Fallout 76 یک بازی چند نفره آنلاین است. این بازی نهمین سری از بازی Fallout به حساب می آید و از تاریخ 14 نوامبر (23 آبان 97) بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 وارد بازار شده است. در ادامه این مقاله با بازی Fallout 76 متفاوت و جنجال برانگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

pc     ps4          xbox1        بازی Fallout 76


سازندگان بازی Fallout 76

کمپانی های Bethesda Softworks و Bethesda Game Studios با همکاری یکدیگر بازی متفاوت و جنجال برانگیزی را طراحی و منتشر ساخته اند. این شرکت تمامی سری بازی های Fallout را عرضه نموده و از طریق همین عنوان به شهرت بالایی دست یافته است.

گیم پلی بازی Fallout 76

جنگ مطمئنا تغییر کرده و سری RPG با یک سابقه 20 ساله جدیدترین محصول خود را می یابد و فرصتی در مسیر جدید به عنوان یک بازی چند نفره و آنلاین قرار می دهد. این بازی یک عنوان بزرگ به حساب می آید و در آن بازیکنان با همکاری یکدیگر در جهان بازی به فعالیت می پردازند. همچنین این عنوان مسائل مختلفی را برای مشاهده ارائه می دهد.

ما برای نوشتن این نقد و بررسی سه روز بازی را انجام دادیم و به طرز شگفت آوری در ماموریت های جذاب آن غرق شدیم و همچنین لذت تجربه آن با همکاری دوستان دو چندان شد. رویدادهای بسیاری برای کشف وجود دارد که بی شک حس متفاوتی برایتان به ارمغان می آورد.

بازی Fallout 76 یک عنوان متمرکز و قوی به حساب می آید. عنوان Fallout 4 هم به صورت تک نفره و هم به صورت گروهی قابل تجربه بود ولی این موضوع در هر دو قسمت باعث آزار می شد.

شما و هر کس دیگر به عنوان یک ساکن Vault 76 در بازی حضور دارید. یک پناهگاه زیر زمینی که موضوعات بسیاری برای کشف و بررسی وجود دارد. افراد در این بازی به رقابت با یکدیگر می پردازند تا جهان پس از آخر الزمانی را دوباره بسازند. همچنین شما می توانید ماموریت های شخصی را کشف کرده و به انجام برسانید. شما به عنوان یک محقق وارد دنیایی می شوید که از موجودات عجیب و غریب و حیوانات ناشناخته پر شده است. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Fallout 76
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی Fallout 76

Fallout 76 هیچ انسان غیر واقعی ای را به عنوان کاراکتر در بازی ارائه نمی کند. ساکنان Vault 76 یکی از نخستین کسانی هستند که در این آمریکای ویران شده مجددا وارد می شوند. موجودات کوچکی در بازی وجود دارد و بسیاری از افراد که از اشعات هسته ای جان سالم به در برده اند پیش از ورود شما به آنجا کشته شده اند.

یکی از قدرت های بزرگ این قسمت از بازی، احساس سرخوردگی وارد شده به بازیکنان می باشد. یک کنجکاوی در مورد محیط زیست وجود دارد که شما را مجبور می کند تا مسیر خود را مدام تغییر دهید. شما باید سعی کنید زندگی قبل از اینکه به جهنم تبدیل شود آن را بهبود دهید. کشف بقایای موجودات در زمین های بایر یکی از قسمت های لذت بخش بازی به حساب می آید.

اما فقدان ساکنان نیز بزرگترین مشکل Fallout 76 است و جهان را محدود به چیزی بیش از یک ویترین زیست محیطی نمی کند. این بدان معنی است که هنر گفتگو، یک ویژگی اساسی در این سری بازی ها به شمار می رود. البته به بیان جدی تر می توان به نبودن موضوعات احساسی در این بازی اشاره کرد که همین موضوع عاملی برای کاهش فعالیت های اصلی به حساب می آید.

بالاترین هدف در این بازی اکتشافات می باشد. بدون در نظر داشتن نیاز ها و خواسته های افراد، انجام ماموریت ها غالبا شامل جستجو در داستان، گوش دادن به مسائل مهم و مرور اطلاعات کلیدی از طریق کامپیوتر می باشد. داستان های بازی اغلب شخصیت های خاص را بررسی می کند. شما در طول بازی نامه هایی را از کسی دریافت می کنید که دیگر وجود ندارند و نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید. این نکته را بدانید که اقدامات شما به هیچ وجه در دنیای بازی تاثیری نمی گذارد. همین موضوع شاید باعث شود انگیزه ماندن کمی سخت شود.

برخی از داستان ها بسیار حیرت انگیز هستند و شما را به وجد می آورند تا اطلاعات بیشتری در مورد لحظات زندگی آنها به دست آورید. صداگذاری بی نظیر بازی برای گفتگو بین شخصیت ها جذابیت دنبال کردن و غرق شدن در داستان آنها را دو چندان می کند.

قفل کردن، هک شدن و توانایی های مخفی کاری در 76 وجود دارد. همین موارد باعث می شود توانایی شما در حل مشکلات بالاتر رود. ماموریت هایی که انجام می دهید احساس نزدیک شدن به هدف را به شما القا می کند و همین موضوع باعث می شود اشتیاق و سرعت شما بالاتر برود.

شما در این بازی توسط صداهای موجود و دیدن یادداشت ها در این مکان خوفناک دلگرم می شوید و همین اتفاق جذابیت چند نفره بودن بازی را اثبات می کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که تلاش و تکمیل اهداف به اشتراک گذاشته نمی شود. در هر صورت باید بدانید که پیشرفت هر فرد به خودش مربوط می شود و دانستن آن به شدت مانع پیشرفت شما می شود.

بازی Fallout 76 به شما امکان مدیریت در زمان و اهداف را می دهد و سرعت حرکت شما تیم دیگر را مضطرب می نماید. اگر شما تیمی دارید که از دریافت اطلاعات بیشتر مسرور است مطمئن باشید که همه چیز به مراتب راحت تر می شود. تجربه چند نفره بازی مسلما لذت بخش تر می باشد مخصوصا اگر به دنبال کشف دنیای پیرامون خود، جمع آوری اقلام و کند و کاش باشید. در عکس شماره 2 فهرست تنظیمات بازی مشخص است.

بازی Fallout 76
عکس شماره 2: فهرستی از بازی Fallout 76

شما در بازی Fallout 76 احساس نمی کنید که مبارزه با دشمنان معنادار باشد. زیرا انسان های موجود در این دنیا ناچیز می باشند و شما ترجیحا از مبارزه با آنها اجتناب خواهید کرد. Appalachia با مجموعه ای از موجودات جهش یافته و جدید پر شده است. آنها موجوداتی سوخته و شبه انسان هستند و شما باید بدانید که چگونه با آنها مبارزه کنید.

Appalachia با رویدادهای عمومی پر شده و همه کاربران را برای جمع آوری در یک نقطه دعوت می کند. سیستم مبارزه Fallout 76 عمدتا از Fallout 4 تغییر نکرده و به اندازه کافی قابل استفاده است تا حملات کوچک با استفاده از سلاح گرم یا سلاح های غواصی احساس خوبی داشته باشند. اما این یک سیستم خیلی خوب نیست که تیراندازی انبوهی از دشمنان به مدت 20 دقیقه در یک رویداد، احساس یک کار آسان را به بازیکن منتقل می سازد. از همین رو تیراندازی و نبرد کاملا رضایت بخش نمی باشد و در مدت زمان طولانی کمی خسته کننده می شود.

توانایی توقف به عنوان سبک یکی از استراتژی های مثبت می باشد که به شما اجازه می دهد تا قسمت های بدن دشمن را هدف قرار دهید و زمانی را برای ارزیابی محیط اطراف خود داشته باشید. از همین رو دشمنان آسیب پذیرتر می شوند. هدف این سبک از بازی این است که شما قادر به ارزیابی بدن دشمن باشید. اما در شرایط سخت سبک VATS بسیار کارآمد نمی باشد. زیرا در آن مرحله زمان برای شما مهم می باشد و نمی توانید با صبوری به مبارزه بپردازید.

بازی Fallout 76 همانند بسیاری از عنوان های دیگر دارای مشکلات فنی می باشد. زیرا بخش های آنلاین همیشه دارای این مسائل می باشند. در ادامه چند نمونه از ایرادها در نسخه pc را با شما در میان می گذارم. انیمیشن های بی جان و غیر متحرک، تمامی ساختمان ها بارگیری نمی شوند، دشمنان در دیوارها گیر می کنند، دشمنان ناگهان از میان هوا پخش می شوند، از دست دادن کنترل به دلیل اتصالات سرور ناپایدار و ناتوانی در انجام ماموریت ها به دلیل درخواست های غیر فعال همگی جزئی از مشکلات این بازی به حساب می آیند.

برخی از تغییرات در Fallout 76 کاملا مثبت است. این عنوان پایه و اساس ساده ای دارد و همواره بازی Fallout 4 را پشتیبانی می کند. ولی هم اکنون بزرگتر و گسترده تر گشته است. چندین تصمیم هوشمندانه مانند توانایی حرکت در اردوگاه و ساخت اردوگاه های پیچیده یک فرآیند خوشایند به حساب می آید. یکی از مسائل منحصر به فرد در این بازی رقابت بازیکنان و کاوش در جهان به حساب می آید. انعطاف پذیری سیستم جدید به شما این امکان می دهد که توانایی های خود را با اختیار تغییر دهید. مناظر بازی در عکس شماره 3 مشخص می باشد.

بازی Fallout 76
عکس شماره 3: مناظر بازی Fallout 76

بازی Fallout 76 تلاش می کند تا برخی از ایده های جدید را برای این سری بیرون بکشد اما با چند استثناء، به طور قابل توجهی بسیاری از جنبه های بازی را کاهش می دهند.

داستان بازی Fallout 76

آهنگی که در بازی پخش می شود این را می رساند که بازی در ویرجینیای غربی روایت می‌شود. Fallout 76، سی و پنج سال و چهار ماه پس از جنگ بزرگ رستاخیزی را روایت می‌کند. تاریخی که در آن پیدایش بسیاری از عناصر دوباره آغاز شده و پیدا کردن آن‌ها می‌تواند به یکی از اهداف بازی تبدیل شود. دنیای Fallout در سال 2102 بسیار خشن‌تر خواهد بود.

موسیقی و گرافیک بازی Fallout 76

موسیقی و صداگذاری بازی مطمئنا بسیار جذاب و دل نشین می باشد و به خوبی نوعی احساس حماسی را به بازیکنان منتقل می نماید.

گرافیک بازی به دلیل افت فریم و آنلاین بودن مطلوب نمی باشد. ولی جزئیات با دقت بالایی طراحی شده اند و تماشای مناظر و جزئیات در این بازی چشم نواز می باشد.

در نهایت بازی Fallout 76

با اینکه بخش چند نفره بازی Fallout 76 سرگرم کننده می باشد اما این یک راه ایده آل برای لذت بردن نیست. زیرا مکانیک تیراندازی به اندازه کافی قدرتمند نیست و همین موضوع نمی گذارد تا در طولانی مدت از آن لذت ببرید. شاید برخی از مسائل در بخش انفرادی بهبود یافته تر ظاهر شوند ولی شخصیت های عاطفی درون بازی اهداف شما را دشوارتر می کند.

هدف از اتمام این بازی تقریبا تمام مسائل پیش رو در مسیر به حساب می آید. در گیر شدن در محتوای بازی و ماموریت های جانبی کاملا سرگرم کننده می باشد. اما باید بگویم بازیکنانی که از این بازی لذت می برند تنها به دلیل حس علاقه به سری های Fallout اینگونه هستند. به هر حال بازیکنان می توانند از تاریخ 23 آبان 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 این بازی را تجربه نمایند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Fallout 76 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

 

خرید بازی FallOut 76 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =