بازی Dauntless در یک محیط فانتزی قرار دارد و بعد از یک رویداد فاجعه آمیز از هم پاشیده است. موجودات هیولایی به نام Behemoths انتشار پیدا کرده اند و انسان ها در صدد نابود کردن آنها می باشند. این بازی در تاریخ 31 اردیبهشت 98 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا شد. همچنین ناگفته نماند که این بازی بر روی موتور قدرتمند Unreal Engine 4 طراحی شده است. با ما در ادامه همراه باشید تا با Dauntless بیشتر آشنا شوید.

سازندگان بازی Dauntless

بازی توسط کمپانی کانادایی Phoenix Labs طراحی و منتشر شده است. این کمپانی توسط Tim Leonard و Ken McClelland تاسیس شد و هم اکنون ما با ساخته شرکت Phoenix Labs در این مقاله رو به رو هستیم.

گیم پلی بازی Dauntless

همانطور که پیش تر گفتم شما در Dauntless یک دنیای فانتزی را مشاهده می کنید. شما در این بازی نقش قاتلان Behemoths  را بر عهده دارید. این موجودات هیولا نما در واقع دشمنان شما محسوب می شوند. می توانید در مسیر سلاح ها و بمب های گوناگونی را به دست آورید تا مبارزه بهتری با این موجودات داشته باشید. شما در این بازی قابلیت ارتقا سلاح های خود را دارا می باشید و همین موضوع باعث می شود بمب ها و سلاح های قوی تر را نابود نمایید.

بازی به صورت سوم شخص جریان دارد و حدودا مبارزه بیست دقیقه به طول می انجامد. همچنین این عنوان هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی امکان پذیر می باشد. در نگاه اول بازی به مخاطب این حس را می دهد که در یک نسخه مبتدیانه غول کش حضور دارید. در همین مسیر یک شخصیت بسیار قوی شما را از طریق یک تصادف هواپیمای بدون سرنشین به یک دنیای خطرناک می راند. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Dauntless
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

بازی Monster Hunter تا حدی شبیه به این عنوان می باشد ولی در یک دنیای پر زرق و برق دار طراحی شده و توانسته مخاطبان بسیاری را برای خود تشکیل دهد. در بازی Dauntless شما باید هر اتفاقی که برایتان خطرناک به نظر می رسد را از بین ببرید و در این مسیر می توانید از همراهان خود کمک بگیرید. درواقع شما در این بازی سه کار را مداوم انجام می دهید و آن: شکار، کشتن و تکرار است. شما در این جزیره ای که حضور دارید به طور ناخود آگاه یک فرایند را تکرار می کنید.

Dauntless یک بازی هوشمندانه می باشد و در ابتدا فضای عجیب و غریب بین موجودات خارق العاده و جنگل را تحت شعاع قرار می دهد. شما خود را در برابر ببرهای قاتل، جغد های بزرگ و لاک پشت های عصبانی می یابید. هیولاهایی با نام Gnasher ،Shrike و Embermane با انجام دادن کارهای متفاوت باعث گیج کردن شما می شوند. البته به دلیل اینکه این هیولاها از لحاظ فیزیکی در دنیای واقعی وجود دارند باعث دلهره آور بودن نیز خواهند شد. جدا از این موجودات شما باید با اسلحه های لیزری حشرات حمله ور را نیز نابود نمایید.

واقعی تر بودن فیزیک موجودات نشان دهنده هوشمندی سازندگان می باشد زیرا از لحاظ ذهنی بازیکنان را تحت تاثیر بیشتری قرار می دهد. Davenless به شما اجازه می دهد تا به مجموعه ای از سلاح ها دسترسی پیدا کنید که به شدت بر روی شکار تاثیر می گذارد. از اسلحه های دوگانه تا teleporting با تیغه های زنجیره ای، انواع مختلفی وجود دارد که سبک های گوناگون را پشتیبانی می کنند. سلاح های تیغه دار برای بریدن بدن هیولا بهتر است، در حالی که اسلحه های دیگر به طور موثر فشرده سازی جمجمه را انجام می دهند. البته چندان مهم نیست چه سلاحی را انتخاب می کنید بلکه پایان و نتیجه آن مفید می باشد.

زمانی که هیولایی می تواند شما را بخورد باید بترسید و به دنبال ایده ای برای شکار خود باشید. این بازی حدودا 15 ساعت به طول می انجامد و در این زمان به خوبی می تواند بازیکن را به خود سرگرم نماید. شما باید موجوداتی را در سرتاسر جهان از بین ببرید، زیرا به شدت مردم را در معرض خطر قرار می دهد. این بازی در بخش انفرادی باعث حس تنهایی می شود ولی در بخش گروهی حس ناخوشایند و ضعیف بودن از شما گرفته خواهد شد. باید در ادامه بگویم بخش چند نفره واقعا درخشان بوده و یک عنوان بهینه محسوب می گردد. در تصویر شماره 2 صحنه هایی از مبارزه با هیولا را مشاهده می کنید.

بازی Dauntless
تصویر شماره 2: صحنه ای از مبارزه با هیولا

تا به‌ حال 5 میلیون نفر بازی Dauntless را تجربه نموده اند. یکی از مواردی که باعث جذب مخاطب شده، قابلیت کراس ‌پلی و انتقال تمامی پیشرفت‌های بازیکنان روی تمامی پلتفرم‌های بازی می باشد. ازاین ‌رو کاربران پلتفرم‌های ذکر شده را به‌ راحتی می‌توانند با یکدیگر متصل کنند. همچنین ویژگی مکالمه داخل بازی هم برای کاربران هر پلتفرم فعال شده و  در حین انجام بازی می توانند با یکدیگر گفتگو کنند. Matchmaking معمولا چند ثانیه طول می کشد و باعث می شود Dauntless در بهترین حالت پلاگین بازی را احساس نمایید.

البته بازی بخش های منفی هم دارد و هنگامی که شما در بازی قرار می گیرید نمی توانید از مبارزات خارج شوید. شما همچنین می توانید بخشی از چشم انداز در Ramsgate سقوط کنید و قادر به بیرون آمدن از سرویس دهنده خود نباشید.

گرافیک بازی Dauntless

گرافیک بازی در بین عنوان های مشابه خود چندان درخشان نیست و حس طبیعی و واقعی بودن را به دلیل فضای فانتزی منتقل نمی نماید ولی با وجود گیم پلی تاثیر گذار چندان نا امید کننده نمی باشد.

در نهایت بازی Dauntless

Dauntless یک بازی رایگان است و در نوع خود بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز می باشد. اگر شما یکی از طرفداران بازی های غول کش هستید مسلما از این عنوان به خوبی لذت خواهید برد. بخش کراس پلی برای بازیکنان جذاب می باشد و همین موضوع باعث شده مخاطبان بسیاری به این عنوان روی آورند. این بازی بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Dauntless به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • دارای بخش گروهی و کراس پلی
  • انواع سلاح های مفید ارائه می شود
  • فرم غیر معمول Behemoths لذت بخش می باشد
نکات منفی
  • دنیای Ramsgate و NPC از عدم رعایت رنج می برد
  • در بخش انفرادی می توانید احساس نا خوشایندی داشته باشید
  • خطای گرافیکی و اشکالات بار بارگیری صفحه همچنان خراب شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =