Ashen یک بازی اکشن به حساب می آید و در دنیایی فانتزی جریان دارد. بازی Ashen بر روی موتور قدرتمند Unreal Engine طراحی گشته و بازیکن را در یک دنیای متفاوت و جذاب قرار می دهد. این بازی مهیج و کم نقص در تاریخ 16 آذر 97 بر روی پلتفرم های pc و xbox1 عرضه شد.

pc       xbox1          بازی Ashen


سازندگان بازی Ashen

کمپانی کالیفرنیایی Annapurna Interactive و استودیو نیوزلندی A44 با همکاری یکدیگر بازی جذاب Ashen را خلق نموده اند. در ادامه این مقاله با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

 گیم پلی بازی Ashen

بازی Ashen در مقایسه با Dark Souls دارای کاراکترهای قوی تر و قدرت مبارزات چشم گیر تری می باشد. این بازی هویت خود را با ارائه یک تجربه و تمرکز بر روی اعتماد به کسانی که با آنها رو به رو می شوید بدست می آورد. سیستم های جنگی می توانند گاه و بی گاه در برخی از عناصر استراتژیکی در حالت انفرادی به کار بیاید. ولی به طور کلی بازی Ashen یک ماجراجویی باور نکردنی (صرف نظر از اینکه آیا شما با خود یا با دیگران بازی می کنید) را ارائه می دهد.

در این بازی شما در ابتدا صدای نا معلومی از جهان را می شنوید. سه نسل پیشین خود را در تاریکی پس از ناپدید شدن Ashen به صورت خدایی قدرتمند و عظیم مشاهده خواهید کرد. هنگامی که یک انفجار ناگهانی نوری را به سرعت بر روی زمین می فرستد اجازه می دهد برای اولین بار در این سال ها به وضوح و در روشنایی اطراف دیده شود. او شما را به جستجوی Ashen دعوت می کند. شما به عنوان یک هدایت گر، اردوگاه راهزنان را تصاحب می کنید و نام آنجا را استراحتگاه Vagrant می گذارید. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Ashen
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی Ashen

شما بعد از تمام اینها باید به دنبال خانه خود و Ashen می گردید. سفر شما از یک مجموعه جهان باز و یک مسیر (دسته بندی شده متنوع از دشمنان) آغاز خواهد شد. غارها و قلعه های خراب شده در مسیر شما را مجذوب خود می نماید. در این سفر طولانی امکاناتی از جمله سلاح های پنهانی، زره ها و گنجینه ها در دسترس شما قرار می گیرد.

شما باید در ابتدای کار با سرعت بالا و پرش راه خود را آغاز کنید. شما در بازی جوری به لبه های پرتگاه چنگ می زنید که انگار نمی دانید بعد از مردن می توانید به بازی بازگردید. شما درون بازی در پی اسرارهای مختلف می گردید و همین موضوع به جذابیت هر چه بیشتر گیم پلی می افزاید.

در اغلب موارد گزینه های بسیار زیادی برای مبارزه طولانی مدت در Ashen وجود دارد، به طوری که در اکثر موارد شما با مخالفان خود در پیدا کردن اشیا و مانورهای مختلف به رقابت می پردازید. حمله، دفاع و از بین بردن دشمنان در نوع های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه شما چگونه اهداف را برای بقا خود مدیریت می نمایید مهم و حیاتی به حساب می آید.

اگر شما قبلا بازی های خوبی مشابه Souls را تجربه کرده باشید در این عنوان نیز چیزهایی را تجربه خواهید کرد که انتظار دارید. در سفرهایتان نیروهای تازه کار را برمی گزینید تا برای راه اندازی فروشگاه خود آنها را ابتدا به استراحتگاه Vagrant ارسال می کنید. زیرا شما در آنجا می توانید با آنها ملاقات نمایید. زمانی که شما از اردوگاه برای جنگیدن بیرون می روید آنها برای احیا کردن شما می آیند. به علاوه، آنها در اکتشافات به شما یاری خواهند رساند. به عنوان مثال برخی از درها برای باز کردن، نیاز به دو نفر دارد و یا در برخی از مواقع به یاری یک فرد دیگر نیاز است.

اگر بتوانید مردم بیشتری را به استراحتگاه Vagrant دعوت کنید و برای آنها ماموریت های بیشتری اتفاق بیفتد مسلما شما در مسیر بازی موفق تر خواهید بود. در آن زمان جاده ها هموار می شوند، سازه ها ساخته می شوند و جامعه یک شهر پر رونق خواهد شد. شما متاسفانه نمی توانید استراحتگاه Vagrant را مدیریت کنید ولی انجام ماموریت ها با آنها بسیار سرگرم کننده می باشد. به عنوان مثال Vorsa لباس مخصوصی از حیوانات که برای او شکار کرده را برای شما می سازد و Eila یک اسکله می سازد تا شما بتوانید در مسیر رودخانه مواردی را حل و فصل نمایید.

شما همچنین می توانید روابط را با دیگر بازیکنان برقرار سازید. اگر بازی Ashen را به صورت آنلاین تجربه نمایید می توانید دنیای بازی را به اشتراک بگذارید و با افراد برخورد کنید. بازیکنان دیگر به عنوان NPC که در استراحتگاه Vagrant استخدام کرده اید ظاهر می شوند و شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. هیچ چت صوتی ای در کار نیست. شخصیت ها را مشخص کرده و تیم خود را قدرتمند سازید.

اگر کار با دیگران واقعا برای شما دلنشین نیست، شما می توانید با NPC های آفلاین بازی را انجام دهید یا از یک آیتم اولیه استفاده کنید تا به شما امکان بازی به صورت کاملا انفرادی را می دهد. مطمئنا کسانی که Ashen را به صورت انفرادی تجربه می کنند حالت قدیمی تر و سنتی تری را مشاهده خواهند کرد. حتی اگر شما به صورت انفرادی بازی را ادامه دهید هوش مصنوعی همراه شما می باشد و بازی برایتان لذت بخش تر دیده می شود. در تصویر شماره 2 مبارزه بین شما و یکی از دشمنان به نمایش در می آید.

بازی Ashen
تصویر شماره 2: نبرد با یکی از دشمنان

اسلحه در این بازی می تواند یکی از این سه نوع باشد: تبر، چماق/چکش و نیزه. هر یک از این اسلحه ها به صورت کاملا متفاوتی عمل می کنند. این موضوع نیز به عنوان استراتژی در مبارزه به حساب می آید تا شما را قوی تر نماید. تقریبا شما در برابر هر دشمنی می توانید با هر گونه سلاحی که در دست دارید به مبارزه بپردازید و تا آن پیروز شوید. البته یک دشمن وجود دارد که باید برای نبرد با او قوی تر ظاهر شوید.

علی رغم عملکرد شما در بازی معمولا هر مبارزه 5 تا 15 دقیقه به طول می انجامد. هر کدام از دشمنان رفتاری غیر قابل پیش بینی دارند و شما نمی توانید حدس بزنید آنها از چه استراتژی خاصی استفاده می کنند. همین موضوع تنوع خوبی به مبارزات می بخشد.

یک نکته لذت بخش دیگر در بازی نوع پاداش هایی می باشد که گاه و بی گاه برای استراتژی خوب به کار برده شما پرداخت می شود می باشد. تمامی این پاداش ها به مبارزات شما در برابر دشمنان یاری می دهد. این به شما کمک می کند تا از نوع و روش های مختلفی در مبارزات استفاده کنید و تنوع بالایی در نوع آنها کسب نمایید.

موسیقی و گرافیک بازی Ashen

گرافیک بازی به طور چشم گیری گسترده، متفاوت و چشم نواز می باشد. با اینکه طراحی بازی به صورت غیر واقعی می باشد ولی مشاهده مناظر و جهان بازی بسیار لذت بخش است.

صداگذاری و موسیقی بازی نیز همانند گیم پلی و گرافیک جذاب بسیار زیبا و مناسب با صحنه ها طراحی شده است.

در نهایت بازی Ashen

Ashen آمده تا به طور کلی خود را از بازی مشابه Souls متمایز سازد. این بازی با اتفاقات بسیار جذاب و متفاوت می تواند به خوبی بازیکنان را به خود جلب نماید. این بازی یک انگیزه عمیق برای کمک به دوستان و هدایتگری به بازیکنان منتقل می سازد. تمامی بازیکنان می توانند هم اکنون این بازی را بر روی پلتفرم های pc و xbox1 تجربه نمایند و از آن بسیار لذت ببرند.

لطفا نظرات خود را به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • مجموعه ای متنوع از دشمنان و شخصیت ها، تجربه آزمایش با سلاح های مختلف، توانایی ها و استراتژی های مبارزه
  • سلاح های متفاوت برای مبارزه با دشمنان و استراتژی های مختلف
  • مبارزات لذت بخش به همراه پاداش
  • مشاهده پیشرفت دربازی و احساس رضایت بخش
  • از طریق ارتباط غیر کلامی با دیگر بازیکنان روابط خود را تقویت نمایید
نکات منفی
  • هیچ راهی برای انتخاب NPC شما وجود ندارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =