ایده های جدید Cliff Bleszinski

طراح سابق بازی Gears of War که استودیویی به نام Boss Key را تاسیس کرده بود، بعد از مدتی مجبور به تعطیلی استودیو خود شد. به تازگی Cliff Bleszinski (موسس استودیو)، تعدادی ایده به اشتراک گذاشته که قرار بود توسط استودیو Boss Key ساخته شود. در این مقاله به شرح ایده های جدید Cliff Bleszinski می پردازیم.

بازی LawBreakers

بازی LawBreakers در سال 2017 بر روی پلتفرم های pc و ps4 عرضه شد. این بازی به سبک Battle Royale پا به دنیای بازی گذاشت ولی با مشکل عظیمی مواجه شد. LawBreakers بازی عالی بود که متاسفانه به موفقیت دست پیدا نکرد. سازندگان با تقلا، سعی در پیروزی داشتند به همین دلیل سبک Battle Royale را با بازی Radical Heights ترکیب کردند، اما بسیار دیر شده بود و این تلاش ها هیچ گونه نتیجه رضایت بخشی به دنبال نداشت.

بر اساس اخبار بازی های ویدیویی، بعد از فروش ناموفق بازی های اخیر، مشکلات بسیاری برای استودیو Boss Key ایجاد شد که منجر به بسته‌ شدن درهای آن گردید.

Bleszinski در توییتی اعلام کرد:

از امروز شرکت Boss Key دیگر وجود ندارد. چهار سال قبل من استودیویی در سطح جهانی تاسیس کردم. سپس تعدادی از بهترین استعداد های صنعت گیم را استخدام کردم. آن ها تلاش خستگی ناپذیری برای تولید محصولات با کیفیت انجام دادند. با وجود این که ما طی این چند سال فراز و نشیب ‌های بسیاری داشتیم، ولی باید بگویم که از کارمان لذت می‌ بردیم.

بازی Donuts

یکی از پروژه ‌های کنسل شده Boss Key، بازی ‌ای به نام Donuts است. بازی Donuts جانشینی برای بازی Toobin بود.

Here’s the silly/fun one – basically a VR spiritual sequel to Toobin, only everyone are animals – and a way to fight Seasonal Affection Disorder. (Mario Kart on water with animals in VR.) Called “Donuts.” pic.twitter.com/wNKef9QsS4May 15, 2018

در واقع Donuts، یک بازی ریسینگ در سبک آرکید بود که در آن باید در نقش حیوانات بازی ‌می‌ کردیم. همانطور که Bleszinski اعلام کرد، این بازی یک Mario Kart در محیط آبی و با شخصیت‌ های حیوانی است که قرار بود برای VR منتشر شود. در بازی Donuts شما می توانستید با خوردن نوعی نوشیدنی به نام ginger سلامتی خود را تجدید کنید و ابزار لازم برای حمله به بازیکنان دیگر را به دست آورید.

Cliff در توییتی راجع به بازی Donuts اذعان کرد:

Donuts یکی از بازی‌ هایی است که با ایده ای سرگرم کننده قرار بود برای VR منتشر شود. این بازی بسیار شبیه به بازی Toobin است، اما با این تفاوت که شخصیت ‌های بازی حیوانات بودند. به نظرم این بازی می ‌توانست را‌ه خوبی برای مقابله با افسردگی‌ به حساب بیاید.

بازی DragonFlies

یکی دیگر از ایده ‌های Boss Key بازی‌ ای با عنوان DragonFlies نام داشت. قرار بود بازیکنان در این بازی:

  • در نقش یک نینجا یا سامورایی بازی کنند.
  • بازیکن سوار بر اژدها و در یک سفینه بزرگ با زامبی‌ ها مبارزه کند.
  • این بازی در دنیایی فئودالی و با جزایر شناور جریان داشت.
  • سفینه‌ ها حامل هواپیما‌ های جنگی بودند و در عوض شما نیز سوار بر اژدها بودید.

Here’s one of the games I wanted to do codenamed “DragonFlies.”Basically you were ninja/samurai in airships riding dragons fighting zombies with friends in a PVE “feudalpunk” setting on floating islands. (the airships = your “aircraft carriers”, the dragons = your “planes”) pic.twitter.com/yX2ivPwezbMay 15, 2018

در بازی DragonFlies شما می ‌توانستید از سلاح‌ های گرم و سرد استفاده کنید. همچنین بلزینسکی و تیم سازنده‌ اش اعلام کرده بودند که حتی می ‌توانید اژد های خود را شخصی‌ سازی کنید. Cliff Bleszinski اذعان کرد:

اساسا قصد داشتیم برای کنترل کردن اژدها همان کاری را انجام دهیم که Halo برای وسایل نقلیه ‌اش انجام داد.

آن طور که بلزینسکی می‌ گوید، بخش اژدها‌ سواری این بازی مانند بخش رانندگی بازی Halo بود. می ‌توانستید تخم‌ های اژدها های مختلف را یافته و آن ها را پرورش دهید.

Oh and yes, you’d find dragon eggs, hatch them, and raise them. pic.twitter.com/73XAPBjHzKMay 15, 2018

بلزینسکی اعلام کرده بود، از اشتباهات بازی ‌هایی مانند Scalebound و Lair درس گرفته‌ است. او در ادامه صحبت هایش گفت: برای ساخت این بازی به شرکت ‌های Microsoft -Sony- EA- Activision- 2K و برادرانWarner درخواست همکاری داد، اما هیچ کدام از آن ‌ها این درخواست را قبول نکردند.

یکی دیگر از این ایده‌ ها بازی DogWalkers -نام دیگر آن Rover است- نام داشت. DogWalkers، یک بازی شبیه به عناوین World of Tanks و Tokyo Wars (فیلم Funy) است. در این دو عنوان، بازیکنان با استفاده از ربات ‌های غول ‌پیکر به مبارزه می‌ پرداختند.

Here’s another one, initially planned for VR, codenamed “Rover” but was shaping up to be “DogWalkers” – DOG stood for Destructive Ordnance (on the) Ground.Inspired by WW2 tank crews/battles/the movie Fury. 5 v 5 v 5 v 5 v 5 Zoid looking walkers fighting it out in MP. pic.twitter.com/2UkGtwk2iHMay 15, 2018

بازی DogWalkers در محیطی با هوای سمی جریان داشت، بنابراین هرگونه نشتی در رباتتان را می ‌بایست سریعا تعمیر می ‌کردید و یا از ماسک‌ های تصفیه هوا استفاده ‌می‌ کردید. در این بازی، هر بازیکن نقش مشخصی را به عهده داشت. بازیکنان در بازی DogWalkers باید اقدامات لازم را انجام دهند تا نه تنها دشمنان را هدف قرار دهند، بلکه از تیم خود محافظت نماید.

Bleszinski معتقد است، از نظر ناشرین این بازی‌ ها نوآوری ‌های زیادی نداشتند. علاوه بر آن برخی از این بازی ‌ها بودجه ‌ای حدود 40 میلیون دلار لازم داشتند که رقم بالایی محسوب می ‌شد.

Bleszinski اعلام کرد، قصد دارد برای مدتی از بازی سازی کناره‌ گیری کند. او امیدوار است که به زودی با ساخت عنوانی جدید به دنیای بازی‌ ها برگردد.

Cliff Bleszinski در توییتر خود گفت:

یک سوال کلی از ناشران  بازی دارم: چرا می گویید این ایده با ایده‌ های قبلی یا با بازی‌ هایی  که در حال حاضر در بازار هستند بسیار شبیه است؟ چرا اصرار دارید این ایده زیادی منحصر به فرد است و نمی ‌توان برای آن یک راه حل مناسب مالی تهیه کرد؟ من به آن ها احترام می ‌گذارم، اما به عنوان یک خلاق این حرف برایم ناراحت کننده است.

One problem with publishers, generally? You pitch something and the response is often “too similar to something we have or out there so no” or “this is too unique so we can’t do a proper financial model for it.”I respect them but as a creative it’s frustrating.May 15, 2018

بلیزینسکی سال 2012 استودیو Epic Games را ترک کرد و در سال 2014 استودیو Boss Key را تاسیس نمود. نکته جالب توجه این که بلیزینسکی در سال 2011 و در جریان مراسم Video Game Awards عنوان Fortnite را معرفی کرد.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =