بازی Whispers of a Machine یک عنوان علمی تخیلی می باشد که در آن کاراکتری به نام Vera نقش یک کارآگاه جنایی را دارد. این کارآگاه در بازی به بررسی سرنخ قتل ها مشغول می شود. در این بین او یک مسئله تاریک بر تکنولوژی ممنوعه را باز می نماید. بازی در آینده جریان دارد و مسلما اتفاقات هیجان انگیزی در راه است. شما می توانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا از جزئیات آن به خوبی مطلع گرید. همچنین این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم pc و گوشی تلفن همراه قابل اجرا می باشد.

سازندگان بازی Whispers of a Machine

بازی ماجراجویانه Whispers of a Machine توسط کمپانی های Clifftop Games و Faravid Interactive توسعه یافته و از طریق شرکت Raw Fury به انتشار رسیده است.

گیم پلی بازی Whispers of a Machine

بازی همانطور که پیشتر گفتیم ماجراجویانه و مرموز می باشد. ژانر آن Sci-Fi Nordic Noir است که همان جنایی-علمی تخیلی محسوب می شود. Nordic Noir را به داستان های جنایی که در شمال اروپا یا اسکاندیناوی اتفاق می افتد می گویند. شما در این بازی نقش Vera را بر عهده دارید و اکنون که درگیر این هوش مصنوعی می شوید مورد آزار و اذیت او قرار خواهید گرفت. به عنوان یک مامور ویژه به تکنولوژی های خاصی به نام Blue که با فناوری نانوتکنولوژی ساخته شده است مجهز می باشید و این ابزار به شما کمک می کند بهتر با مظنونین برخورد نمایید.

هدف اصلی شما در این بازی بررسی سرنخ ها و یافتن اطلاعاتی برای حل کردن معمای قتل های زنجیره ای می باشد. نکته جالب پایان های مختلف آن می باشد یعنی شما با تصمیم هایی که در طول بازی می گیرید سرنوشت خوب و یا بد آن را رقم خواهید زد. شما با تصمیمات خود می توانید انسان ها را نجات و یا نابود سازید. این موضع نه تنها انسان ها را بلکه گریبان گیر شما نیز خواهد شد. در تصویر شماره 1 صحنه های بازی دیده می شود.

بازی Whispers of a Machine
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی Whispers of a Machine

بازی Whispers of a Machine شما را به دنیایی در آینده و قدرت بالای ماشین آلات نسبت به انسان ها می برد. شخصیت ها در بازی قابلیت حرکت به اطراف و Point and Click را دارند. دیالوگ هایی در این بازی رد و بدل می شود که انتخاب آنها در اختیار شما می باشد. همین گفتگوها سرنوشت انسان های درون بازی را تعیین می کند. این دیالوگ ها در درون خود سرنخ هایی را دارند که شما با دقت زیاد می توانید از بین مکالمات اتفاقات مختلفی را کشف نمایید.

این بازی فاقد بخش آنلاین می باشد و در تمامی قسمت ها از معماهای مختلف اشباع شده است. شما در لحظه به لحظه بازی از اتفاقات مختلف متعجب و هیجان زده خواهید شد. بازی تا حدی غم انگیز می باشد زیرا هنگامی که خیابان های شهر را مشاهده می کنید جنازه های انسان هایی در آن وجود دارند که به دست ماشین های هوش مصنوعی نابود شده اند. بازی از همان ابتدا به شما می آموزد چگونه به مسیر پیش روی خود ادامه دهید. سازندگان سعی داشتند تا تمامی اتفاقات بازی را درون مکالمات بگنجانند و از این طریق موضوع آن را به بازیکنان القا می نماید. در تصویر شماره 2 مکالمات بین کاراکترها دیده می شود.

بازی Whispers of a Machine
تصویر شماره 2: مکالمات بین کاراکترها

شما در این بازی باید به همه چیز مشکوک باشید زیرا احتمال دارد همکار شما یکی از قاتل ها باشد. از همین رو هر چه بیشتر درگیر این عنوان می شوید اتفاقات هیجان انگیز تر می شود. شما سلاح های مختلفی در اختیار دارید و آنها را می توانید در نوار پایین تصویر مشاهده کنید. با اینکه شما در ابزارهای خود دستگاه دروغ سنج دارید ولی در مقابل هوش مصنوعی قدرتمند گاهی ناکام خواهید ماند.

داستان بازی Whispers of a Machine

داستان بازی در زمان آینده رخ می دهد و در آن یک مامور پلیس جنایی به نام Vera به خاطر تحقیق بر روی پرونده قتل زنجیره ای به اروپا می رود. او بعد از جستجو و بررسی بر روی این پرونده متوجه گروهی می شود که از مدت ها پیش بر روی ساخت نوعی هوش مصنوعی فوق پیشرفته هستند. آنها قصد دارند از طریق ساخته خود به اهداف پلیدی دست یابند. انسان های دیگر به دلیل اینکه خاطرات خوشی از هوش مصنوعی در ذهن نداشتند آزار دیدند.

گرافیک و موسیقی بازی Whispers of a Machine

Whispers of a Machine به صورت دو بعدی طراحی شده و به صورت سوم شخص دیده خواهد شد. گرافیک بازی به صورت پیکسلی طراحی شده و با سادگی از جذابیت خوبی برخوردار می باشد.

صداگذاری در این بازی شدیدا جذاب و حرفه ای می باشد و همین موضوع بازی برای بازیکنان جذاب تر خواهد بود.

و در نهایت بازی Whispers of a Machine

Whispers of a Machine یک عنوان تکامل یافته و جذاب می باشد همچنین این عنوان از داستانی سراسر هیجان انگیز و گیرا برخوردار است. نه تنها مراحل اصلی بلکه اتفاقات جانبی در بازی جالب و سرگرم کننده می باشند. اگر از طرفداران بازی های هیجان انگیز و ماجراجویانه هستید ما به شما این عنوان را پیشنهاد می کنیم. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc و گوشی های موبایل قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Whispers of a Machine به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • پازل ها جالب و هوشمندانه طراحی شده است.
  • یک تنظیم جذاب به همراه کاراکترهای گلچین شده
  • معماها چندان دشوار نمی باشند و بازی به خوبی بازیکن را هدایت می نماید.
  • فعالیت های فرعی بسیار سرگرم کننده می باشند.
نکات منفی
  • برخی از عناصر اصلی ضعیف به نظر می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 19 =