بازی Shadow of the Tomb Raider سومین سری از بازی Tomb Raider به حساب می آید. در سال 1996، Tomb Raider متولد شد و بعد از گذشت ۲ سال، نسخه دوم یعنی Rise of the Tomb Raider به بازار عرضه شد. در جشنواره Tribeca Games بازی Shadow of the Tomb Raider معرفی شد و هم اکنون منتظر این بازی ماجراجویانه بر روی پلتفرم های pc ،ps4  و xbox1 هستیم. در این مقاله به گیم پلی منتشر شده به صورت Real Time از بازی می پردازیم.

آنچه در تریلر گیم پلی بازی Shadow of the Tomb Raider مشاهده کردیم

Shadow of the Tomb Raider  یک بازی اکشن و ماجراجویانه می باشد. این بازی از دید سوم شخص جریان دارد. طراحان برای اینکه این بازی را از نسخه Rise متمایز کنند، تنظیمات متعددی در بخش گیم پلی گنجانده اند. برای شنا کردن شخصیت اصلی، کنترل های خاصی در نظر گرفته شده است. کاراکتر بازی به وسیله بسته های هوا می تواند مدت بیشتری در زیر آب بماند. همچنین کاراکتر اصلی، توانایی بالا رفتن از صخره به وسیله طناب و چکش نیز دارا می باشد.

در ابتدای تریلر با لارا کرافت در زیر آب روبه رو می شویم. سازه های باستانی غرق شده فضای رمزآلودی را به بازی وارد می نمایند. درون آب ماهی های پیرانا مشاهده می شوند و از آنجایی که آنها تنها در درون آب های آمازون می زیستند به حضور لارا در قاره آمریکا و جنگل آمازون پی می بریم.

همانطور که مشاهده کردیم، گرافیک، تلالو آب و محیط ها به خوبی طراحی شده اند. هنگامی که لارا اکسیژن کم می آورد صفحه نمایش سیاه و سفید می شود. از همین رو بسته های اکسیژنی را با خود حمل می کند (با فشار به کلید مربع) می تواند برای دریافت اکسیژن از آنها بهره ببرد. البته این را بدانید او هر کجا نوری به سمت بیرون و روی آب ببیند به سمت آنجا رفته و هوای تازه دریافت می کند.

هنگامی که لارا از درون آب به جنگل وارد می شود به دلیل شنا، و تغییر سطح XP دریافت می نماید. چیزی که از تریلر مشاهده می کنیم تیر کمان پشت لارا می باشد که به عنوان یکی از سلاح های کشتار چند منظوره او می باشد. با نگه داشتن دکمه مثلث لارا یک طناب به تیرکمان وصل می کند و یک دشمن را به وسیله آن تیر و طناب به سمت بالا می کشد. همچنین او از صخره ها و درختان بالا رفته و علاوه بر تیرکمان، چاقویی را نیز به عنوان سلاح همراه خود دارد.

لارا همچنین می تواند در بین بوته ها و پوشش گیاهی موجود در بازی پنهان شود. تعریق پوست او در هنگام ترس و دویدن باعث جذابیت و طبیعی جلوه دادن بازی می شود.

دشمنان در بازی Shadow of the Tomb Raider

موجودات غیر طبیعی و عجیبی درون بازی وجود دارد و ناگهان دشمنان لارا را از بین می برند. البته این نکته را بدانید که هوش مصنوعی دشمنان به خوبی طراحی نشده است. زیرا به طور مثال در یک صحنه لارا به وسیله دو دشمن با حرکت خاصی کشته می شود هنگامی که او به آخرین CheckPoint به بازی باز می گردد دشمنان، دوباره همان کار سابق را انجام می دهند و تغییری در رفتار آنها دیده نمی شود.

جزئیات گیم پلی بازی Shadow of the Tomb Raider

همانند بازی The Last of Us، لارا می تواند از اشیا محیطی مانند بطری شیشه ای برای آسیب به دشمنان بهره بگیرد. همچنین در صحنه ای به وسیله تیرکمان کندوهای زنبور را به زمین می اندازد تا به دشمنان او آسیب برسانند. در برخی از صحنه ها که لارا زخمی می شود با کندن یک سری گیاهان خاص می تواند بسته های Health برای خود جمع آوری نماید.

در دمو حمله پلنگ ها، ما با صحنه ای سینمایی آشنا می شویم که هرگز Real Time رندر نگردیده. بلکه این دمو از پیش رندر شده است. علاوه بر تمامی اتفاقات خوب و جذاب بازی، صحنه حمله پلنگ به لارا به شدت مصنوعی طراحی شده و همچنین بافت های محیطی، سایه ها و گیاهان از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستند.

تاریخ عرضه بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider در تاریخ ۲۳ شهریور ۹۷ بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بازی با سایت crocogame همراه باشید. لطفا نظرات خود را درباره بازی Shadow of the Tomb Raider برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Rise of The Tomb Raider 20 Year Celebration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =