بازی Hollow Knight همیشه راهی برای متعجب کردن شما پیدا و راه کار های سودمندی نیز ارائه می دهد. بازی دارای دنیایی دو بعدی می باشد که در طول یک ماجراجویی گسترده گسترش می یابد. بازی دارای ژانر اکشن و ماجراجویی می باشد.

در سال گذشته برای اولین بار این بازی بر روی پلتفرم pc منتشر گردید. این بازی به طرز عجیبی هوشمندانه طراحی شده است. نسخه Nintendo swich بازی همراه با یک DLC کامل تر از نسخه pc می باشد.

Hollow Knight به شما اجازه می دهد در یک دنیای بزرگ و پرجمعیت با راه های پرفراز و نشیب قرار گیرید. بازی Hollow Knight با قرار دادن بازیکن در محیط‌ های وسیع او را به جستجو، مبارزه، اکتشاف و ارتقا ترغیب می ‌کند.

این بازی که با الهام از سبک Metroidvaina) Metroidvaina نامی الهام گرفته از ترکیب دو بازی Castlevania و سری Metroid است. در این سبک بازیکنان با نقشه ای بزرگ مواجه می شوند که ذهنیتی از آن ندارند و باید به صورت تجربی دنیای پیرامون خود را کشف نمایند) ساخته شده است و خود اکنون جایگاهی مناسب در این عنوان دارد.

سازندگان بازی Hollow Knight

بازی Hollow Knight توسط Team Cherry (تیم مستقل و کوچکی در استرالیا) ساخته و روانه بازار شده است. این بازی بر روی پلتفرم های pc و Nintendo swich عرضه گردیده.

گیم پلی بازی Hollow Knight

خطر مرگ و میر همیشه در بازی وجود دارد و همیشه چیزی جدیدی خواهد بود تا شما را تحت فشار قرار دهد. در ابتدای بازی به دلیل نداشتن شناختی از بازی و امکانات کم ممکن است نا امید شوید چون نمی دانید به سمت پیشرفت در بازی می روید یا خیر. شما با غلبه بر موانع اولیه به مهارت و دانش لازم برای مواجه با سایر مشکلات دست خواهید یافت.

آبراهه های خشن و عجیب در زیر شهر، آشیانه ی عنکبوت ها و بسیاری از موارد عجیب و غریب دیگر باعث می شود در هر لحظه با حمله ای غافلگیرانه مواجه گردید. در مسیر بازی ممکن است برخی از شخصیت ها را فقط یک بار مشاهده و بعضی دیگر را در لوکیشن های مختلف دیدن می نمایید. مکالمه در بین کاراکترها به وفور اتفاق می افتد ولی گاهی Hollow Knight تشخیص می دهد که سکوت به همان اندازه موثر خواهد بود.

در بازی با انجام مراحل مختلفی می توانید نقشه هایی در بازی به دست آورید. با انجام اکتشافات به شما توانایی های جدید برای عبور از مراحل سخت داده می شود.به طور مثال Mantis Claw به شما اجازه می دهد پرش های منظمی در دیوارهای زنجیره ای داشته باشید. به وسیله ی یکی دیگر از این توانایی ها شما قادرید از غارهای به ظاهر بی پایان که سراسر با میخ و تیغ پوشیده شده بدون آسیب عبور نمایید و حتی به پرواز در آیید. در تصویر شماره ی یک نمایی از بازی Hollow Knight را مشاهده می نمایید.

بازی Hollow Knight
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی Hollow Knight

یک حوضچه ی اسیدی مانع رسیدن شما به مراحل بعدی می شود و برای عبور از این حوضچه یک شاخه ی درخت انگور به شما کمک خواهد کرد.

در بازی Hollow Knight کشف میانبرها، گذرگاه های پنهان و مکان های مهم حیاتی بسیار حائز اهمیت است.

صدها دشمن با الگوهای حمله و رفتار های منحصر به فرد در انتظار شما می باشند. در مناطقی که راه های عبور باریک می شوند احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. دشمنان قوی و بزرگ به طور معمول در فضاهای Claustrophobic ظاهر می گردند.

در بازی به طور مثال با یک سوسک مواجه می شوید که در ابتدا توانایی مقابله با آن را ندارید به ناچار باید محل را ترک کرده و به بازی را ادامه دهید تا به توانایی مقابله با آن دست یابید. سپس باید تمام راه های رفته را باز گردید تا آن را از بین برده و به مراحل بعدی راه پیدا کنید. سر تا سر مسیر بازی از این دست مسائل است و همانطور که حتما متوجه شده اید بازی به صورت خطی جریان ندارد و شما ناچارید به تمام نقاط در زمین بازی بروید.

در بازی Hollow Knight در مواجه با دشمنان صبر و تحمل از نقش بسیار مهمی برخوردار می باشد. در بازی ممکن است شما به جای اولیه خود سقوط کنید پس تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در مسیر های دشوار با دقت و احتیاط حرکت نمایید. در بازی هر لحظه با چالش های جدیدی مواجه می گردید. در تصویر شماره 2 صحنه ای از گیم پلی بازی را مشاهده می کنید.

 بازی Hollow Knight
تصویر شماره 2: نمایی از گیم پلی بازی Hollow Knight

هنگامی که در بازی از بین می روید تمام سکه هایی که در طول بازی کسب نموده اید را از دست می دهید. شما با استفاده از سکه ها می توانید بسیاری از مکانیزم ها و قابلیت ها یی که در جریان بازی وجود دارد را خریداری نمایید.

هم چنین یک گوی کوچک در اختیار دارید که با کشتن هر یک از دشمنان یا حرکت خاصی در بازی این گوی توسط مایعی سفید رنگ پر می شود با استفاده ار این گوی می توانید برخی از توانایی ها را کسب کنید. اما هنگامی که شما می میرید این گوی شکسته و دیگر مثل قبل توانایی نخواهد داشت.

بازی به صورت نرمال 30 ساعت زمان می برد. پس از انتشار بازی بر روی پلتفرم pc بازی به روز رسانی های زیادی را دیده. سه بسته DLC به صورت رایگان که قابلیت های قابل توجهی چون تغییرات کیفیت زندگی، ماموریت های جدید و شخصیت هایی نو ظهور را شامل می شود در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در طول بازی نیمکت هایی وجود دارد که بر روی آنها به استراحت می پردازید و از طریق آن سطح سلامتی شما پر خواهد شد. در صورت کشتن شدن در بازی به آخرین نیمکتی که به استراحت پرداخته بودید منتقل می شوید.

داستان بازی Hollow Knight

داستان بازی در رابطه با یک شوالیه کوچک می باشد که با ورود به مرکز پادشاهی قدیمی حشرات، متوجه هرج و مرج و حوادث عجیب و غریب می‌ شود. این مکان گریبان‌ گیر طلسمی قدیمی شده و این شوالیه باید خود را برای کشف منشاء این هرج و مرج آماده کند. شما می توانید داستان بازی را از طریق نوشته های روی دیوار و مکالمه کاراکترها و اتفاقاتی که در جریان بازی برایتان اتفاق می افتد درک نمایید.

گرافیک و موسیقی بازی Hollow Knight

بازی Hollow Knight در زمینه گرافیک بسیار عالی عمل کرده است. رنگ بندی سرد و تیره کاملا با داستان بازی هم خوانی دارد. در مراحل مختلف بازی رنگ ها عوض می شوند ولی هنوز هم صحنه های بازی بی روح و غم انگیز هستند.

بازی در زمینه ی موسیقی نیز عملکرد خوبی دارد و متناسب با وضعیتی که در آن هستید صدای موسیقی تغییر می یابد. ریتم های غم انگیز در جای جای بازی به گوش می رسد.

حرف آخر در مورد بازی Hollow Knight

در آخر باید بیان کرد Hollow Knight یک بازی خوش ساختار و هیجان انگیز می باشد و اگر شما از طرفداران بازی Dark Souls می باشد حتما این بازی برای شما لذت بخش و مهیج خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Hollow Knight برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

اکتشافات پر رمز و راز

جلوه های بصری فوق العاده

روایت داستانی طولانی مدت

نکات منفی

سیستم نقشه ی بازی و مراحل دشوار ابتدایی بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =