دو سوم والدین، بازی های ویدئویی را به عنوان یک سرگرمی خانوادگی در نظر می گیرند. گزارش جدید نشان می دهد، آمریکایی ها شدیدا تحت تاثیر این گونه تفریحات قرار گرفته اند. لازم به ذکر است پلتفرم های مختلف مثل: pc ،ps4 و xbox1 در صدر محبوبیت برای آنها قرار دارد.

بیش از دو سوم والدین آمریکایی حداقل یکبار در هفته، بازی های ویدئویی را با کودکان خود انجام می دهند. به گفته انجمن نرم افزار سرگرمی (ESA)، یکی از دلایل مهم که والدین با کودکان خود مشغول اینگونه بازی ها می شوند این است که آن ها در تمامی رده های سنی بسیار سرگرم کننده و مفرح هستند. بسیاری از والدین آمریکایی می گویند: از بازی های ویدئویی همانند فرزندانشان لذت می برند.

Michael D. Gallagher -مدیر عامل ESA- گفت: مطالعات ما نشان می دهد که در واقع هر کس یک بازیکن است. همچنین افزود، بازی های ویدئویی سنت سرگرمی را به قرن بیست و یکم می رساند و به مردم در تمام سنین احترام می گذارد. سازندگان با استعداد صنعت ما، داستان سرایی را به گونه ای جذاب برای مخاطبین روایت می کنند.

این گزارش نشان می دهد، 70 درصد از والدین معتقدند بازی های ویدئویی تاثیر مثبتی بر زندگی فرزندانشان دارد.

هشتاد و دو درصد از والدین مرتبا بازی های ویدئویی را انجام می دهند و با رتبه بندی انجمن سرگرمی (ESRB) آشنا هستند. 95 درصد هم معتقدند که رتبه بندی ESRB بسیار دقیق می باشد. البته در بعضی مواقع کنترل والدین بر نحوه بازی فرزندان خود می تواند موثر واقع شود.

یافته های قابل توجه عبارتند از:

  • شصت و چهار درصد از خانه های آمریکا، دارای حداقل یک دستگاه برای استفاده از بازی های ویدئویی می باشد.
  • سن متوسط بازیکنان 34 و بازیکنان جوانتر 18 سال به بالا هستند. این قشر، بیش از 70 درصد جامعه گیمر ها را تشکیل می دهد.
  • زنان بزرگسال بیشتر از پسران زیر 18 سال از این سرگرمی لذت می برند (33 درصد).
  • بیش از نیمی از طرفداران بازی های ویدئویی در یک خانواده، حداقل یکبار در هفته به صورت چند نفره این سرگرمی ها را انجام می دهند.
  • از بین 10 کودک، 9 کودک به همراه والدین بازی ها را خریداری می کند.
  • رایج ترین خریداران بازی، متوسط سنشان در یک خانواده 36 سال است.

این گزارش به بررسی تاثیر صنعت بازی های ویدئویی در اقتصاد ایالات متحده می پردازد. سال 2017، 36 میلیارد دلار و سال 2016 30 میلیارد دلار، از طریق صنعت بازی های ویدئویی بدست آمده. این صنعت 11.7 میلیارد دلار ارزش خود را به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می بخشد و بیش از 220 هزار آمریکایی را استخدام می کند. این موضوع علاوه بر کسب درآمد، به اشتغال زایی نیز کمک شایانی می کند.

کسب آمار و اطلاعات، درباره پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و بازی های ویدئویی از بیشترین اهمیت در اهداف سالانه این صنعت به حساب می آید. مرکز تحقیقات Ipsos Connect بیش از 4,000 خانواده آمریکایی را مورد بررسی قرار داده و این اطلاعات را به مرکز ESA منتقل کرده است.

درباره مرکز ESA

ESA طیف گسترده ای از خدمات را برای شرکت های نرم افزاری ارائه می دهد. این خدمات شامل، انجام تحقیقات در کسب و کار مصرف کننده می باشد. همچنین ارائه تجزیه و تحلیل قانونی، مسائل مربوط به فناوری و مدیریت یک برنامه از کارهای این شرکت به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =