در مجموعه بازی های  FIFAدر ps4 – pc – xbox1 – nintendo switch، زدن ضربات ایستگاهی و آزاد همیشه یک دغدغه جدی برای تمام بازیکنان محسوب می شود پس تصمیم گرفتم مقاله ای تحت عنوان آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18 برای شما آماده کنم. از آن جایی که در یک بازی 12 دقیقه ای، به طور میانگین یک ضربه آزاد نصیب شما می شود، این تفکر در گیمرها ایجاد شده است که نیازی به تمرین ضربات آزاد در FIFA18  احساس نمی شود. آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18 با تغییرات اندکی نسبت به نسخه قبلی مواجه شده، ولی همچنان از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

اگر از جمله بازیکنان جدید FIFA18 بر روی پلتفرم های ps4 – pc – xbox1 – nintendo switch هستید، قطعا به آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18 نیاز پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می کنم بازی را با درجه سختی پایین شروع کرده تا بتوانید تمام تکنیک ها و لذت های بازی را به مرور زمان تجربه کنید. پنالتی زدن در FIFA18 از جمله مواردی است که شاید حتی در اولین بازی با آن روبرو شوید و عدم توانایی در گل کردن پنالتی ها، خصوصا در شروع بازی یکی از آزاردهنده ترین اتفاقات FIFA18 محسوب می شود.

در این مقاله علاوه بر آموزش صحیح ضربات پنالتی به شما، بهترین روش ارسال کرنر از جناحین و تکنیک های مختلف زدن ضربات ایستگاهی از نقاط مختلف زمین را نیز آموزش می دهم. مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله و اندکی تمرین، همه از شما خواهند ترسید.

خرید بازی FIFA 18 Standard Edition

آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

انواع مختلف ضربات آزاد که در مجموعه های قبلی FIFA قابل استفاده بود، همه باردیگر دور هم جمع شده شده اند تا تنوع بی نظیری در زدن ضربات آزاد را برای شما فراهم آورده اند. خصوصا ضربه آزاد بیرون پا، که از سال قبل به مجموعه بازی FIFA اضافه شد و این قابلیت را به شما می دهد که در هر موقعیتی و با هر بازیکنی (چپ پا یا راست پا) بتوانید دروازه حریفتان را تحدید کنید.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف ضربات ایستگاهی در آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18 را همراه با توضیحات و جزییات مورد نیاز را مطالعه کنید و با کمی تمرین به استاد ضربات آزاد در بازی تبدیل شوید.

نحوه ضربه زدن ویژگی های مورد نیاز در بازیکن بازیکن مناسب (پای تخصصی) فاصله از دروازه نوع ضربه
تقریبا یک متر بیرون از تیر دروازه نزدیک را هدف بگیرید. دو خط شوت + جهت بالا با زاویه 45 درجه به سمت دروازه High Curve بازیکن راست پا برای سمت راست دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت چپ دروازه کوتاه (کم تر از 25 یارد) Curl free kick

بین سرهای دو بازیکن انتهای دیوار دفاعی (سمت تیر نزدیک) را هدف بگیرید. دو خط شوت + جهت بالا

High FKA

Low Curve

بازیکن راست پا برای سمت راست دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت چپ دروازه نزدیک Dipping free kick
با فشردن L2+R1 دو بازیکن دیگر فراخوانی کنید. با فشردن شوت + پاس به طور همزمان یک حرکت گمراه کننده نمایش داده می شود و می توانید بلافاصله با دادن یک پاس عمقی بازیکن سوم را در موقعیت شوت قرار دهید. Any همه بازیکنان خیلی نزدیک Dummy pass free kick
بین پاهای یکی از بازیکنان انتهای دیوار دفاعی(سمت تیر نزدیک) را هدف بگیرید. یک خط شوت در حالی که L1 را نگه داشته اید + جهت بالا High FKA

Low Curve

بازیکن راست پا برای سمت راست دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت چپ دروازه نزدیک Driven/Under wall free kick
یک متر بیرون از تیر دزوازه نزدیک را هدف بگیرید. با استفاده از R3 بازیکن خود را حرکت دهید تا با توپ، تیر دروازه و انتهای دیوار دفاعی در یک راستا قرار گیرد. دو خط شوت + جهت بالا با زاویه 45 درجه به سمت دروازه

High FKA

High Curve

بازیکن راست پا برای سمت چپ دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت راست دروازه نزدیک Trivela free kick
بین سرهای دو بازیکن انتهای دیوار دفاعی (سمت تیر نزدیک) را هدف بگیرید.

