بازی NBA Live 19 در جریان کنفرانس خبری کمپانی EA در رویداد EA Play 2018 با انتشار تریلری معرفی شد. این بازی آخرین نسخه از سری بازی ‌های ورزشی NBA Live است که در دسترس هواداران قرار گرفته. به نظر می ‌رسد کمپانی (Electronic Arts) امسال اهمیت بیشتری به جدیدترین نسخه از سری NBA Live نشان داده و تلاش کرده شکست نسخه‌ های پیشین را تا حدی جبران کند. وجود جزئیات جنجالی در جنبه های مختلف بازی باعث تفاوت این سری با نسخه های قبلی شده است.

سازندگان بازی NBA Live 19

NBA Live 19 یک بازی ویدیویی شبیه ساز بسکتبال می باشد که توسط EA Tiburon طراحی و توسط EA Sports منتشر شده است. این بازی در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور ماه) بر روی پلتفرم های xbox1 و ps4 روانه بازار گردید.

گیم پلی بازی NBA Live 19

بسکتبال یک بازی سریع و روان می باشد و NBA Live 19 به خوبی از پس این ویژگی بازی برآمده است.

این بازی از تکنولوژی Real Player Motion که EA در Madden NFL 19 نیز اجرا نموده، استفاده می کند و این امر باعث می گردد حرکت و انیمیشن های پخش کننده بهتر و واقع بینانه تر به نظر برسند.

حرکات خاص بازیکنانی چون Steph Curry ،Joel Embiid با جزئیات کامل به بازی اضافه و. در این سری از بازی حرکات تمامی بازیکنان در اکثر مسابقات بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

تعدادی از ویژگی های نسخه ی پیشین بازی مانند ضربه زدن بازیکنان به یکدیگر در سرعت های بالا و به زمین خوردن آن ها در حین آسیب دیدن، در این سری هم تکرار شده است.

انیمیشن های موجود در بازی دارای قسمت های بدی نیز می باشد. مثلا زمانی که بازیکنان با حرکات وحشیانه و سریع، قوانین را نقض و کارهای غیر مجاز انجام می دهند.

در این میان قسمت های حرفه ای هم در بازی وجود دارد و شما می توانید بازی های فوق حرفه ای و فرهنگ بازی بسکتبال را به تمام معنا حس کنید. در بازی های حرفه ای شما صدای جمعیت و حتی صدای جیر جیر کفش بازیکنان را به طور دقیق می توانید بشنوید.

در بازی های خیابانی، زیر مجموعه ای از قوانین و فرهنگ بازی بسکتبال را می توانید احساس کنید. حضور تماشاگران در اطراف زمین های خاکی حس و حالی متفاوت و بعضا عمیق برای بازیکنان ایجاد می نماید. فضاهای خیابانی (آسفالت) به نحو احسن طراحی شده است. یکی از نکات قابل توجه در این سری از بازی ها زمانی می باشد که دوربین مسابقه به طور اتفاقی از تلفن همراه تماشاگران بازی را به نمایش می گذارد. در تصویر شماره یک نمایی از بازی NBA Live 19 را مشاهده می نمایید.

بازی NBA Live 19
تصویر شماره 1: نمایی صحنه ای از بازی NBA Live 19

NBA Live 19 بهترین تجربه بازی بسکتبال در خارج از سالن را به نمایش می گذارد. کنترل جریان بازی در NBA Live 19 نسبتا ساده می باشد ولی باید تمام تمرکز خود را به حرکات توپ در روند بازی مطعوف نمایید.

این بازی از مجوز ESPN بهره برده و از علامت تجاری و مفسر Jalen Rose در بازی استفاده می نماید. علاوه بر این، EA یک تیم نظارتی جدید برای NBA Live 19 (که شخصیت هایی همچون Ed Cohen و بازیکن سابق Chicago Bulls به نام Jay Williams را در خود جای داده) ایجاد نموده است. وجود این شخصیت های نام آشنا و تجربه آنها مطمئنا یکی از جنبه های مثبت این سری از بازی ها محسوب می شود.

یکی از مهمترین و قابل توجه ترین افزوده ها به بازی سال گذشته حالت The One بود، که در آن شما یک بازیکن آماتور را ایجاد و آن را به یک ستاره بزرگ تبدیل می کنید.

بازی NBA Live 19 دارای حالت Career موسوم به The One خواهد بود. این حالت برای اولین بار در بازی NBA Live 18  معرفی شد. در این بازی می ‌توان به شخصی‌ سازی بازیکنان، امکان برگزاری مسابقات در داخل و خارج سالن و حضور بازیکنان مشهور Drew League و Goodman League اشاره کرد. در حالی که مجموعه بازی‌های NBA LIVE شامل چندین حالت Career بوده‌اند، اما THE ONE تجربه کاملا متفاوتی ارائه می ‌دهد.

حالت The One شما را به مکان های معروفی همچون همچون Tenement Square در فیلیپین، زمین بازی Cherashore در Philadelphia و Quai 54 در پاریس و Parque De Rio در برزیل می برد. تنوع فضاها مانند برج ایفل و ساختارهای رنگارنگ در کشور برزیل به شما حسی متفاوت القا می نماید. شما در این حالت می توانید با مربی و دیگر عوامل روایت های طنز گونه ای داشته باشید. در تصویر شماره دو نمایی از Quai 54 در پاریس را مشاهده می کنید.

بازی NBA Live 19
تصویر شماره 2: نمایی از ورزشگاه Quai 54 در پاریس

یکی از ویژگی‌های کلیدی THE ONE قابلیت شخصی‌ سازی روش بازی یا همان Playstyle کاراکتر شما است. کاربران قادرند توانایی کاراکتر خود را به سلیقه خود تنظیم و رفته رفته آن را ارتقا دهند.

گفتنی است که NBA Live 19 از پرداخت‌ های درون برنامه‌ای (Microtransactions) که رقیبش یعنی NBA 2K پیش از این از آن‌استفاده کرده و انتقاد هایی جدی بر آن وارد شده بود، بهره نخواهد برد. ولی در Ultimate Team برای خرید بازیکنان NBA باید از پول واقعی استفاده نمایید.

تیم های برنده در حالت The One این اجازه را دارند تا بازیکنان NBA و WNBA را وارد تیم خود نمایند که یک شگفتی برای بازیکنان بسکتبال و یک تجربه متفاوت در کنار ستارگان NBA محسوب می شود.

در بازی NBA Live 19 یک کوه از چالش های فانتزی وجود دارد. لذت بردن از بازیکنان جدید، خرید بازیکنان NBA همه و همه جذابیت بازی را افزایش می دهد.

به لطف موتور بازسازی شده بازی، شاهد پیشرفت و جزئیات بیشتری در روند بازی می باشیم. ولی حالت Franchise در این سری تغییرات به خصوصی نداشته است.

در بخش Create Your Court می ‌توانید در دنیای خارج از زمین بسکتبال هم فعالیت داشته باشید و اتفاقات روزمره را به‌ عنوان یک بازیکن بسکتبال دنبال کنید. در این بخش اتفاقات روزمره با جوایز مختلف به‌ طور مداوم بروزرسانی می گردد تا بازیکنان برای شرکت کردن در آن‌ها ترغیب شوند.

کمپانی EA Sports قابلیت جدیدی را برای این بازی معرفی کرده است که کاربران به ‌وسیله آن قادرند شخصیت مونث مد نظر خود را در بازی طراحی و او را به بازیکنی بزرگ تبدیل نمایند. ورود و استفاده از زنان در این سری از بازی ها، برای اولین بار در عنوان NBA Live 18 اتفاق افتاد و تیم سازنده بازی، از حضور لیگ بسکتبال زنان آمریکا یعنی WNBA رونمایی کرد که با استقبال بسیار گرمی مواجه شد. استقبال پرشور کاربران از حضور لیگ بسکتبال زنان، باعث گشته تا آن‌ها به طور رسمی اجازه ساخت شخصیت مونث را برای کاربران فراهم سازند. در تصویر شماره 3 نمایی از حضور زنان در بازی NBA Live 19 را مشاهده می نمایید.

بازی NBA Live 19
تصویر شماره 3: صحنه ای از حضور زنان در بازی NBA Live 19

بازی NBA Live 19 همچنین حالت های آنلاین متعددی را شامل می شود که عبارتند از مسابقات استاندارد head-to-head و موارد عمیق تر و جالب تر مانند Live Run و Live Events. در این حالت ها شما با سایر بازیکنان آنلاین همکاری می کنید تا چالش ها را انجام و در بازی های خیابانی برنده شوید. با انجام این چالش ها شما پیشرفت های بیشتری در زمینه شخصی سازی به دست خواهید آورد.

یکی از نکات بسیار لذت بخش برای من جنبه ی اجتماعی این بازی می باشد. به این صورت که با دوستانتان و حتی غریبه ها می توانید در خیابان ها به انجام بازی بپردازید.

گرافیک و موسیقی بازی NBA Live 19 

در بازی NBA Live 19 گرافیک بازی بسیار خوب طراحی شده و در جای جای بازی می توانید مناظر فوق العاده ای را تماشا نمایید. مخصوصا در حالت The One جلوه های بصری به تمام معنا خوب عمل کرده است.

در طول مسابقه شما قادرید تشویق جمعیت و فریاد های آن ها را به طور واضح بشنوید که باعث هیجان بیش تر شما خواهد شد.

حرف آخر در مورد بازی NBA Live 19

NBA Live 19 یک بازی بسکتبال با قابلیت های بسیار است که راه های مختلفی را برای بازی و دلایل متعددی برای ادامه بازی به شما ارائه می دهد. پس اگر به بازی بسکتبال علاقه دارید به انجام این بازی بپردازید.

لطفا نظرات خود را درباره بازی NBA Live 19 برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

حضور زنان در این سری از بازی

کنترل های عمیق و دقیق

تیم نظارتی جدید

گرافیک عالی و جزئیات ریز و در شت در بازی

نکات منفی

Ultimate Team شما را به سمت microtransactions هدایت می کند.

عدم وجود به روز رسانی برای حالت Franchise

وجود انیمیشن های تکراری در بازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =