بازی West of Loathing در عین سادگی و سیاه و سفید بودن، بسیار سرگرم کننده به حساب می آید. این بازی ماجراجویانه در سال 2017 بر روی پلتفرم pc و در تاریخ 10 خرداد 97 بر روی کنسول nintendo switch وارد بازار شد. بازی هیجان انگیز West of Loathing، به عنوان یک بوم قابل تخیل، بر روی موتور Unity ساخته شده. کاراکترها با حالت انعطاف پذیر، مکانیکی و کمدی، رنگ و لعاب خوبی به صحنه های بازی بخشیده اند.. در ادامه مقاله با این دنیای جالب آشنا می شوید.

pc     nintendo switch        بازی West of Loathing


نگاهی به بازی West of Loathing

شرکت Asymmetric Publications سازنده و ناشر بازی West of Loathing برای ساخت عنوان متفاوتی، تلاش بسیار به عمل آورده است. این کمپانی، دنیای بازی نقش آفرین خویش را در سرزمینی به نام Lightning روایت می کند.

پایه و اساس اصلی بازی West of Loathing بر مسائل کمدی استوار است و هر چیزی که در پیش روی شما قرار می گیرد به عنوان یک هدایت کننده به کار می آید. زیرا برای رسیدن به مقصود خود، باید از مراحل دشوار و چالش برانگیز عبور کنید.

مکالمات جالبی بین کاراکتر های بازی رد و بدل می شود که آنها نیز طنزگونه طراحی شده اند. همچنین برای القا حس شادی در بازیکنان، منو ها و  موارد دیگری در اختیار آنها قرار می گیرد. در عکس شماره 1 کاراکتر های بازی را مشاهده می کنید.

بازی West of Loathing
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی West of Loathing

هنگامی که شما برای یافتن اسلحه و اقلام مورد نیاز در حال جستجو هستید درگیر سخنرانی راوی داستان می شوید. زیرا آنها قصد متوقف کردن شما را دارند. علاوه بر این، دشمنی به نام Snake Oiler نیز وجود دارد. او اسرار بسیاری را در پایان بازی برایتان آشکار خواهد کرد.

نکته اینکه، در طول مسیر بازی تنها نیستید و همواره کاراکترهای مختلفی در این راه پر پیچ و خم همراهیتان خواهند کرد. این دنیای جهان باز و گسترده به همراه شخصیت های متفاوت رنگ و لعاب خوبی به بازی می دهند.

کاراکترهای بازی، با به همراه داشتن ذاتِ بد و خوب، روند تصمیمات شما را نیز تغییر می دهند.

شما در بازی کنترل کاراکتر Sneaky را برعهده دارید. البته تغییر نام این شخصیت بر عهده شما می باشد. همچنین برای باز کردن شخصیت های جدید باید کتاب The Art of Silly Walking را در طول بازی بدست آورید. هنگامی که شما بازی را با کاراکتر جدیدی پیش می برید امکانات و تنظیمات متفاوتی برای آن قرار می گیرد (به عنوان مثال: برخی از آنها قابلیت شنا کردن دارند).

تمامی مواردی که در خصوص مسائل طنز گونه بازی مطرح کرده ام تنها بخش جزئی آن را شامل می شود و مطمئنا شما در طول مسیر از اتفاقات غیر منتظره شُکه خواهید شد.

3 حالت مختلف برای انتخاب نوع طنز بازی وجود دارد. شما با انتخاب یکی از آنها نوع RPG خود را مشخص خواهید کرد. این 3 حالت به شرح زیر هستند:

  • The Cow Puncher: بخش جنگجو
  • Bean Slinger: بخش استفاده از گیاهان به عنوان سحر و جادو
  • Snake Oiler: حالت موذیانه و رندانه

بازی با انتخاب هر کدام از این حالت ها همواره امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد ولی قابلیت انعطاف پذیری در آنها موضوع چشمگیر و جذابی است. این بدان معناست که هیچ چیز قابلیت متوقف کردن شما را ندارد. حتی اگر حالت اول را انتخاب کرده باشید باز هم می توان مسائل زیرکانه را در آن قسمت پیاده کرد.

مبارزات بازی West of Loathing به صورت ساده و در شبکه 3×6 طراحی شده. مبارزات بازی با در نظر گرفتن ظرافت بسیار، سعی در تاثیر گذاری آن بر روی بازیکنان داشته است. البته دیدن دشمنان و مبارزه با آنها با تمام سرگرم کننده بودن، کمی ساده به نظر می رسد.

اگر در حین مسیر با کالای خاصی رو به رو شوید و امکان بازگشایی آن را نداشته باشید، بازی به شما امکان این را می دهد که هرگاه کلید آن را یافتید از همان مسیر بازگردید و کالای خود را بازگشایی کنید.

بازی در طول مسیر، چالش ها و مسئله های متفاوتی را بر سر راه بازیکن قرار می دهد. برای عبور از آنها راه حل های متعددی وجود خواهد داشت. بازیکن با همراه داشتن آیتم های مختلف (برخی از آنها دارای چندین کاربرد می باشند) ماموریت های خود را به خوبی پشت سر می گذارد.

گرافیک و موسیقی بازی West of Loathing

با اینکه بازی West of Loathing به صورت سیاه و سفید طراحی شده اما ادغام صحنه های نقاشی با سبک کمدی، بازی را کاملا لذت بخش کرده است.

موسیقی بازی از متن فیلم Spaghetti Western الهام گرفته شده و طیف گسترده ای از آن در سراسر بازی گوش را نوازش می دهد.

حرف آخر درباره بازی West of Loathing

سازندگان بازی West of Loathing همواره برای حس سرزندگی و سرگرمی بازیکنان تلاش کرده اند. ناگفته نماند  بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان، شدیدا به آن جذب شده و از حس طنز گونه آن بسیار لذت برده اند. این بازی با کمی شباهت به بازی Dragons و Dungeons توانسته به خوبی تخیل بازیکنان را به دنبال خود بکشد.

بازی West of Loathing هم اکنون بر روی پلتفرم های pc و nintendo switch قابل اجرا می باشد.


نکات منفی
  • مدیریت فهرست کنسول نینتندو
نکات مثبت
  • حالت کمدی صحنه ها
  • جوک های سرگرم کننده
  • راه حل های انعطاف پذیر
  • موسیقی متن فیلم Western
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + 12 =