20 سال پیش در چنین ماهی Super Smash Bros اصلی برای کنسول Nintendo 64 در آمریکای شمالی راه اندازی شد. این بازی به نوعی شانس Nintendo به حساب می آید. پس از مدتی این شرکت بسیار رشد نمود و محبوب گشت. در این بین فروش میلیون ها کپی و الهام گرفتن دیگر پلتفرم ها از این بازی دنباله راه بود. البته با وجود تمام شخصیت های متصل به بازی، این نیز یک خطر بزرگ برای نینتندو بود زیرا در این زمینه تجربه کافی نداشت ولی بسیار ریسک پذیر بود.

در آن زمان Super Smash Bros در سال 1999 وارد شد. با این حال، Super Smash Bros های N64 از یک دیگر به طور قابل توجهی متفاوت بود: اولین بار این شخصیت های متمایز در همان بازی به چشم بازیکنان رسید. با اینکه بازیکنان نسبت به استاندارهای امروزی نسبت به فهرست این عنوان عجیب به نظر می رسد ولی در زمان خود جز ستاره ها به حساب می آید. جالب است که بدانید Mario در ابتدا تنها در تبلیغات حضور داشت اما در حال حاضر مرکز توجه می باشد.

در آن زمان شرکت نینتندو بسیار تلاش کرد تا بتواند ژانرهای جذاب و اتفاقات مهم را در این سری همراه آورد. با این حال همه چیز نتوانست پیروز و ماندگار باشد. این بازی ابتدا تحت نام “Kakuto-Geemu Ryuoh” آغاز شد و یک پروژه جانبی که Masahiro Sakurai سازنده کربی و برنامه نویس HAL و مرحوم Satoru Iwata، در اوقات فراغت خود با آنها همکاری کردند.

از زمان آغاز، ساکوری خواسته بود که این پروژه تجربه دیگری را نسبت به سایر بازی های مبارزه در بازار ارائه دهد و آنها قصد گروهی کردن این بازی را به صورت 4 نفره و کنترل آسان برای یادگیری را در سر داشتند. Sakurai در ابتدا کاراکترهای غول پیکر به همراه طلسم ها را برای بازی ها ارائه داد این در صورتی بود که با بی میلی بازیکنان رو به رو شد.

ایواتا در طی یک مصاحبه سالیانه با ساکوری یادآوری کرد: “امروزه ما این را به عهده می گیریم، اما در آن زمان مردم در مورد بسیج کردن یک بازیگر تمام ستاره از شخصیت ها مخالفت کردند”. “من حدس می زنم طرفداران با مقابله کاراکترهای خود ناراحت بودند.”

با وجود این تردید، غرایز Sakurai ثابت می شود درست است و Super Smash Bros به یکی از محبوب ترین نسخه های N64 تبدیل می شود. نکته جالب اینجا بود که بازیکنان به طور ذاتی طرفدار لوله کش بودند. ولی به هر کسی که تا به حال یک بازی نینتندو را بازی کرده است، به Zelda ،Donkey Kong یا Pokemon دعوت شده است. در اینجا یک بازی رسمی نینتندو بود که در آن بازیکنان می توانند Pikachu را با استفاده از یک اسلحه بازی کنند یا Yoshi را با یک چکش بچرخانند و او را در پس زمینه پرواز دهند.

کار Sakurai به عنوان یک طراح بازی به مدت طولانی با قابلیت دسترسی آن مشخص شده است و با Smash Bros همان حساسیت را به آنچه که به طور سنتی یک سبک غیرقابل دسترسی بود، مورد استفاده قرار داد. Super Smash Bros به فروش بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان ادامه خواهد داد. البته این کمپانی با فروش های بیش از حد خود به فروش بالای شرکت سونی دست نیافته اند. با اینکه بازی سوپر اسمش بروز موفقیت تجاری خوبی را به دست آورد ولی تا زمانی که بازی Super Smash Bros. Melee منتشر شد نتوانسته بود به آن محبوبیت برسد.

سازندگان چنین بازی هایی به خوبی تمامی موارد را بررسی کرده اند و توانستند در زمینه موسیقی، گیم پلی و سایر محتویات بازی به خوبی ظاهر شده اند. تمام این پیشرفت ها در نهایت در Super Smash Bros. Ultimate برای Switch به دست می آیند که بزرگترین قسمت در سری آن است که تا به امروز در اختیار دارید و دارای فهرست 12 شخصیت اصلی با بیش از 70 مبارز قابل پخش است. Ultimate در حال حاضر تبدیل شده به فروش بهترین بازی در کمپانی سازنده، بیش از 13 میلیون نسخه در چهار ماه دردو دهه پس از اولین بار بوده است. با اینکه این بازی در مقایسه با دیگر عنوان ها قدیمی می باشد ولی همواره یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی های نینتندو به حساب می آید.

لطفا نظرات خود را درباره سالگرد 20 سالگی Super Smash Bros به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Super Smash Bros Ultimate برای Nintendo Switch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =