امروزه اولین چیزی که بعد از وارد شدن بازی تیراندازی به ذهن می رسد این است که آیا حالت battle royale در آن وجود دارد یا خیر؟ این همان چیزی است که همانند انفجار محبوبیت بازی را دو چندان می نماید. این موضوع زمانی بسیار شگفت انگیز می شود که تعداد بسیاری از بازیکنان در مقیاس بزرگ به صورت تک نفره و یا گروهی به بازی می پردازند. بازی های battle royale از پیش تر نیز وجود داشت ولی بازی PUBG این حالت را پیروز و نمایان نمود.

Brendan Greene خالق بازی PUBG سابقه ای برایبهتر نمودن چنین عنوان هایی داشت زیرا پیش تر از این سری بازی های ARMA را طراحی نموده بود. او اولین کسی بود که اولین گام را برای این سبک برداشت. او سپس به عنوان یک مشاور Sony Online Entertainment (در حال حاضر بازی های روزمره) برای ایجاد حالت نبرد پادشاهی H1Z1 به ارمغان آورد. در سال 2016، این حالت battle royale از نسخه مبتنی بر بازی تقسیم شده و تبدیل به یک محصول مستقل به نام H1Z1: King of Kill شد.

در آن زمان، H1Z1 یک پایگاه داده اختصاصی را به دلیل هیجان منحصر به فرد داشتن یک زندگی در هر بازی، متغیرهای غیر قابل پیش بینی مانند غارت تصادفی و مناطق امن و پاداش ذاتی از 100 بازیکن دیگر ساخت. با این حال، همیشه یک حس پالایش وجود داشت که از زمان بازنمایی battle royale در آن زمان، حتی H1Z1، فراموش شد.

این بازی یک مکانیک کلاسیک را با میزان قابل دسترسی به ارمغان می آورد، به نوبه خود اجازه می دهد تا تازه واردان به سرعت شرایط را درک نمایند و هر آنچه که باید برای زنده ماندن در یک مسابقه را انجام دهند. شما همراه با 99 نفر دیگر از هواپیما سقوط خواهید کرد و مکان های قابل لوت کردن را ردیابی کرده و به سمت آنها بروید. شما باید به سمت موقعیت مناسب هدایت شوید ترکیب آن با ابزارهایی مانند نارنجک دودی و تاکتیک های پرواز در جهت استفاده از محیط اطراف برای پوشش و تقریبا به نظر می رسد که شما مجبور به بازی کردن ذهن با دشمنان خود هستید. بنابراین، بیرون آمدن از بالا احساس پاداش خاص خودش را دارد.

PUBG حتی بیشتر از دوره دسترسی اولیه خود را تنها با یک نقشه حفظ می کند که نشان دهنده چگونگی نقشه های مختلف و ماهیت غیرقابل پیش بینی مناطق امن است. این بازی درست در زمان مناسب بود و اولین نسخه کامل از battle royale در فرم بازی ویدئویی بود. پابجی به شدت ریشه های نظامی را در خود جای می دهد و شما می توانید تکنیک های استراتژی را در آنها به کار گیرید. هنگامی نسخه اولیه آن عرضه گشت غرق ستایش بازیکنان و منتقدین شد. من گفتم: «هر بازیکن دارای داستان های منحصر به فرد از مسابقات به یاد ماندنی آنها است و حتی پس از صدها ساعت، PUBG همچنان به الهام بخشیدن به داستان های پیروزی و شکست ادامه می دهد.»

بازی PUBG بیش از 1.5 میلیون بازیکن دارد این رکورد سال 2016 در دست بازی Dota 2 با 1.3 میلیون بازیکن بوده است. PUBG افزایش رکورد خود را ادامه داد و در ژانویه 2018 رقم 3.2 میلیون بازیکن همزمان را به خود اختصاص داد، که تقریبا سه برابر بیشتر از رقیب Dota 2 بود.

در همین حال بازی Fortnite با همین سبک توانست بازیکنان بسیاری را در خود جای دهد. علاوه بر این بازی عنوان های دیگری از جمله: Battlefield V، Black Ops 4 و Apex Legends توانستند با سبک بتل رویال محبوبیت کسب نمایند. حتی در زمان انتشار این مقاله، PUBG سومین بازی در Steam است که با رقم 680000 بازیکنان همزمان، درست پشت CSGO و Dota 2 خود Valve است. PUBG ممکن است همان محبوبیتی را که تنها یک سال و نیم پیش داشت، از دست ندهد، اما لازم نبود که این پیک را حفظ کند تا این بخش بزرگی از صنعت بازی را تحت تأثیر قرار دهد نفوذی که هنوز شاهد آن هستیم تکامل یابد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی PUBG عنوان تاثیر گذار قرن 21 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =