بازی های شبیه ساز فوتبال همچون PES 2019 و FIFA مانند هر مجموعه ی دیگر دوران پر فراز و نشیبی را داشته اند. سال های زیادی بود که PES سرآمد بازی های فوتبالی به شمار می رفت و هم اکنون بهترین سری آن روانه بازار شده است. در ادامه مقاله با بازی PES 2019 بیشتر آشنا خواهید شد.

کمپانی سازنده بازی های PES هر ساله یک نسخه جدید از بازی را عرضه می نماید. جدیدترین نسخه این بازی تحت عنوان PES 2019 می باشد که در تاریخ 6 شهریور ماه منتشر گردیده است. اگر شما این بازی مهیج را تجربه کرده باشید با انجام PES 2019 متوجه تغییراتی ظریف در بازی خواهید شد.

سازندگان بازی  PES 2019

بازی PES 2019 توسط کمپانی Konami برای کنسول‌های ps4 ،xbox1 و pc در 6 شهریور ماه روانه بازار گردید.

گیم پلی بازی PES 2019

بازی PES 2019 با مجموعه ای از انیمیشن های جدید باعث می شود ضربات شما به توپ با دقت و قدرت بیشتری انجام گردد. در بازی بازیکنان به اندازه کافی هوشمند عمل می کنند و کنترل بیشتری بر روی توپ و جو زمین خواهید داشت.

یکی از موارد بسیار لذت بخش برای بازیکنان مکانیزم انتقال توپ بین هم تیمی ها می باشد که در بازی PES 2019 بسیار واقعی و هیجان انگیزتر عمل کرده است. فیزیک توپ در این سری هم اصلاح شده و همین این موضوع باعث می شود که این کره سفید کمی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

در PES 2019 چرخش توپ در آسمان و دست دروازه بانان بسیار واقعی تر شده و دیگر این حس به شما دست نمی دهد که توپ به دست بازیکنان چسبیده است. زمانی که توپ را برای یکی از بازیکنان‌تان ارسال می‌ کنید، وی گزینه ‌های مختلفی برای کنترل کردن توپ خواهد داشت و انیمیشن‌ های مربوط به کنترل توپ نیز به مراتب گسترده‌ تر از قبل عمل خواهند کرد.

قابلیت دیگری که در این سری به چشم می خورد روند خستگی بازیکنان می باشد. بازیکنان بسته به اینکه در بازی چه میزان دوندگی داشته اند و تا چه حد از آن‌ها استفاده می کنید، به شکلی طبیعی خسته خواهند شد و این موضوع بر روی عملکرد آنها در بازی نیز تاثیر خواهد گذاشت. مثلا اگر بازیکن خسته شود ممکن است با حرکات اشتباه باعث مشکلاتی در روند بازی گردد. در تصویر شماره 1 صحنه ای از بازی را مشاهده می نمایید.

بازی PES 2019
تصویر شماره 1: نمایی از بازی PES 2019

وجود حرکات و انیمیشن های خاص در بازی های PES همیشه بوده و هست. نحوه کنترل توپ در اواسط و لبه زمین توسط Paul Pogba، پرش Cristiano Ronaldo در هوا پس از شادی گل بسیار طبیعی و حرفه ای تر انجام می گیرد.

با تمام این اوصاف بازی PES 2019 هنوز هم مشکلاتی به همراه دارد. به عنوان مثال داوران در انجام مسابقات رفتارهای خشنی از خود بروز می دهند و گزارشگران بازی نیز تغییر نکرده اند.

زمانی که برخی از تیم های رسمی حاضر در PES میزبان بازی ها قرار می گیرند با حس و حال عجیبی رو به رو خواهید شد. به طور مثال هنگامی که در ورزشگاه Anfield تیم Liverpool قرار می گیرید شعار معروف هواداران لیورپولی “You’ll never walk alone” را در جای جای زمین خواهید شنید. اما در تیم های غیر رسمی شعار هواداران غیر قابل تشخیص خواهد بود.

در بازی شاهد اضافه شدن یک سیستم تعویض سریع بازیکنان می باشیم. این قابلیت این اجازه را به شما می دهد تا بدون متوقف کردن بازی، بازیکنانی راکه مایل هستید تعویض نمایید. هوش مصنوعی در بازی PES 201 خیلی بهتر از قبل چه در حمله چه در دفاع عمل می نماید. به طور مثال بازیکنان بسیار هوشمندانه فرار های به موقع انجام و خود را در موقعیت گل زنی قرار می دهند.

Master League در این سری دچار تغییراتی شده به طور مثال شما می توانید قبل از مسابقات رسمی به انجام مسابقات پیش فصل بپردازید و جوایزی را کسب نمایید، که شما را در نقل و انتقالات بسیار کمک خواهد کرد.

در نقل و انتقالات و قیمت بازیکنان در دنیای واقعی تجدید نظرهایی شده است. شما می توانید با مبالغی کمتر از قیمت های نجومی بازیکنان را خریداری نمایید. به عنوان مثال شما قادرید بازیکنی مانند Aymeric Laporte که در دنیای واقعی برای حضور شش ماهه خود در Manchester City مبلغ 57 میلیون پوند دریافت کرده با مبلغ 12 میلیون پوند خریداری کنید. در تصویر شماره 2 نمایی از گیم پلی بازی را مشاهده می نمایید.

بازی PES 2019
تصویر شماره 2: صحنه ای از گیم پلی بازی PES 2019

دروازبانان در بازی PES 2019 عملکرد بهتری خواهند داشت. به دلیل وجود انیمیشن های جدید حرکات طبیعی تری از آنها مشاهده خواهید کرد. این نکته هم قابل توجه می باشد که سرعت دریافت توپ توسط دروازبانان افزایش پیدا کرده است. گرفتن توپ توسط نوک انگشت دروازبانان بسیار واقعی انجام می گیرد.

حالت MyClub از این قرار است که در بازی کارتان را با یک تیم ضعیف آغاز خواهید کرد و به مرور با شرکت درمسابقات و کسب امتیاز، می توانید تیم خود را را بهبود بخشید. بازی PES یکی از اصلی ترین نقاط قوت خود یعنی رقابت‌ های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را از دست داده یکی از مواردی که رقابت های آن بین طرفدارانان از اهمیت زیادی برخوردار است. در تصویر شماره 3 نمایی از ورزشکاه های موجود در بازی را مشاهده می کنید.

بازی PES 2019
تصویر شما 3: نمایی از ورزشگاه های بازی PES 2019

شرکت Konami در بازی PES 2019 لیگ های تایید شده ی زیادی را به بازی اضافه کرده است. شما می توانید Scottish Premiership ،Russian Premier Liga و Superliga Argentina در این سری به بازی افزوده شده اند را مشاهده نمایید. تمام تیم های حاضر در این لیگ ها با اسامی، لباس ها و چهره واقعی بازیکنان در PES 2019 حضور خواهند داشت. تیم Schalke 04 به صورت رسمی در PES 2019 حضور دارد. از نکات قابل توجه حضور Schalke 04 و Bayer Leverkusen می باشد و خبری از تیم های Bayern Munich و Dortmund در این سری نیست.

گرافیک و موسیقی بازی  PES 2019

بازی روی تمام پلتفرم ها از رزولوشن 4k و دامنه داینامیک بالا پشتیبانی می کند و کاربران شاهد گرافیک بهبودیافته، جزییات بیشتر در جمعیت، بافت های چمن واقعی و بازگشت آب و هوای محبوب برف خواهند بود. یک موتور نورپردازی جدید به بازی اضافه شده که مناظر خیره کننده ای به ارمغان می آورد. در بازی PES  2019 می توانید به طور طبیعی تر سایه بازیکنان و انبوه جمعیت حاضر را مشاهده نمایید.

موسیقی بازی بسیار زیرگانه و کامل طراحی شده و همین موضوع به جذابیت بیشتر بازی می افزاید.

حرف آخر در مورد بازی  PES 2019

همانطور که گفتیم سری بازی های PES در طول سال های متمادی پیشرفت های چشمگیری داشته اند و کمپانی سازنده و به طور کلی سازندگان با ظرافت و دقت بسیاری بازی PES 2019 ساخته اند و تمام تلاش خود را در بهبود این بازی به کار گرفته اند. اگر شما از طرفداران بازی های شبیه ساز فوتبال هستید حتما این بازی مهیج را بر روی کنسول خود تجربه نمایید تا حس و حالی متفاوت برای شما ایجاد گردد.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان: لطفا نظرات خود را در باره این مقاله برای من، گروه کروکوگیم در قسمت پایین این مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

انیمیشن های جدید و فیزیک توپ

افزایش قوای بازیکنان

خستگی قابل مشاهده بازیکنان

حرکات طبیعی تر بازیکنان

نکات منفی

گزارشات خسته کننده

عدم وجود تیم های شاخص در بازی

حذف لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا

خرید بازی PES 2019 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 20 =