بین 3 الی 5 خط شوت در حالی که L1 را نگه داشته اید + جهت بالا

High Power بازیکن راست پا برای سمت راست دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت چپ دروازه دور(بیشتر از 25 یارد) Dipping power free kick

به سمت قسمتی از دروازه که دروازه بان حضور ندارد هدف بگیرید. 3 خط شوت در حالی که L1 را نگه داشته اید + جهت بالا با زاویه 45 درجه به سمت دروازه

High Power همه بازیکنان دور Knuckleball free kick
بین 2 الی 3 متر بیرون از تیر دروازه نزدیک را هدف بگیرید. دو الی سه خط شوت + جهت بالا با زاویه 45 درجه به سمت دروازه

High power

High Curve

بازیکن راست پا برای سمت راست دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت چپ دروازه دور Power curl free kick
با استفاده از R3 بازیکن خود را حرکت دهید تا با توپ، تیر دروازه و انتهای دیوار دفاعی در یک راستا قرار گیرد.  سپس 2 الی 3 متر بیرون از تیر دروازه نزدیک را هدف بگیرید. 2 الی 3 خط شوت در حالی که L1 را نگه داشته اید + جهت بالا با زاویه 45 درجه به سمت دروازه High Curve

High FKA

High Power

بازیکن راست پا برای سمت چپ دروازه- بازیکن چپ پا برای سمت راست دروازه دور Power trivela free kick

آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

اولین نکته ی آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18، انتخاب نوع ضربه است. با توجه به فاصله، زاویه توپ نسبت به دروازه و بازیکنانی که در اختیار دارید، یک نوع ضربه را برای خود انتخاب کنید. دقت در اجرای هر یک از تکنیک های فوق و تمرین بیش تر در Skill Games Mode، به شما این امکان را می دهد که از هر نقطه زمین گل های زیبا به ثمر برسانید.

آموزش پنالتی زدن در FIFA18

برخلاف ضربات آزاد، پنالتی زدن در FIFA18 بسیار ساده و پیش پا افتاده است. رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا تمام ضربات پنالتی را به گل تبدیل کنید. حتی اگر دروازه بان در جهت صحیح شیرجه زده باشد.

  • برای پنالتی زدن شوت را به میزان دلخواه پر کنید تا بازیکن شما شروع به حرکت کند.
  • مسیر توپ به دو فاکتور بستگی دارد. فاکتور اول، میزان فشردن جهت راست یا چپ که مشخص کننده زاویه شوت است. فاکتور دوم، قدرت شوت که عامل تعیین کننده ارتفاع توپ است.
  • برای زدن یک پنالتی (به اصطلاح هوایی) شوت را تقریبا 2.5 خط پر کنید. بدیهی است که پنالتی زدن، به عنوان یکی از ویژگی های بازیکنان محسوب می شود. به طور مثال احتمال خطا رفتن پنالتی یک مهاجم، کم تر از یک مدافع است. پس هنگام زدن ضربه پنالتی با هر بازیکن، از توانایی های او اطمینان حاصل کنید.
  • برای زدن یک پنالتی زمینی پر کردن 1.5 خط شوت، کافی است.
  • می توانید از R3 برای جابجا کردن بازیکن خود استفاده کنید. این کار به گمراه کردن دروازه بان کمک می کند.
  • افرادی که از L3 برای حرکت استفاده می کنند، از کسانی که به Arrow Keys عادت دارند، در زدن ضربه پنالتی یک قدم جلوتر هستند. چون استفاده از L3، زدن ضربه پنالتی را برای بازیکن بسیار ساده می کند. اگر Arrow Keys را از ابتدای ضربه، به یک جهت فشار دهید پنالتی شما قطعا به بیرون خواهد رفت. لذا سعی کنید 1.5 ثانیه پس از پر کردن شوت، شروع به جهت دادن کنید. دقت کنید، دسته هایPS4 و XBOX1 به میزان فشار بر روی دکمه ها حساس هستند و این امکان را به شما می دهند، که توپ را به سمت نقطه دقیق مورد نظرتان شوت کنید.
  • به خاطر داشته باشید:
  • وقتی برای اولین بار در FIFA 18 پنالتی می زنید، یک فلش راهنما به شما کمک می کند تا جهت ضربه ای که در حال زدن آن هستید را مشاهده کنید. اگر حریفتان از صفحه نمایش شما استفاده می کند (برای جلوگیری از تقلب)، می توانید با فشردن جهت بالا بر روی دسته، این فلش راهنما را خاموش کنید.
  • برای زدن پنالتی به صورت Lob (پنالتی چیپ) باید هنگام زدن ضربه دکمه L1 را نگه دارید.  این گونه پنالتی صرفا جنبه نمایشی دارد و هیچ کمکی به دقت ضربه شما نمی کند، پس اگر در شرایط حساسی قرار دارید هرگز از پنالتی چیپ استفاده نکنید.

آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

در هر لحظه از زمانی که بازیکن در حال حرکت به سمت توپ است، می توانید جهت مورد نظر خودتان را تغییر دهید.

کرنر زدن در آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

ضربات کرنر مشابه سایر ضربات شروع مجدد در بازی FIFA18 تغیرات کمی به نسبت نسخه های قبل داشته است. در این بخش از مقاله سعی می کنم نکاتی به شما آموزش دهم، که با اندکی تمرین شما را به بهترین زننده ضربات کرنر در بازی FIFA18 تبدیل کند.

چگونه بهترین ضربه کرنر را در FIFA18 بزنیم:

  • ابتدا با حرکت دادن نشانه زرد رنگ بر روی زمین، مکان فرود توپ را انتخاب کنید.
  • در حالی که L1 را نگه داشته اید به میزان دلخواه سانتر را پر کنید. برای بازیکنان با Curveبالا تقریبا 2 خط پیشنهاد می شود.
  • میزان ارتفاع سانتر ارسالی، به مقدار پر کردن سانتر بستگی دارد. هر چه دکمه سانتر را بیشتر فشار دهید سانتر شما سریع تر و با ارتفاع کم تری ارسال می شود.
  • حال می توانید با فشردن دکمه L1، یکی از بازیکنان خود را که قد بلندتر و یا قابلیت سر زدن بیشتری دارد انتخاب کنید و در فاصله چند متری نقطه ارسال انتخابی قرار دهید، تا فضای خالی کافی برای حمله به توپ داشته باشد.
  • بعد از انتخاب بازیکن و فراهم کردن فضای مناسب برای او با یک بار فشار دادن دکمه سانتر، توپ دقیقا با همان قدرت و ارتفاع مورد نظرتان-که از قبل تنظیم کرده اید- به سمت دروازه ارسال خواهد شد.
  • با حرکت دادن بازیکن خود به سمت توپ و فشردن دکمه شوت به اندازه کافی در یک جهت مناسب، از یک گل زیبا لذت ببرید.

آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

پرتاب ضربه اوت دستی گمراه کننده(Dummy Throw-in)  در آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

گمراه کردن بازیکنان مدافع هنگام پرتاب ضربه اوت از نسخه قبلی بازی FIFA به این مجموعه اضافه شد و به دلیل محبوبیت فراوان، در FIFA18 نیز این قابلیت تکرار شد. شما می توانید با استفاده از آن، فضای مناسبی برای ارسال توپ فراهم کنید.

ابتدا تصمیم بگیرید، که به کدام بازیکن قصد ارسال پاس اصلی را دارید. بسیاری از افراد تازه کار، پس از Fake دادن پاس متوجه می شوند که گزینه دیگری برای ارسال پاس اصلی وجود ندارد و توپ را دقیقا به همان بازیکنی پاس می دهند که روی آن Fake داده اند. این کار باعث می شود توپ به سادگی از دست رود.

پس حتما قبل از شروع پرتاب، یکبار نقشه را در ذهن خود مرور کنید.

برای Fake دادن ضربه اوت، دقیقا مانند حرکت “تو سر توپ” عمل کنید. ابتدا دایره یا مربع را فشار دهید، سپس با زدن یک ضربدر بازیکن، پرتاب Fake انجام می دهد و شما می توانید در فضای خالی ایجاد شده، پاس اصلی خود را ارسال کنید.

در این مقاله سعی کردم ضمن آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18 در پلتفرم های ps4 – pc -xbox1 – nintendo switch، نحوه صحیح ضربات پنالتی، کرنر و پرتاب دستی را هم به شما آموزش دهم. به شما عزیزان پیشنهاد می کنم، اگر نکته آموزشی دیگری در این خصوص دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سایر مقالات آموزشی فیفا ۱۸ را می توانید در زیر جستجو کنید:

2 thoughts on “آموزش ضربات ایستگاهی در FIFA18

  1. ارشیا says:

    عاقا من تو pc بازی میکنم.دسته من شوک نداره.چجوری میتونم پنالتی ها رو بگیرم.از هر کسی پرسیدم میگه باید دسته شوک دار باشه.یعنی من باید همه پنالتی ها رو گل بخورم!!!!!!!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =