بازی های تکنفره زیادی همه ساله توجه بازیکنان را به خود جلب می کند. شاهکارهای بی بدیلی که نظیرش حتی در بازی های آنلاین دیده نشده است. بازی هایی مثل God of War ،solid Metal Gear –جدا از سری های آنلاینش- و خیلی از بازی های دیگر، توانستند سالها در صدر توجهات قرار بگیرند. البته احتمال آن هست، از خود بپرسید اصلا این چه سوالی بود که در ابتدا پرسیده شد. در ادامه مقاله دلیل آن را خواهم گفت.

بازی های تکنفره      بازی های چند نفره      بازی های آنلاین      بازی های آفلاین


بازی هایی مثل PUBG و Fortnite به دلیل بخش آنلاین توانستند در رده بازی های پر فروش دنیا قرار بگیرند. البته این را قبول دارم که بازی های آنلاین جذابیت ویژه ای دارند. زیرا بازی با هوش مصنوعی، با تفکرات یک انسان بسیار متفاوت می باشد. شما ساعت ها از بازی کردن با جمع کثیری از دوستان کمتر خسته خواهید شد تا بازی با یک هوش مصنوعی! در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی PUBG را مشاهده خواهید کرد.

بازی های تکنفره
عکس شماره 1: صحنه ای بازی PUBG

بازی های آنلاین

نکته جالب قضیه این جاست که اکثر بازی های آنلاین دوره ی اوج دارند و پس از مدتی تا حدی از یادها پاک می شود. مدتی پیش هر کسی را مشغول بازی Clash of Clans می دیدم. تا حدی که بعضی افراد به آن معتاد شده بودند. با گذشت اندک زمانی بازی های دیگر جایگزین آن شدند و دیگر هیچ خبری از آن به گوشم نرسید. البته این موضوع، در همه بازی های آنلاین صدق نمی کند و بستگی به نوع گیم پلی و ساختار بازی دارد. به طور مثال: بازی League of Legends to Dota 2 ،Hearthstone و Counter-Strike بعد از گذشت سالها هنوز ذره ای از جذابیتشان برای بازیکن کم نشده است.

بازی های تکنفره یا آفلاین

بازی های تکنفره شما را در دنیایی وارد می کند که هیچ اطلاعاتی از هوش مصنوعی ندارید. حس هیجان یا اتفاق های غیر منتظره در این بخش مرموزتر خواهد بود. این مسئله که شما به تنهایی به ادراک می پردازید باعث حس اقتدار یا استقلال نیز می شود. در بازی های آفلاین توجه بر روی گیم پلی و داستان بیشتر از بخش آنلاین است. زیرا باید به قدری دقیق طراحی شود که بازیکن را مدت ها بدون ذره ای احساس خستگی به خود جذب کند. البته این را بدانید، بازی های آنلاین اکثرا از گرافیک و صداگذاری ضعیف تری نسبت به بازی های آفلاین تشکیل می شوند. زیرا شرکت های سازنده بیشتر توجه و بودجه خود را صرف سرور و امکانات آنلاین می کنند و توجه کمتری به بخش گرافیکی دارند. همچنین بازی های تکنفره راحتتر در دسترس قرار می گیرد و مشکلات کمتری را در بر می گیرد.

به گفته کارگردان بازی God of War ،Cory Barlog: این یک رقابت بین بازی های single player و multiplayer نیست. نمی توان گفت کدام یک از این بازی ها در حال مردن هستند یا برعکس. این موضوع شبیه به قضیه  Schrödinger’s cat -گربه شرودینگر- می باشد. همچنین در طول زمان بین این دو رقابت فراز و نشیب داشته و هیچگاه برای همیشه از بین نرفته اند. در یک دوره ممکن است توجه بر روی بخش آنلاین بیشتر باشد و در دوره ای بازی های آفلاین در صدر قرار می گیرد. بنابراین هیچ یک هرگز نمی میرند. در عکس شماره 2 تصویر Cory Barlog را مشاهده می کنید.

بازی های تکنفره
عکس شماره 2: تصویر Cory Barlog کارگردان بازی God of War

گفته های Cory Barlog نشان می دهد، هر دوی این بازی ها برای بازیکنان به نوعی جذاب خواهد بود و نمی توان یکی را از این میدان حذف کرد. در واقع این مسئله که توجه بازیکنان از بخش های آفلاین کمتر شده دلیل بر انقضای آن نخواهد بود. بلکه هر بازی بسته به ساختارش می تواند سالیان سال بازیکنان را سرگرم کند.

حرف آخر درباره بازی های تکنفره و بازی های آنلاین

نکته ای که در آخر می توان به آن اشاره کرد این است که اگر بازی آنلاینی در ابتدای تولد اوج بگیرد و بعد از مدتی افت کند، برای همیشه میمیرد. اما یک بازی های تکنفره خوب برای همیشه زنده می ماند. شما بعد از گذشت حتی 3 نسل از کنسول ها، می توانید آن را دوباره چه با کنسول قدیمی چه به صورت Remaster –بازسازی شده- آن را بازی کنید و هم چنان از آن لذت ببرید.

خرید بازی God of War

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =