بازی Super Smash Bros Ultimate یک عنوان مبارزه ای به حساب می آید. این بازی پنجمین قسمت در سری Super Smash Bros است که در تاریخ 16 آذر 97 بر روی پلتفرم Nintendo Switch عرضه شده است. این بازی دنباله سبک سنتی گیم پلی خود می باشد. بازیکنان در این بازی باید از حملات مختلف استفاده کنند تا مخالفانشان را تضعیف کنند و از عرصه خارج نمایند. در ادامه مقاله با این بازی هیجان انگیز و محبوب بیشتر آشنا خواهید شد.

Super Smash Bros Ultimate          Nintendo Switch


سازندگان بازی Super Smash Bros Ultimate

بازی Super Smash Bros Ultimate توسط استودیو های Bandai Namco Studios ،Sora Ltd و کمپانی بزرگ Nintendo توسعه و عرضه گردیده است.

گیم پلی بازی Super Smash Bros Ultimate

بازی Super Smash Bros Ultimate توانسته با ارائه طیف گسترده ای از حالت های بازی، یک عنوان مبارزاتی تک نفره و چند نفره را به ارمغان بیاورد. نسخه Ultimate شامل تمامی شخصیت های سری Super Smash Bros می باشد.

اگر بپرسید ایده و پیشرفت این بازی از کجا نشات می گیرد که در طول 20 سال سابقه این عنوان بسیار متفاوت ظاهر شده است. باید بگویم این بازی به دلیل یک ماجراجویی جامع تک نفره و به نمایش گذاشتن آثار هنری، صوتی و تصویری متداول آن شروع می شود. Super Smash Bros Ultimate یک بسته جامع و جذاب می باشد و بر روی یک سیستم مبارزه با سیستم قوی و پایدار تاکید می کند.

همانطور که پیش از این گفتم بازیکنان برای رقابت به مخالفان خود آسیب می رسانند تا راحت تر آنها را از مرحله خارج نمایند. سه دکمه مختلف در کنار حرکت های اصلی برای حملات و توانایی های ویژه می باشد. انواع مختلفی از آیتم ها و قدرت ها وجود دارد که می توانید همه چیز را با هم ترکیب کنید (البته اگر بخواهید) و مراحل جالب و جذاب برای مبارزه فراهم سازید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Super Smash Bros Ultimate
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

شما باید بهترین حرکت را با سرعت ادغام نمایید تا بتوانید در مبارزات این بازی، پیروز شوید و به مرحله بعد راه پیدا کنید. نسخه Ultimate بیش از 70 کاراکتر برای بازیکنان عرضه می نماید. جنگنده هایی که در چهار بازی قبلی Smash ظاهر شده اند هم اکنون با اسم های تازه ای نامگذاری گشته اند. آنها با قابلیت و سبک های گوناگون رقابت را به جذابیت می کشانند. این نکته را بدانید که تقریبا برای هر کاراکتر 5 یا 6 حرکت خاص وجود دارد.

موضوع شگفت انگیز بازی اینجاست که کاراکترهای Mario Bros ،Sonic The Hedgehog ،Pac-Man ،Metal Gear Solid ،Final Fantasy و Street Fighter همگی در تعامل با یکدیگر به سر می برند.

در چنین مبارزاتی شما هیچ گونه برخوردهای خشونت باری را مشاهده نمی کنید و مهم ترین موضوع در مبارزات سرعت عمل و پایین انداختن حریف از سکوی بازی می باشد. سکو های مبارزات به دلیل تنوع بخشیدن به گیم پلی طراحی های جالبی به خود گرفته اند. هر نقشه در این بازی ظاهر متفاوتی دارد و این تنها برای زیبایی بخشیدن به صحنه های بازی نمی باشد بلکه بازیکن مجبور به تغییر رفتار در نحوه بازی کردن می شود و برای پیروزی باید استراتژی جدیدی را پیش بگیرد. به دلیل گیم ‌پلی بازی و تفاوت نقشه‌ ها باید مدام میان پلتفرم ‌های مختلفی که در جای جای سکو ها قرار داده شده‌اند جا به جا شوید و سعی کنید از آن‌ها برای فرار یا ضربه وارد کردن به حریف کمک بگیرید. در انتها برنده کسی می باشد که از تمامی المان های موجود در بازی به نفع خود بهره برده است.

تمامی مسابقات در این بازی بسیار هیجان انگیز دنبال می شود و شما مطمئنا از تجربه آنها احساس خستگی و یکنواختی نخواهید کرد. شما در این بازی نمی توانید کاراکتری را پیدا کنید که نسبت به دیگری برتری قابل توجهی داشته باشد. تمامی کاراکترها تا حدی در یک سطح قرار دارند و مهارت شما برنده بازی را تعیین می نماید.

شما در این مسابقات به راحتی می توانید با فشردن دو دکمه به حملات هوایی کوتاه بپردازید. در نگاه اول ممکن است بگویید کار متفاوتی به نظر نمی رسد ولی باید بگویم همین نکات جزئی این بازی را جذاب و کم نقص می سازد. یک رادار ساده کمک می کند تا شخصیت های خارج از صفحه را دنبال نمایید. همچنین شما می توانید گزینه های مختلف را ذخیره نمایید و در مراحل بعدی مورد استفاده قرار دهید. شما همواره می توانید تصمیمات آگاهانه ای برای جنگیدن با حریفان خود برگزینید.

مسابقات آنلاین در تمامی عنوان ها جذاب می باشد و مطمئنا شما از تمامی هیجانات و رقابت در بخش آنلاین بازی لذت خواهید برد. این بازی در بخش آنلاین دارای مشکلاتی است که البته این موضوع به دلیل اختلالات کنسول نینتندو می باشد و به بخش فنی بازی مرتبط نیست. همچنین لازم به ذکر است که شما ملزم به پرداخت هزینه اشتراک هستید تا بتوانید به صورت آنلاین بازی کنید در غیر اینصورت عملکرد بازی ناامید کننده خواهد بود. در تصویر شماره 2 بخشی از مبارزات مشخص شده است.

بازی Super Smash Bros Ultimate
تصویر 2: بخشی از مبارزات

البته این نکته را باید بخاطر داشته باشید که بیشترین تغییر در این نسخه نسبت به دیگر بازی های سری Smash محتویات بخش تک نفره می باشد. نسخه Ultimate یک بار دیگر حالت کلاسیک را در اختیار شما قرار می دهد. ولی هم چنان World of Light دارای اهمیت بیشتری می باشد.

منو های بازی به گونه ای طراحی شده اند که کمی گیج و مبهم به نظر می رسند و بعد از گذشت مدتی تا حدی متوجه عملکرد آنها خواهید شد. هر بازیکنی ممکن است سرعت متفاوتی داشته باشد بنابراین نمی توان زمان مشخصی برای حل شدن مراحل در نظر داشت. به علاوه سرعت و عملکرد بازیکنان در بخش آنلاین و تک نفره کاملا متفاوت می باشد.

داستان بازی Super Smash Bros Ultimate

روایت شیرین این بازی بیش از 50 ساعت شما را مجذوب خود خواهد کرد. داستان بازی به این صورت می باشد که ارباب بدجنس بازی تمامی قهرمانان این بازی را به جز Kirby به اسارت گرفته است. Kirby باید از تمامی خطرات عبور کند تا بتواند دوستان خود را آزاد نماید. در ادامه دوستانی که از اسارت رهایی می یابند به یاری شما خواهند پرداخت.  تمامی قسمت های بازی به خوبی می تواند شما را راضی و سرگرم نماید ولی اینکه باید تمامی کاراکترها را از بند رها سازید کمی طولانی و خسته کننده خواهد بود. نا گفته نماند که داستان و گیم پلی بازی به خوبی می تواند شما را برای ادامه ترغیب نماید.

موسیقی و گرافیک بازی Super Smash Bros Ultimate

کاراکترها و صحنه های بازی بسیار هنرمندانه طراحی شده و شما بعد از تمامی این مراحل طولانی ذره ای شباهت در تمام مسیر احساس نمی کنید و از آن خسته نخواهید شد.

موسیقی در این بازی پر شور و اشتیاق می باشد و مسلما به هیجان بازی و مبارزات می افزاید.

در نهایت بازی Super Smash Bros Ultimate

بازی Super Smash Bros Ultimate با تمام اشکالات جزئی، یکی از بهترین بازی های Fighting به حساب می آید. این بازی برای تمامی بازیکنان و منتقدین یک شاهکار به حساب می آید. به همین دلیل من توصیه می کنم اگر کنسول Nintendo Switch دارید حتما این بازی را تجربه کنید. همانطور که پیش تر گفتم بازی Super Smash Bros Ultimate از تاریخ 16 آذر 97 در کنسول Nintendo Switch در دسترس خواهند بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Super Smash Bros Ultimate به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • فهرست شخصیت های باور نکردنی بزرگ و متنوع
  • بهبود کیفیت فنی و سطحی
  • محتوای تک نفره جذاب
  • تعدادی از حالت های چند نفره بسیار سرگرم کننده می باشد
  • کاراکترهای متفاوت و محبوب
نکات منفی
  • کیفیت بازی در حالت آنلاین ناسازگار است

خرید بازی Super Smash Bros Ultimate برای Nintendo Switch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =