Freedom Planet یک بازی ویدیویی دو بعدی است و بازیکن در آن می تواند کنترل یکی از سه شخصیت حیوان گونه را به عهده داشته باشد. با اینکه بازی روی گام های سریع تمرکز می کند ولی صحنه های آهسته درون بازی به وضوح دیده می شود. این بازی الهام بخش عنوان Sonic the Hedgehog است و هیجان انگیز بودن آن برای بازیکنان لذت بخش می باشد. بازی Freedom Planet هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،nintendo switch و wii u قابل اجرا می باشد.

nintendo switch           ps4             pc             wii u            بازی Freedom Planet


سازندگان بازی Freedom Planet

بازی Freedom Planet توسط کمپانی GalaxyTrail Games ساخته شده و تیم سازنده این بازی را بر روی موتور Clickteam طراحی نموده است. در ادامه مقاله با ساخته این کمپانی بیشتر آشنا خواهید شد.

گیم پلی بازی Freedom Planet

بازی Freedom Planet با تصاویر متحرک زنده، موسیقی و طراحی هوشمندانه ترکیب شده و در کنار آن چالش های بزرگ و مبارزات هیجان انگیز وجود دارد. بازیکن در این بازی می تواند یکی از سه شخصیت حیوانی Lilac ،Carol و Milla را کنترل نماید.

داستان بازی Freedom Planet ساده است. هنگامی که یک بیگانه وارد سیاره آرام ما می شود، سه کاراکتر بازی برای تحقق آرمان های خود به مبارزه با نیروهای شیطانی می پردازند. با وجود ابتکارات فراوان، بازی به ده مرحله محدود می شود.

جزئیات در این بازی با شخصیت ها و مکان های مختلف نشان داده می شود. داستان بازی در هر لحظه می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد و لحظه ای دیگر صحنه ای جدی به نمایش در می آید. البته بازی در حالت کلاسیک چندان به داستان مرتبط نمی شود.

مسیرهای بازی بدون اغراق برای بازیکنان لذت بخش می باشد زیرا این امکان را به آنها می دهد که بر سر مسیرهای مختلف راه خود را برگزینند. بازیکن ها می توانند از طریق حلقه های عبور خطرات موجود در راه را کنار بزنند. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Freedom Planet

مسیرهای بازی ساده طراحی شده اند ولی چالش هایی که با آنها روبرو می شوید تا حدی پیچیده هستند. اتفاقات جالبی در راه وجود دارد که شما را به درون بازی غرق می کند.

هر مرحله شخصیت های موجود تغییر شکل می دهند و همین موضوع باعث تنوع بصری در بازی می شود. بازی در مسیرهای مختلفی مانند مراکز خرید، جنگل های بامبو و ناوگان هوایی عبور می کند. در برخی اوقات بافت پس زمینه با پیش زمینه ترکیب می شود و در چالش ها باعث ناراحتی می شود.

سوالی که هم اکنون پیش می آید این است که شخصیت های قابل بازی در این محیط های مختلف چگونه خود را سازگار می نمایند. باید این را بدانید هرکدام از کاراکترها دارای حالت های مختلف مبارزه می باشد. به طوری که Lilac می تواند Dragon Boost خود را فورا در محیط زیست استفاده می کند و در مسیر دشمنان را از بین می برد.

کاراکتر Carol در جنگ های متمرکز و مبارزات توانایی بیشتری دارد. توانایی بالای او در سپر و انرژی زیاد ذخیره شده است. او در مبارزه با دشمنان از سرعت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل در مکان های مختلف از کاراکترهای گوناگون می توان بهره برد.

نابودی دشمنان بازی در ابتدا چندان سرسخت نیس ولی هرچه درون بازی پیش می رویم نابودی آنها سخت تر می شود. مبارزات درون بازی با شیوه های مختلف طراحی شده است. یکی از مبارزات مربوط به دوئل علیه راننده غول پیکر در میدان جنگ می باشد.

کاراکتر Carol مطمئنا به خوبی Lilac نمی تواند بپرد یا با سرعت عبور نماید. Lilac با استفاده از Dragon Boost می تواند حتی در هوا پرواز کند.

Lilac و Carol برجسته ترین مشخصه های این فهرست می باشند زیرا استفاده از ابزارهای کاربردی باعث لذت بردن از آنها می شود. در مقایسه با این سه کاراکتر، شخصیت Milla سرعت چندانی ندارد و در برابر دشمنان حملات قابل توجهی از خود نشان نمی دهد. البته این نکته را بدانید که هر یک از این کاراکترها چالش های مختلفی را در بر دارند. توانایی Milla قطعا سرگرم کننده است ولی در بین دو شخصیت دیگر توانایی کمتری دارد.

گرافیک و موسیقی بازی Freedom Planet

گرافیک بازی به صورت نوستالژی و قدیمی طراحی شده و به صورت دو بعدی دیده می شود. طراحی پیکسل گونه آن حس شیرین را به بازیکنان انتقال می دهد.

موسیقی بازی به صورت تکرار شونده قرار گرفته و نمی توان چندان این بخش را خوب دانست. ولی در نوع خود گوش نواز می باشد.

در نهایت بازی Freedom Planet

به دلیل شباهت بالای بازی Freedom Planet با عنوان 2D Sonic مطمئنا جذاب و لذت بخش خواهد بود. ولی این را بدانید که اگر به دنبال بازی سخت و چالش برانگیز می باشید یقینا این بازی شما را ناامید خواهد کرد. این بازی برای تمامی علاقه مندان به بازی های کلاسیک واقعا شیرین و دوست داشتنی می باشد.

بازی Freedom Planet هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،nintendo switch و wii u قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Freedom Planet برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • شخصیت های مختلف و چالش های گوناگون
  • دشمنان بزرگ برای نابودی
  • ترکیب خوبِ سرعت در کنار مبارزه
نکات منفی
  • داستان نه چندان جالب
  • صداگذاری ضعیف
  • کاراکتر Milla جذاب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =