نام E3 مخفف سه کلمه Electronic Entertainment Expo، به معنی نمایشگاه سرگرمی ‌های الکترونیک می‌ باشد. نمایشگاه E3، یک همایش سالانه پیرامون صنعت بازی های رایانه ای است. در طول این رویداد، ناشران و توسعه دهندگان بازی های رایانه ای (مدیر عامل شرکت ‌های مایکروسافت، سونی، نینتندو و بسیاری دیگر) از آخرین دستاورد ها و بازی های خود رونمایی می‌ کنند. بر این اساس، E3 ارزش بسیار زیادی برای گیمرها و رسانه ها دارد.

میزبان نمایشگاه E3

معمولا نمایشگاه E3 در ماه ژوئن برگزار می شود. اما در تاریخچه ی این فستیوال ماه های دیگری نیز دیده شده است. معروف ترین میزبان این فستیوال سالن اجتماعات لس آنجلس می باشد. اما در سال های مختلفی شاهد برگزاری این مراسم در شهر های دیگر نیز بوده ایم. به عنوان مثال، در سال 2007 فستیوال E3 در شهر سانتا مونیکای کالیفورنیا برگزار شد.

تاریخچه E3

در گذشته صنعت بازی های رایانه ای بازار خوبی نداشت و هر شخصی در این حوزه فعالیت نمی کرد. بنابراین ناشران و توسعه دهندگان، بازی های خود را در فستیوال های کوچکی از جمله CES به نمایش می گذاشتند. نمایشگاه E3 برای نخستین بار در تاریخ 11 مِی 1995 (23 سال پیش) برگزار شد.

نمایشگاه Consumer Electronics Show

سال ها پیش نمایشگاهی با نام Consumer Electronics Show (به اختصار CES) وجود داشت. مردم بسیاری از کشور های مختلف برای بازدید از آن گرد هم جمع می شدند. نمایشگاه CES دو بار در سال برگزار می شد. این رویداد یک نمایش تابستانی در شیکاگو و یک نمایش زمستانی در لاس وگاس داشت. CES صرفا یک نمایشگاه ویدیو بازی نبود و هر گونه محصول الکترونیکی (حتی گاهی غیر الکترونیکی) را شامل می شد. به همین خاطر این امکان برای ناشران وجود نداشت که تمرکز خود را صرفا بر روی معرفی حرفه ای آثارشان بگذارند. بنابراین فعالان این حوزه در سال 1995 تصمیم گرفتند راه خود را به کلی از این رویداد جدا سازند.

در حال حاضر نمایشگاه E3، یکی از محبوب ترین و بزرگترین رویداد های نمایشگاهی جهان محسوب می شود. این نمایشگاه تغییراتی چشمگیر در تاریخ 23 ساله اش داشته است. همه ساله اتفاقات بزرگی در طول این مراسم رخ می دهد و علاقه مندان به دنیای بازی های ویدیویی را شگفت زده می کند. پس امسال همگی منتظر برگزاری E3 2018 در چند هفته آینده هستیم.

E3 جایی است که Sony برای نخستین بار از تاریخ انتشار PlayStation و Microsoft از اولین  کنسول خانگی خود (xbox1) صحبت کرده اند. همچنین Nintendo به معرفی نخستین تریلر بازی The Legend of Zelda پرداخت.

  • آمار بازیدید کنندگان سال 2016: 50300 نفر
  • آمار بازیدید کنندگان سال 2017: 68400 نفر

این ارقام نشان از رشد تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه دارد.

خبرگزاری ‌های بسیاری نظیر IGN ،Gamespot ،Game Trailers و crocogame در پوشش خبری این نمایشگاه مهم مشارکت دارند. Twitch نیز از سال 2014، وظیفه پخش زنده کنفرانس‌ ها را بر عهده گرفت.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

میهمانان E3 Coliseum 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 1 =