بازی Detroit Become Human یک ماجراجویی واقعی به حساب می آید. با اینکه تقریبا اکثر کارگردان ها و فیلم سازان گرایش به ساخت موضوعی فراتر از انسانهای حال دارند، سازنده این بازی جسارت خوبی در خلق آن داشته است. این بازی متفاوت، داستانی در خصوص انسانهای اندرویدی –ربات- را برای بازیکنان به ارمغان می آورد. بازی Detroit در تاریخ 4 خرداد 97 به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 وارد بازار شد. در ادامه مقاله با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا می شوید.

ps4         بازی Detroit Become Human


سازندگان بازی Detroit Become Human

در حال حاضر جدید ترین ساخته شرکت Quantic Dream، بازی سوم شخص Detroit Become Human است. این شرکت فرانسوی حدود بیست سال سابقه درخشان در تولید بازی های ویدئویی دارد. همچنین این شرکت بازی های درخشانی همچون: Beyond: Two Souls، Heavy Rain و Fahrenheit را در کارنامه کارهای خود جای داده است. ناگفته نماند ناشر این بازی شرکت بزرگ Sony Interactive Entertainment می باشد.

درباره David De Gruttola

David De Gruttola با نام مستعار David Cage، موسیقی‌دان، نویسنده و طراح بازی ویدئویی فرانسوی است. او بنیان‌گذار استودیوی توسعه‌ دهنده بازی‌ های ویدئویی Quantic Dream می باشد. این مرد 48 ساله، موفق به ساخت بازی های بی نظیری از جمله Heavy Rain بوده. کارگردان بازی Detroit Become Human نیز این مرد خلاق است. در عکس شماره 1 تصویر David Cage را مشاهده می کنید.

بازی Detroit Become Human
عکس شماره 1: آقای David Cage

نگاهی به بازی Detroit: Become Human

در اکثر مواقع بازی ها یا داستان های خاص آنها، جذابیت و هیجان بیشتری را به بازیکن منتقل می کند. البته شرکت های بازی سازی باید جسارت داستان های غیر متعارف را داشته باشند. زیرا به همان اندازه که می تواند پیشرفت کند، احتمال شکست نیز وجود دارد.

بازی Detroit Become Human یک طرح جدید در دنیای Game به حساب می آید. این بازی در سال های 2038 جریان دارد و حضور پررنگ ربات ها در آینده  را به ما نشان می دهد. این ربات ها بخشی از زندگی انسانها را تشکیل می دهند و علاوه بر کارهای روزمره، عهده دار مسئولیت های شغلی نیز هستند. البته به همان اندازه که وجود آنها می تواند مفید واقع شود، به همان نسبت می توانند پرخاشگر و آزادی طلب باشند. از همین رو اتفاقات بسیاری در این میان رخ می دهد.

بازی Detroit Become Human از 3 کاراکتر اندرویدی تشکیل شده. اولین کاراکتر کارا نام دارد. کارا مدام به دنبال فرار از صاحبش به سر می برد تا راهی به سمت انسانیت پیدا کند. او وظیفه مراقبت از یک دختر جوان را به عهده دارد. البته این را بدانید بازی از بدو ورود با ریتم بسیار آرامی شروع می شود و سعی در معرفی آن به بازیکنان دارد. عکس شماره 2 کاراکتر کارا را به شما نشان می دهد.

عکس شماره 2: کاراکتر کارا

در عنوان Detroit، دیگر خبری از خلق و خوی انسانی نیست. ما در این بازی کنترل ربات هایی را به عهده داریم که بسیار بی احساس طراحی شده اند. کمپانی Quantic Dream از همین موضوع فوق‌العاده استفاده کرده تا یکی از خاص ترین عناوین موجود از نظر شخصیت پردازی را ارائه دهد. همچنین این بازی می تواند به نحو احسن با ما ارتباط برقرار کند زیرا هر ایرادی در شخصیت کاراکترها وجود داشته باشد به حساب ربات بودنشان می گذاریم.

بازی Detroit Become Human در زمینه گیم پلی شباهت بسیاری به بازی Heavy Rain دارد. بازیکنان شخصیت ها را در طول مسیری که داستان بازی پیش روی آنها می گذارد، کنترل می کنند. البته این بازی نسبت به Heavy Rain گسترش بیشتری یافته و تعامل بسیار دقیقی با محیط فراهم می کند. موضوع ناامید کننده شاید این باشد که بازیکنان تنها کنترل راه رفتن کاراکترها را برعهده دارند. در بخش اکشن، مانند عنوان های قبلی این استودیو، از طریق دکمه زنی پیش می رود. مراحلی از جمله ماجراجویی، تعقیب و گریز و بازجویی در بازی وجود دارد. دنبال کردن سرنخ های بازی نیز یکی از جذابیت های گیم پلی به حساب می آید.

دیالوگ بین شخصیت های بازی به صورت پیش فرض طراحی شده و بازیکن حتی می تواند لحن آنها را انتخاب کرده و در سرنوشت بازی تاثیر بگذارد. نکته قابل توجه اینکه بازی Detroit Become Human قصد غرق کردن بازیکن در داستان را دارد و از پرداختن به جزیئات گیم پلی کمی فاصله گرفته است. البته اگر سازندگان به جزیئات گیم پلی دقت بیشتری می کردند، مطمئنا بازی بی نقصی پیش رو داشتیم. در عکس شماره 3 صحنه هایی از بازی را مشاهده می کنید.

بازی Detroit Become Human
عکس شماره 3: صحنه هایی از بازی Detroit Become Human

کارا، مارکوس و کانر سه اندروید موجود در بازی هستند که کنترل آنها بر عهده شما خواهد بود. کانر اولین شخصیت قابل شناسایی در بازی است. Cyberlife -سازندگان ربات ها- کانر را برای شناسایی و نابودی ربات هایی که از دستور سرپیچی می کنند، فرستاده است. کارا تنها شخصیت زن بازی است که به عنوان خدمتکار، وظیفه تمیز کردن و نگهداری از آلیس  را بر عهده دارد. مارکوس هم مستخدم یک نقاش معروفِ رو به زوال است.

شما در این بازی اجازه رهبری 3 کاراکتر قابل بازی را دارید. همچنین می توانید شخصیت هر کدام از آنها را تا حد بسیاری کنترل کنید. با پیشروی در بازی، سرنوشت هر کدام از این شخصیت‌ها به نحوی به یکدیگر گره می‌خورد و تا حد بسیار زیادی این اتفاقات در دستان شما خواهد بود.

به علاوه شما می توانید به نقطه ای از داستان بازی بازگشته تا برخی از اتفاقات را تغییر دهید.

در طول داستان، صحنه های جالبی پیش می آید. شما کنترل 2 شخصیت را در یک صحنه بر عهده خواهید داشت. نکته جالب اینجاست که تصمیم گیری شما به سود یک کاراکتر و به ضرر دیگری خواهد بود.

ما در بازی Detroit Become Human با داستانی از پیش تعیین شده روبرو نیستیم، بلکه در هر زمان با هر انتخاب دچار موضوع پیش بینی نشده ای می شویم. بنابراین ما می توانیم بارها و بارها این بازی را بی آنکه تکراری شود انجام دهیم. همچنین این بازی قابلیت گریاندن و خندان ما را به شیوه ای بسیار زیرکانه دارد.

کمی از گرافیک و موسیقی بازی Detroit Become Human

بازی Heavy Rain بر اساسِ گرافیکِ  زیبای خود، یکی از چشم نوازترین بازی های کنسول PS3 به حساب می آمد. بازی Detroit Become Human نیز با رنگ بندی طبیعی و تکنولوژی HDR یکی از بازی های جذاب PS4 تلقی می شود. این بازی در بحث گرافیکی تا حدی بی نقص و هیجان انگیز به نظر می رسد. برف، باران، نور پردازی های بازی و … از عوامل موثر در تکنولوژی ساخت بازی به حساب می آید.

موسیقی بازی Detroit Become Human اکثرا با پیانو نواخته می شود و با توجه به اتفاقات بازی، ریتم آنها تغییر می کنند. البته صحنه های تعقیب و گریز به همراه ساز درام و ویالون هیجان انگیزتر هم می شود. شخصیت های بازی نیز هرکدام دارای موسیقی مخصوص به خود می باشند. شخصیت مارکوس آهنگ های ناامید کننده  را تداعی می کند و کاراکتر کانر آهنگ های تندتری به ارمغان می آورد. همچنین صداگذاری کاراکترها به نحو احسن صورت گرفته و بسیار با چهره آنها هم خوانی دارد. در این بخش مطمئنا هنگامی که بازیکن بر روی برف ها قدم می زند از صدای پژواک آن، لذت خواهد برد.

در نهایت بازی Detroit Become Human

یکی از موفق ترین عنوان های استودیو Quantic Dream تا به امروز، بازی Detroit Become Human می باشد. سازندگان با پرداختن به داستانی متفاوت و شخصیت پردازی جذاب، بازی متفاوتی را خلق کردند که تا به امروز هیچ کمپانی دیگری جرات نزدیک شدن به آن را نداشته است.

بازی Detroit Become Human هم اکنون به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Detroit Become Human برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • روایت داستانی جذاب
  • گرافیک واقع گرایانه
  • موسیقی تاثیرگذار
نکات منفی
  • مشکلات دوربین در کنترل شخصیت ها
  • گیم پلی مشابه به بازی Heavy Rain
  • خرید بازی Detroit Become Human برای PS4

    خرید بازی Collection Heavy Rain + Beyond

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + یازده =