کردن مناطق جدید و هیولا در طول بازی به آرامی آنها را فتح کنید.

بازگشت به ناحیه ای که در اوایل پیدا کرده و در آن ترس و وحشت داشتید می توانید به راحتی همه دشمنان بکشتید، همین باعث می شود موسیقی به شما آرامش دهد و احساس فوق العاده ای به دست آورید. حملات و تعاملات به طور خودکار بسته به جایی که شما ایستاده اید، با هر صفحه به عناوین مبتنی بر شبکه تقسیم می شود که بین آنها حرکت می کنید.

تاکید بر توجه به جنبش های شما و محیط اطراف بر روی یک ضرب و شتم بر روی کل بازی وجود دارد، بنابراین مفید است که هر آهنگ همان سرعت را دنبال می کند. هنگامی که به آن ضربه بزنید، توانایی خود را برای حرکت از طریق این بازی به توانایی شما برای خواندن انیمیشن های مختلف دشمن بستگی دارد و به سرعت حرکت خود را بر روی پرواز انجام می دهد.

کل موسیقی متن فیلم از قطعات سری Zelda ساخته شده و تعدادی از آهنگ ها دارای تغییرات سریع تر و خوش بینانه است. شایان ذکر می باشد که یک گزینه قابلیت دسترسی مناسب به نام “fixed beat” وجود دارد که دشمنان را از حرکت خارج می کند مگر اینکه شما در حال حرکت هستید و نیاز به پیروی از ریتم را از بین می برید.  Cadence of Hyruleهمچنین دارای عناصر سبک roguelike می باشد، اما این سیستم بسیار سخاوتمندانه است که شما را تشویق به استفاده از اقلام مصرفی خود به جای ذخیره سازی آنها می کنید.

بازی Cadence Of Hyrule
تصویر شماره 2: صحنه هایی از بازی

بسیاری از این آیتم های Zelda کلاسیک در سرتاسر جهان پنهان شده اند، اما هیچ یک از آنها در حقیقت لازم نیست که از طریق بازی پیشرفت کنند. شما اگر عنوان مشابه این بازی را تجربه کرده باشید مسلما می دانید که جذابیت و سرگرم کننده بودن آن تا چه حدی می تواند باشد.

سیاه چاله ها سرگرم کننده اند اما کوتاه هستند و شما نیاز دارید که از طریق طبقه های تولید شده به طور تصادفی پر از هیولاها اقدام کنید و در نهایت با مبارزات موزیکالانه بر روی کارفرمایان Zelda کلاسیک مواجه شوید. در این بازی پازل های بسیاری وجود دارد و سیاه چاله ها به طور کامل بر مبارزه و اکتشاف تمرکز دارند.

گرافیک و موسیقی بازی Cadence Of Hyrule

همانطور که پیشتر خواندید این بازی بر پایه موسقی جریان دارد و همین مسئله باعث جذابیت بیشتر آن می شود. موسیقی بسیار قوی و جذاب بازی زلدا نیز در این عنوان به گوش می خورد.

گرافیک بازی حالت کلاسیک و دو بعدی دارد و دوستداران این چنین بازی ها برای حس نوستالژی این عنوان را انتخاب خواهند کرد.

و در نهایت بازی Cadence Of Hyrule

بازی سرگرم کننده و جذاب Cadence Of Hyrule به خوبی توانسته توجه مخاطبان خود را جلب کند و طرفداران عنوان محبوب Zelda مسلما ازاین بازی لذت خواهند برد. شما از هم اکنون می توانید بازی Cadence Of Hyrule را بر روی پلتفرم نینتندو سوئیچ تجربه نمایید.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Cadence Of Hyrule به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =