بالاخره انتظارها به پایان رسید و بازی Vampyr در روز 15 خرداد 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 متولد شد. داستان های دور از زندگی روزمره انسانها، برای اکثر سازنده ها و بازیکنان جذاب به نظر می آید. زیرا مسائل روتین، جایی برای بلند پروازی و خَلق اتفاقات پیش بینی نشده ندارد. از همین رو بازی Vampyr در یک دنیای ترسناک و رمز آلود، به خوبی بازیکنان را با مسائل عجیب و غریب روبه رو می کند. با این مقاله همراه باشید تا ترس را در واژه به واژه گفتار من، حس کنید.

ps4     pc       xbox1       بازی Vampyr


سازندگان بازی Vampyr

مدتی پیش آوازه بازی Vampyr و Life Is Strange به صدا درآمد. این دو بازی به صورت همزمان توسط استودیو فرانسوی Dontnod Entertainment در حال توسعه بودند.

شرکت فرانسوی Focus Home Interactive در طی 22 سال توانست بازی های فراوانی را به دنیای Game وارد کند. بازی های ثبت شده ی بسیاری از جمله Vampyr توسط این شرکت به انتشار رسید. سری بازی های Virtual Skipper ،Runaway ،Game of Thrones و … در کارنامه این شرکت جای دارند.

گیم پلی بازی Vampyr

در ابتدای ورود به بازی، صحنه ی قبرستان رمز آلودی به چشم می خورد. اگر مانند من علاقمند به فیلم های ترسناک باشید، مطمئنا صحنه های بازی کاملا آشنا به نظر می رسد. صدای راحب قبرستان به همراه باران و فضای غبار آلود کاملا ترس را به وجود شما انتقال می دهد.

ما بازی سوم شخص Vampyr را توسط کاراکتر Jonathan Reid کنترل می کنیم. این بازی متفاوت تر از بازی های خون آشام دیگر ظاهر گشته. زیرا فرد خون خوارِ بازی، یک پزشک است. از همین رو تعهداتی بر آسیب نرساندن به انسانها دارند. اما نیازش به خون برای ادامه زندگی موضوعی حیاتی به حساب می آید.

مکالمات بین کاراکترهای بازی Vampyr همانند بسیاری از بازی های دیگر، به صورت گزینه ای در اختیار بازیکن قرار می گیرد. البته این بدان معنا نیست که بازیکن مسیر یا انتخاب درستی را بر می گزیند و احتمال هر اتفاقی در پس این انتخاب ها وجود دارد. تمامی این صحبت ها مانند عکس شماره 1 در خصوص عبور از ماموریت های بازی و حل پرونده های پزشکی بیماران صورت می گیرد.

بازی Vampyr
عکس شماره 1: صحنه گفتگو بین کاراکترهای بازی Vampyr

اکثر ماموریت های بازی در خصوص ریشه کن کردن این بیماری خطرناک اتفاق می افتد. گاهی برخی از مشکلات را می توانیم با مقداری دارو برطرف کنیم. همچنین جذاب ترین ماموریت ها در بازی هنگامی رخ می دهد که در مورد بیماری خاصی به تحقیق و جستجو می پردازیم.

کاراکتر خون آشام دیگری در بازی به نام Lady Ashbury وجود دارد. او به همکاری دکتر Reid برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند. البته شخصیت دیگری به عنوان راننده آمبولانس به آن دو می پیوندد. این 3 کاراکتر با کمک یکدیگر سعی در مخفی سازی هویت خود دارند.

فردی در این میان به نابودی بیماران توسط آتش اعتقاد دارد و تمامی انسانهای سالم برای نجات خود سعی در نابودی خون آشام ها دارند. بنابراین تا زمانی که انسان های عادی آمادگی شنیدن این داستان عجیب را ندارند باید از در میان گذاشتن این موضوع با آنها اجتناب کرد.

بازی از جایی جالب می شود که دکتر Reid نه تنها برای بقا، بلکه با اشتیاق شیطانی میل به خون خواری پیدا می کند. به همین دلیل بعد از آسیب رساندن به انسان ها برای سلامت آنها تلاش می کند. اما تمامی مراحل به این سادگی ها حل نمی شود. زیرا برای زندگی در میان شهروندان، باید در دید آنها فرد خوبی ظاهر گردد. از همین رو بازی منوی خاصی با جزئیات افرادی که ملاقات کرده ایم در اختیار ما قرار می دهد. همانطور که در عکس شماره دو مشاهده می کنید دکتر رید در حال نابودی انسان بی گناهی برای برطرف سازی نیاز شیطان گونه خود است.

بازی Vampyr
عکس شماره 2: صحنه خون خواری دکتر رید

داستان بازی بر اساس انتخاب های ما تغییر می کند.

دکتر تحت کنترل ما مطمئنا دنیای بازی را به هرج و مرج می کشد. البته باید بدانید، تمامی این اتفاق ها بسته به تصمیمات ما جریان پیدا می کند. این موضوع قدرت چشمگیری هنگام بازی به ما می دهد. شاید دلیل جذابیت گیم پلی نیز همین باشد.

شما در بازی Vampyr سلاح ها و قدرت های جادویی خاصی را در اختیار دارید. همچنین باید سلاح های خود را مدیریت کنید. زیرا زمانی که نتوانید آنها را شارژ کنید، کاملا در برابر دشمنان بی دفاع می شوید. البته قدرت خاص شما به عنوان یک خون آشام (حتی بدون سلاح) چشمگیر می باشد. هنگامی که نیرو و انرژی شما کاسته می شود با کمی خون می توانید آن را بهبود بخشید.

هنگامی که بازیکنان به خوبی از ماموریت ها عبور می کنند، بازی به عنوان پاداش قدرت و نیروی آنها را ارتقا می بخشد. به طور مثال: پنجه های شما تیز تر شده یا سرعت بیشتری در حین دویدن پیدا خواهید کرد. ناگفته نماند کشتن یک دشمن امتیاز بیشتری نسبت به یک انسان بی گناه به شما خواهد داد. همچنین شما می توانید انسان های سالم را به خون آشام تبدیل کنید.

نکته جالب اینکه شما می توانید به عنوان یک انسان کاملا عادل عمل کرده و از کشتن انسانها اجتناب کنید. از همین رو برای برطرف کردن نیاز خویش از خون حیواناتی مثل موش ها یا غیره بهره می برید. به هرحال سرنوشت این بازی کاملا در دستان شما شکل می گیرد.

داستان بازی Vampyr

پزشکی به نام Jonathan Reid در جنگ جهانی اول (کشور اسپانیا) مشغول طبابت بود تا اینکه بیماری همه گیری این منطقه را فرا گرفت و او نیز بیمار گشت. پس از این واقعه او به کشور خویش (انگلستان) باز می گردد. تمامی این جریانات در سال 1918 اتفاق می افتد.

Jonathan از بدو تولد، از زندگی پس از مرگ واهمه داشته و همیشه به دنبال رهایی از آن بوده است. حال او به یک خون آشام خشمگین تبدیل شده و هنگامی که برای اولین بار -پس از این بیماری- قربانی خود را می بیند به سمت او حمله ور شده و تمامی خون مورد نیاز خود را از او می ستاند. تمامی مشکلات از جایی شروع می شود که این پزشک ترسناک، خاطرات گذشته خود را به یاد می آورد. غم و اندوه وی، به حدی در لحظه لحظه بازی ظاهر می شود که کاملا حس همزاد پنداری را به بازیکنان انتقال می دهد. او در این زمان از تمامی دوستان و عزیزانش فاصله می گیرد تا به آنها آسیبی نرساند.

احساسات غمگین او ناامیدی را به خوبی به بازیکن القا می کند.

داستانی پیرامون vampire باید ترس را به بازیکنان به خوبی منتقل کند. همانطور که می دانیم اکثر فیلم های ترسناک برای عمق بخشیدن به موضوع، در زمان گذشته ساخته می شوند. شاید حال و هوای آن زمان خوف ناک تر از فضاهای مدرن و پیشرفته باشد. از همین رو بازی Vampyr نیز در قرن 20 جریان دارد.

گرافیک و موسیقی بازی Vampyr

هنگامی که بازی Vampyr را با PS4 Pro تجربه می کنید مطمئنا تفاوت بین آن و پلتفرم های دیگر را در سرعت فریم و بارگذاری نمایش صفحه، کاملا حس خواهید کرد. زیرا در برخی مواقع، مکث طولانی ای در هنگام بارگذاری رخ می دهد که نمی توان آن را نادیده گرفت. اما از تمامی مشکلات کوچک آن که دور شویم، صحنه های بازی به خوبی طراحی شده. وجود مه و فضاهای غبار آلود به خوبی ترس، حس هیجان و رمز آلود بودن را به شما منتقل می کند.

صدا و موسیقی یکی از موثرترین بخش ها در ساخت صحنه های ترسناک به شمار می رود. بدون اغراق می گویم، صدای پس زمینه بازی Vampyr واقعا هیجان انگیز و ترسناک طراحی گشته. همچنین در این قسمت صداگذاری کاراکترها بسیار هوشمندانه روایت شده است. به طور مثال راحبی که در تصویر 3 مشاهده می کنید صدایی واقعا تاثیرگذار دارد.

بازی Vampyr
تصویر شماره 3: راحبی در قبرستان با صدای خوف ناک

در نهایت بازی Vampyr

بازی Vampyr با داستان رمز آلود خویش برای من واقعا جذاب و لذت بخش به حساب می آید. به شخصه ترجیح می دهم این بازی را با روش متعادل و دلسوزانه ای ادامه دهم. اما ممکن است شما آن را با وحشیانه ترین حالت ممکن پیش ببرید. داستان بازی با اینکه افسانه ای بیش نیست اما حس حضور در صحنه های بازی را به خوبی به ما منتقل می کند. مطمئنا بارها و بارها این بازی را به روش های مختلف امتحان خواهم کرد و از آن لذت خواهم برد. به هرحال هدف سازندگان از ساخت این بازی RPG به درستی برآورده گشته و علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

بازی Vampyr هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • در صورت احتیاط در بازی می توانید نمیرید
  • گرافیک و صحنه های جذاب
  • موسیقی تاثیرگذار
  • قدرت انتخاب در اختیار بازیکن
نکات منفی
  • جریان داشتن بازی تماما در شب
  • مکث طولانی در بارگذاری
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − سه =