من یافتم، که تاثیر موسیقی بازی God of War بر روی احساسات بازیکنان بسیار زیاد است. اولین ماه های تولید بازی را در یک کشور خلاق و آزاد می گذراندم. به وسیله تطبیق عکس و رعایت مقررات گیم پلی سعی در نوشتن تم آهنگ برای خشنودی بازیکنان داشتم.

این کار باعث شد بخش اساسی کار، متناسب و شایسته طراحی شود. در این زمان بود که 4 آهنگ از کل آلبوم ساخته شد.

تم Kratos

پس از کنار گذاشتن طرح اولیه، یک تم جدید برای کریتوس ساختم. قدرت مردانگی، استقامت و آسیب پذیری در این بخش به چشم می خورد. قدرت، به طور غلیظی با هارمونی و ملودی های زیبا ترکیب شده، تا مطمئن شوم به یاد ماندنی خواهد شد. همچنین در این سفر مهیج موسیقی باید هدایت کننده بازیکن باشد. عکس شماره 1 نت های این ملودی را به شما نشان می دهد.

تم
عکس شماره 1: نت های مربوط به تم کریتوس

قدرت و مردانگی کریتوس در آهنگ، به عنوان افسر ارشد طراحی شده و صدایی کوبنده و مردانه برای آن انتخاب شده. در نهایت کریتوس مانند بازی های گذشته شخصیت ساکت و آرامی دارد. البته در نسخه جدید، کریتوس به صورت قابل توجهی بالغ شده و عاقلانه و آسیب پذیرتر برخورد خواهد کرد.

ارتباط کریتوس با دیگر کاراکترها با هارمونی و ملودی زیبایی اجین شده. این رویداد باعث عمیق تر شدن نقش کریتوس در بازی می شود. تم کریتوس به صورت لایه لایه طراحی شده که اصلا پیچیده نیست. در حقیقت موثرترین بخش تم کریتوس، تنها در 3 برگ جای گرفته است.

اولین یادداشت از 3 برگه (بخش فرود به صورت مثال: D، C و Eb) اساسی ترین بخش تاثیر گذار آهنگ است. (بخش تکرار شده در سراسر بازی نیز می باشد). در عکس شماره 2 این نت ها را خواهید دید.

تم
عکس شماره 2: نت اهای تم کریتوس

من از این 3 یادداشت به طور مداوم استفاده می کردم. امیدوارم توانسته باشم تاثیر Pavlovian –شرطی کردن موجودات به چیز خاصی، که از شنیدن صدای منحصر به فردی یاد موضوع خاصی می افتند- را بر بازیکنان بگذارم تا همواره در ذهن ها بماند.

در آلبوم موسیقی متن، آهنگ کراتوس تقریبا برجسته ترین موسیقی به حساب می آید. عکس شماره 1 نت های این ملودی را به شما نشان می دهد.

تم خاطرات مادر

در حالی که بازی های قبلی با صحنه ای اکشن شروع می شد، اما در این نسخه ابتدا با صحنه کاملا عاطفی رو به رو می شوید. جایی که Kratos بدن همسر خود را می سوزاند و با پسرش پا به سفری طولانی می گذارد.

با اینکه او هرگز حضور فیزیکی ندارد اما آن را به خوبی می توان در صحنه های بازی حس کرد.

هنگامی که من شروع به نوشتن موسیقی این بخش کردم، به طور غریزی به سمت نسخه های ابتدایی برگشتم. با گوش دادن دوباره به آن موسیقی با اینکه مدتی از آن گذشته بود، نوعی تراژدی تلخ را احساس کردم. فهمیدم من قبلا آهنگ تم مادر را نوشته ام! (مربوط به نسخه قبلی) نت های این بخش در عکس شماره 3 برای شما قرار گرفته است.

تم
عکس شماره 3: نت های مربوط به نم خاطرات مادر

نفوذ صدای مادر Atreus بر روی رابطه پدر و پسر بسیار تاثیر گذار می باشد. این موضوع به من اجازه می دهد موسیقی عمیقی برای تاثیر گذار بودن آن طراحی کنم. با الهام از صدای زنانه به صورت رمز آلود برای تاثیر بیشتر آن تلاش کردم. از صدای تکان دهنده خواننده برجسته به نام Eivør Pálsdóttir استفاده کرده ام.

صدای Eivor عمق شخصیت مادر آترئوس را به عنوان یک فرشته ایدئولوژیک (قهرمان ما را در بازی به جلو هدایت می کند) نشان می دهد. وقتی کوری بارلگ اولین بار این داستان حماسی را به من گفت، خاطرات مادر، ملودیی بود که فورا از ذهن من گذشت. در اصل، این نخستین تصور من از بازی God of War بود.

تنوع زیادی در بخش خاطرات مادر وجود دارد. به طور مثال، دعا کردن، صدای التیام بخش و آرزوی رستگاری از جمله حس های این ملودی به شمار می رود.

تم جادوگر جنگل

در داستان بازی و در طول سفر، کریتوس و آترئوس با یک زن مرموز، (معروف به جادوگر وودز که نقش مهمی در روایت داستان دارد) رو برو می شود. جادوگر همیشه شخصیتی جذاب داشته و من می خواستم نام این بخش را با عناصری رمز آلود و خطرناک همراه سازم. ابزار اصلی برای ساخت ملودی آن، الهام از دوره رنسانس و باروک است. جادوگری در جنگل زندگی می کند که زیبایی بصری آن از طبیعت نشات گرفته است. صداهایی مثل باران و چوب به طرز شگفت آوری به طبیعت متصل می شود. در این تم، نوع دیگری از رستگاری و شفا را نیز حس خواهیم کرد. عکس شماره 4 تمام نت های این بخش را نشان می دهد.

تم
عکس شماره 4: نت های تم جادوگر جنگل

تم لالایی غول ها

تم لالایی غول ها موضوع منحصر به فرد می باشد زیرا نشان دهنده یک شخصیت خاص نیست، بلکه یک نژاد یا یک قلمرو را بیان می کند. من این لالایی زیبا را براساس احساسات خود نوشتم. من حس کردم این آوازی بوده که غول ها در گذشته زمزمه می کردند و اکنون از بین ویرانه ها به گوش می رسد. این ملودی به صورت آرام و صدای کر مردانه، شنیده می شود. صدای پخش کننده، از زمان قرون وسطی الهام گرفته است. این تم نسبت به بقیه تم ها از اهمیت کمتری برخوردار است. در این بخش هم رستگاری را حس می کنیم. در پایین، عکس شماره 5 نت های مربوط به این عکس گذاشته شذه است.

تم
عکس شماره 5: نت های مربوط به تم لالایی غول ها

تم غریبه

داستان کریتوس در ابتدا توسط یک شخصیت مرموز، به عنوان یک غریبه روایت می شود. غریبه برای من یک تهدید به حساب می آید زیرا او بسیار سریع است. با الهام از فیزیک شخصیت غریبه، به تم غریبه رسیدم که انرژی بی نظیری به بازی می دهد. این تم، هنگام افزایش روایتش تکامل می یابد. در نهایت آهنگی انفجاری و فانتزی را به ارمغان می آورد. حس رستگاری در این قسمت نیز مشاهده می شود. عکس شماره 6 نت های مربوط به این بخش است.

تم
عکس شماره 6: نت های مربوط به تم غریبه

تم شخصیت های اضافی

اشخاص فرعی در بازی، گرچه نقش کمتری دارند اما به نوعی مهم به حساب می آیند. اگرچه کریتوس سفر خود را با آترئوس ادامه می دهد اما همدم دیگری به نام Mimir را در کنار خود دارد. علاوه بر ارائه روایت داستان و روایت اساطیری، شخصیت نجیب او نیز سبک بازی را تسریع می بخشد. من می خواستم شخصیت Mimir را کمی طنز گونه طراحی کنم بنابراین یک پس زمینه دلخواه برای آن انتخاب کردم. در ادامه، نت های این بخش را در عکس شماره 7 می بینید.

تم
عکس شماره 7: نت های تم متفرقه بازی

Magni و Modi پسران Thor (که کریتوس و آترئوس او را کشتند) هستند. من حس کردم جالب می شود این برادران را به حالت Uncharted 4 طراحی کنم. زیرا بازیگران آنها یکی هستند. نکته جالب اینکه هر جا آنها هستند طراحی موسیقی آن بازی به عهده من بوده! عکس شماره 8 نت های مربوط به این برادران را برایتان به نمایش می کشد.

تم
عکس شماره 8: نت های مرتبط با تم برادران

برای Valkyrie ها تمی زیبا، پر سر و صدا و هیجان انگیز نوشتم. این بخش را با الهام از روایات مردم نوردیک (اسکاندیناوی) طراحی کردم. این ملودی به تنهایی دنیای عظیم و فانتزیی را نشان می دهد. در عکس شماره 9 و 10 این ملودی ها نشان داده شده.

تم
عکس شماره 9: نت های آهنگ متن بازی
تم
عکس شماره 10: نت ملودی متن بازی

هرکسی که به مفهوم آهنگ ها برسد، معنی موضوعی آن را درک خواهد کرد. این تمام اهداف من از ساخت آهنگ های بازی God of War بوده است.

خرید بازی God of War

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =