بازی Super Mario Maker 2 ویژگی ها و سبک جدیدی بر اساس Super Mario 3D World معرفی کرده است. همانطور که می دانید این عنوان از سالیان گذشته مهمان خانه تک تک ما شده و تمامی افراد با این سری خاطرات شیرینی دارند. هم اکنون عنوان جدید Super Mario توانسته توجه منتقدین را به خود جلب کند. این بازی از تاریخ 7 تیر 98 بر روی پلتفرم Nintendo Switch عرضه شده است. با ما همراه باشید در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

سازندگان بازی Super Mario Maker 2

بازی Super Mario Maker 2 در استودیو Nintendo EPD طراحی و توسط شرکت Nintendo منتشر شده است.

گیم پلی بازی Super Mario Maker 2

همانطور که می دانید عنوان Mario هیچگاه از نینتندو جدا نبوده و ترکیب این دو کنار هم یک اتفاق بسیار سرگرم کننده می باشد. هم اکنون بازی Super Mario Maker 2 وارد بازار شده تا به همگان ثابت کند با وجود سادگی بصری و دو بعدی بودن هنوز جذاب و دوست داشتنی است. داستان بازی همانند گذشته ساده می باشد ما یا همام ماریو به کمک دوستانمانقصر ملکه را بنا کرده ایم در این بین با اتفاق حادثه ای یک موشک قصر را نابود می کند. هم اکنون وظیفه شما این است که درون بازی پیش بروید و با جمع آوری سکه قصر را بازسازی نمایید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Super Mario Maker 2
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی Super Mario Maker 2

شما در دنیای وسیع و سرگرم کننده قدم می گذارید و بخش داستانی بازی از 100 مرحله مختلف در دنیای Super Mario Bros، New Super Mario Bros. U و Super Mario 3D World تشکیل می شود. برای تک تک قسمت های بازی خلاقیت های ویژه ای در نظر گرفته شده و سعی داشته اند بازیکن را در طول سفر با ساخت قصر آشنا کنند. بسیاری از قسمت ها به شما حس نوستالژی نسخه های گذشته را می دهد. البته برخی از بخش ها نیز بسیار جدید و متفاوت هستند. بخش Mario Maker 2 قسمت کوچکی از بازی را در بر می گیرد ولی همین بخش توانسته به خوبی شما را ساعت ها مجذوب خود نماید.

در شماره اول Super Mario Maker دلیل اصلی، ساخت و ساز مراحل بود و نتیجه کار هم بسیار خوب بود. هم اکنون ما در نسخه جدید شاهد مکانیک مشابه در ساخت مراحل هستیم. البته ناگفته نماند که سازندگان سعی در بهبود و برطرف ساختن مشکلات اندک پیشین بوده اند. آنها قابلیت های تازه و بخش های بیشتری به نسخه Mario Maker 2 افزوده اند. بخش آموزشی این بخش باعث شده از لحظه به لحظه بازی لذت ببرید. مهم نیست چه فکری برای ساخت مراحل در فکر دارید یا اینکه می خواهید در ابتدا Super Mario Bros را بسازید. شما حتی می اوانید فارغ از ساخت و ساز تمامی مراحل را با بازیکنان دیگر به اشتراک و یا با مراحل آنها به بازی بپردازید. نکته جالب قضیه اینجا است که شما می توانید به وسیله سیستم جستجو مراحل ساخته شده بازیکنان دیگر را پیدا نمایید.

سیستم جدیدی به این نسخه اضافه شده تا به بازیکنان این امکان را بدهد بهترین مراحل را از بین میلیون ها بخش که ساخته شده منتخب قرار دهند. حتی شما می توانید پس از اینکه با مرحله دیگری به بازی پرداختید نظرات و انتقادات مرحله را بگویید و از او قدردانی نمایید. یکی از خبرهای خوب این نسخه شاید وجود بخش آنلاین در بازی باشد. شما می توانید مراحل ساخته شده توسط بازیکنان دیگر را از طریق co-op و رقابتی با سه بازیکن به اتمام رسانید. با اینکه این قسمت جذاب و سرگرم کننده می باشد ولی اشکالاتی از جمله عدم اتصال برای بازیکنان یک نکته منفی به حساب می آید. در تصویر شماره دو صحنه ای از بازی دیده می شود.

بازی Super Mario Maker 2
تصویر شماره 2: صحنه ای از بازی Super Mario Maker 2

بخش دیگری به عنوان چالش های بی پایان به شما این امکان را می دهد مراحل مختلف بازیکنان دیگر را تا انتهای زنده بودن کاراکترتان ادامه دهید. سازندگان خلاقیت های بی شماری برای بازیکنان قائل شده اند تا آنها بتوانند در مراحل عجیب و غریب با دشمنان نامحدود رو به رو شوند. بخش هایی وجود دارد که باید رفلکس های بسیار سریعی به عمل آورید تا به هیجان بیشتر بازی بیفزایید. یکی از قسمت های مهم اکتشاف به حساب می آید که به تنهایی سرگرم کننده می باشد و شما می توانید در مراحل معماگونه از آنها بهره بگیرید.

موسیقی و گرافیک بازی Super Mario Maker 2

همانطور که همیشه شاهد آن بودیم Super Mario در بخش بصری تغییر فاحشی را قرار نمی دهد و تقریبا در این بازی گرافیکی مشابه عنوان های Super Mario 3D World و New Super Mario Bros. U می بینیم. شاید سازندگان قصد دارند خاطرات بازیکنان در این بازی حفظ شود. به هر حال این بازی در بخش گرافیکی بسیار چشم نواز بوده و در اوج سادگی، رنگترنگ و لذت بخش می باشد. سازندگان با ساخت یک عنوان پایدار به خوبی انتظارات همگان را برآورده ساخته اند.

بخش موسیقی و صداگذاری بازی همانند بخش گرافیکی مشابه نسخه های پیشین می باشد و این ثابت می کند ما با یک سری بازی واقعی و کامل رو به رو هستیم.

و در نهایت بازی Super Mario Maker 2

بازی Super Mario Maker 2 در بخش داستانی همراه با صد بخش جذاب توانست بازیکنان را مجذوب و بسیار راضی نماید. ساخت و ساز در این عنوان بسیار جذاب بوده و مشکلاتی از جمله باگ و عدم اتصال در بخش چند نفره نتوانسته از خوب بودن بازی بکاهد. به طور کلی باید بگویم اگر ار طرفداران ماریو هستید این نسخه به خوبی می تواند شما را راضی نماید زیرا به عنوان یک نسخه کامل  تا کنون محسوب می شود. شما می توانید از این عنوان بر روی پلتفرم نینتندو سوئیچ لذت ببرید.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Super Mario Maker 2 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • ماجراهای گذشته ماریو به طور کل یک ایده عمیق از ایده هایی را برای کشف کردن از خود ارائه می دهند
  • ایجاد سطح بصری باعث می شود فرایند تکرار جالب تر از معمولی بودن فرآیندهای آزمون و خطا باشد
  • جریان به ظاهر بی پایان از سطح سفارشی از بازیکنان دیگر تضمین می کند که شما همیشه چیزی جدید برای بازی خواهید داشت
  • به اشتراک گذاری و کشف سطوح جدید آنلاین آسان است
نکات منفی
  • عدم توانایی بازی کردن با دوستان در هنگام راه اندازی
  • عدم اتصال در بخش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =