مقدمه ای بر بازی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat از 26 سال پیش تا به امروز جزو بازی های جذاب دنیا به شمار می رود. خشونت چشم گیری در صحنه های این بازی مشاهده می شود. چیزی که در دنیای واقعی دیده نمی شود. بازی Mortal Kombat X از سال 2015 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل بازی می باشد. Mortal Kombat X دهمین نسخه از سری بازی های مرتال کمبت می باشد. این بازی قرار بود برای کنسول xbox360 نیز منتشر شود اما در نهایت لغو شد. همچنین این بازی بر روی موتور Engine 3 Unreal در حال اجرا است. با ما همراه باشید تا با این بازی پرسابقه بیشتر آشنا شوید.

pc         ps4        xbox1       بازی Mortal Kombat X


تاریخچه بازی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat X همانند نسخه های قبلی خود، از 1 یا 2 کاراکتر، به انتخاب خود بازیکن برای مبارزه در نظر گرفته شده. کاراکترهای بازی در نسخه های قبل نیز وجود داشته اند و تنها لباس یا حرکات جدیدتری به آنها اضافه شده است. این بازی در بخش داستانی 20 سال پس از نسخه اولیه را روایت می کند. بازی در بعضی مواقع از دید اول شخص جریان دارد و همیشه سبک و سیاق نوستالژی خود را در هر نسخه حفظ می کند.

بازی Mortal Kombat X توسط استودیو آمریکایی NetherRealm و شرکت Warner Bros. Interactive Entertainment طراحی و عرضه شد.

گیم پلی بازی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat از ابتدا با بازی هایی مثل Street Fighters و Tekken در حال رقابت بوده. این بازی ها در سبک Fighting همیشه جزو بهترین ها بوده اند. اما مرتال کمبت وارد شد و یک تنه همه این بازی ها را به کنار زد. البته خشونت شدید، این بازی را کاملا تخیلی می کند. زیرا فکر کنید کاراکتر بازی بعد از خرد شدن کمر یا جمجه اش در حالی که چاقویی درون چشمش فرو رفته باز به بازی ادامه می دهد و حتی احتمال برنده شدن را دارد.

تعدادی از رسانه ها و منتقدین در برابر این خشونت اعتراض کردند. اما تعداد طرفداران به قدری زیاد بود که کسی حریف این بازی نشد. این بازی درست در جایی که فکر می کنید دیگر بهتر از این نمی تواند باشد، با اتفاق عجیبی شما را شگفت زده خواهد کرد. مرتال کمبت حد آخر خشونت را به رخ بازی های Fighting دیگر می کشد. این بازی از همان ابتدا شما را میخکوب خود خواهد کرد.

در ابتدا شما می بایست کاراکتر خود را انتخاب کنید البته این موضوع شبیه به گذشته پیش نمی رود. MKX هنگام انتخاب کاراکتر 3 حالت متفاوت را برای نوع مبارزه در اختیار شما می گذارد. هر قسمت Combo و Super move های مخصوص خودش را دارد. بهتر است قبل از انجام بازی تمام حرکات و فن های کاراکتر را مشاهده کنید تا به راحتی به مبارزه بپردازید.

24 کاراکتر که هر کدام به 3 سبک متفاوت مبارزه می کنند برای شما وجود دارد. البته این را بدانید هر کاراکتر حداقل 5 Super move اختصاصی دارد. در واقع شما امکان بازی به 360 روش مختلف را دارید. این حرکت ها به قدری متفاوت بوده که حس می کنید شخصیت جدیدی را انتخاب کرده اید. هنگامی که به مبارزه با یک کاراکتر، حسابی عادت کرده و فنونش دستتان آمده با تغییر یک سبک دیگر از مبارزات همان شخصیت، کاملا گیج می شوید که آیا این همان بازیکن محبوب من بود؟ در اینصورت باید قبل از انتخاب سبک خود، حتما در آن خِبرِ شوید سپس بازی را با دشمنان (منظور از دشمنان، همان دوستانتان است. لطفا وقتی می بازید، دسته را نکوبید) آغاز کنید. در عکس شماره 1 صفحه انتخاب کاراکتر را مشاهده خواهید کرد.

بازی Mortal Kombat X
عکس شماره 1: صحنه انتخاب کاراکتر

هر کاراکتر در بالای بخش مربوط به خودش Health Bar دارد و از آن طریق می تواند پیروزی را کنترل کند. زیرا اگر مقدار جان حریف کم باشد با چند حرکت او را از پا در می آورد و اگر جان خود اندک است، باید در میزان ضربات دقت کند و از جان باقی مانده حفاظت به عمل آورد. همچنین Rage Art برای بازیکن قرار می گیرد که با انتخاب آن می تواند وارد بخشی سینمایی شود و دیگر، حالت دفاع برای بازیکن مقابل وجود ندارد. همین بخش به تنهایی قرار زیادی از جان بازیکن را خواهد گرفت.

از بخش single player اگر دور شویم به قسمت مهیج Multiplayer می رسیم. مطمئنا بازی Mortal Kombat X در کنار بازیکن دیگر (چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین) جدابتر خواهد بود. زیرا بازی با هوش مصنوعی بعد از گذشت زمانی، اندکی خسته کننده می شود. اما این حالت در بخش چند نفره پیش نمی آید. مخصوصا اگر بدانید این بازی در بخش آنلاین هیچ گونه افت یا قطعی سرور نخواهد داشت. همچنین اگر در این مبارزت پیروز شوید می توانید Level بازی خود را بالا برده و در سطح جهانی، حالت ها و کاراکترهای جدید، جایزه بگیرید. البته این موضوع به این راحتی ها نیست. زیرا بازیکنان قهاری در این زمینه رقیب شما خواهند بود.

هوش مصنوعی

بازی MKX از هوش مصنوعی بالایی بهره می گیرد. شاید عجیب باشد اما تقریبا شما حس می کنید با فردی به صورت زنده در حال بازی هستید. زیرا هیچ کدام از حرکات حریف تکراری نمی باشد و شما برای پیروز شدن همواره در حال تلاش خواهید بود. در عکس شماره 2 صحنه هایی از مبارزه با حریف را مشاهده می کنید.

بازی Mortal Kombat X
عکس شماره 2: صحنه ای مبارزه

مسابقات در حالت Test your luck -به‌ صورت شانسی- و random افکت‌های جالب را ارائه نمی کند. مثلا بالا بردن سرعت بازی و باران بمب پس از چند راند، احساس گیج شدن و خسته کننده گی را به بازیکن القا می کند. همچنین مبارزات دونفره‌ی tag Team که در Mortal kombat9 وجود داشت در این نسخه حذف ‌شده‌ است.

شما در بازی های نسخه قبل برای به دست آوردن سکه به راحتی با فشار کلیدی در زمان مشخص به آن دست پیدا می کردید. اما در بازی MKX شما به صورت اول شخص، وارد سیاه چاله ای می شوید و با تلاش فراوان این سکه ها را به دست می آورید. این بخش به تنهایی وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. از سکه های به دست آمده در تغییر لباس و خرید آیتم های دیگر استفاده می کنید.

داستان بازی MKX

بازی MKX داستانی بسیار هیجان انگیز و درگیر کننده را به شما منتقل می کند. (با اینکه صحنه های بازی، زیادی تخیلی ساخته شده). ولی لبخند و کنایه هر کاراکتر بعد از پیروزی به حدی رضایت بخش است که واقعا آن غرور را می توانید احساس کنید. همچنین بخش داستانی بازی کاری می کند که شما به کاراکترها وابسته شوید. بعد از مدتی این موضوع را کاملا حس می کنید و از ناراحتی کارکتر مورد علاقه تان ناراحت می شوید. هریک از این کاراکترها به وسیله صداگذاری عالی از طرف سازندگان، حس و حال فیلم های سینمایی را به شما منتقل می کنند.

بخش داستانی بازی MKX را نهایتا 5 یا 6 ساعت طول می کشد.

گرافیک بازی در حد اعلائی طراحی شده و شما را کاملا با محیط اجین می کند. صحنه های خشونت بار را به وضوح حس می کنید و تمام این اتفاقات با جزئیات دقیق به شما نشان داده می شود.

نکته قابل توجه اینکه، MKX همان Mortal Kombat XL است با کمی ابزارهای پیشرفته تر. که شما شاهد بازیکن های جدید تر و کمی تغییرات جزئی خواهید بود.

حرف آخر درباره بازی Mortal Kombat X

بازی MKX به تنهایی توانست در صدر بهترین بازی های Fighting قرار بگیرد. این بازی در تمام بخش ها، چه گرافیکی چه داستانی و گیم پلی، بسیار عالی درخشید. بازی کاملا اعتیاد آور و مهیج طراحی شده و اگر تا امروز این بازی را تجربه نکرده اید حتما توصیه می کنم یکبار آن را امتحان کنید.

بازی MKX هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی MKX برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

 

  • گرافیک خیره کننده
  • بهترین مکانیک برای مبارزات
  • طراحی شخصیت های جالب
نکات منفی

 

  • بعضی از شخصیت های جدید به نظر نمی رسد
  • مبارزات بسیار عجیب و غریب پیش می رود

 

خرید بازی Mortal Kombat XL

1 thoughts on “بازی Mortal Kombat X خشونت و مرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =