NBA 2K19 یکی از مورد انتظارترین عناوین ورزشی هر سال است که کاربران و طرفداران بازی های بسکتبال، بسیار به آن علاقه مند می باشند. بازی NBA 2K19 یک لیست کامل از راه های مختلف برای لذت بردن از این بازی شبیه ساز ارائه می دهد.

سازندگان بازی NBA 2K19

بازی NBA 2K19 در استودیو Visual Concepts توسعه یافته وK Sports 2 وظیفه انتشار این بازی را برعهده گرفته است. بازی در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور ماه) برای پلتفرم‌های xbox1 ،ps4 و Nintendo swich روانه بازار شده.

گفتنی است که این دومین بار می باشد که شاهد عرضه بازی NBA 2K روی کنسول Nintendo Swich هستیم. بازی NBA 2K13 در سال 2013 برای Nintendo Wii U منتشر شد، اما در سال بعد نسخه جدید آن به این کنسول راه پیدا نکرد.

گیم پلی بازی NBA 2K19

NBA 2K19 یک بازی شبیه ساز بسکتبال می باشد و روان بودن بازی بسکتبال را به نحو احسن به معرض نمایش می گذارد. همانند بازی های قبلی، شما با استفاده از برنامه Pro Stick تقریبا تمام کنترل های پا، دست زدن به توپ و مانورهای دفاعی را هدایت خواهید کرد.

حالت MyCareer بازی NBA 2K19

یکی از بخش‌های بسیار خوب و پر طرفدار سری NBA 2K، بخش MyCareer است که همان بخش داستانی بازی به حساب می‌آید. در این بخش شما بازیکن مورد نظر خود را شخصی‌ سازی می ‌کنید تا دوره حرفه‌ای خود در بسکتبال NBA را آغاز نمایید.

ترکیب یک روایت شخصی و یک سیستم پیشرفت (مانند RPG) باعث می شود شما عاقلانه موقعیت خود را ارزیابی و مهارت اولیه و ثانویه خود را انتخاب نمایید. همه این ها منجر به ارتقا نقاط قوت بازیکنان شما می گردد.

بازیکنان محبوبی همچون Giannis Antetokounmpo نیز در بازی دیده می‌ شوند. در آن سو LeBron James را در لباس ورزشی Lakers مشاهده می ‌کنیم که برای بسیاری موضوعی عجیب می باشد. چرا که وی پس از سال‌ها بازی در Cavaliars به تازگی به تیم Lakers ملحق شده است.

کنترل بیشتر بازی در دستان شما می باشد. بازی از انعطاف پذیری زیادی برخوردار است. هنگامی که شما کنتر ل یک نفر را بر عهده دارید قابلیت های شما بیشتر خواهد بود. Momentum در مکانیک جدید Takeover (در جریان بازی یک صفحه باز می شود و زمان فعال شدن انیمیشن ها و قابلیت های ویژه ی بازیکن را نشان می دهد) ظاهر می شود. بازیکن در حالت catches fire چندین حرکات جدید مشاهده خواهد کرد که باعث پیشرفت های جزئی در روند بازی می گردد. در تصویر شماره یک نمایی از مسابقات بازی NBA 2K را مشاهده می نمایید.

بازی NBA 2K19
تصویر شماره 1: نمایی از مسابقات بازی

شما ظاهرا برای اشتباهتان در بازی تنبیه خواهید شد. بازی بسکتبال بسیار هوشمند است. اگر در نقش مدافع ظاهر می شوید صدای تماشاگران نباید باعث اشتباه شما گردد و باید در موقعیت های حساس با تغییر جهت های مناسب برای پیروزی تیم خود تلاش نمایید.
شاهد بازگشت کوبی برایانت (Kobe Bryant) و کوین گارنت (Kevin Garnett) هستیم که در نسخه ‌های قبلی بازی حضوری کم رنگ داشتند. از سویی دیگر، بیل سایمونز (Bill Simons) در این بازی حضور دارد و همین موضوع هیجان بازی را افزایش خواهد داد.

NBA 2K19 دارای مزیت های فراوانی می باشد که از جمله آن به حضور شخصیت های برتر رسانه های ورزشی حرفه ای همچون David Aldridge و Kevin Harlan می توان اشاره نمود. اما حضور Kenny Smith ،Shaquille O’Neal و Ernie Johnson در این نسخه از بازی به چشم نمی خورد.

در ابتدای بخش داستانی بازی NBA 2K19 شخصیت شما در لیگ چین به انجام بازی می پردازد. با پیشرفت هایی در بازی به شما این فرصت داده می شود تا بهG League  ملحق شوید. در لیگ چین تفسیر ها و گفتگو های ماندگار Mandarin (یک گویش خاص می باشد و بیشتر در شمال کشور چین مرسوم است) را می شنویم.

در بخش داستانی شاهد حضور بازیگران سرشناس سینمای هالیوود نیز هستیم. که از آن جمله می توان Anthony Mackie و Haley Joel Osment اشاره نمود. بازیکنان در روند بازی گاهی مصاحبه هایی انجام می دهند که به زندگی خود بازیکنان واقعی مربوط می شود.

پرتاب‌های سه امتیازی احتیاج به زمان بندی دارد و اینطور نیست که آن را یک پرتاب شانسی بدانیم. این پرتاب ها در این نسخه از بازی از اهمیت زیادی بر خوردار می باشند.

هوش مصنوعی در NBA 2K19 در موقعیت های هجومی و قرار گیری در نقاط مناسب زمین و این که در چه مواقعی سرعت خود را افزایش یا کاهش دهید بسیار بهبود یافته است.

ربایش توپ در بازی 

ربایش توپ در سری NBA 2K هیچوقت ایده‌آل نبوده. این سیستم در عناوین قبلی غیر واقعی و اغلب قابل پیش ‌بینی بود و این موضوعی می باشد که کمپانی سازنده بازی به آن پی برده است. طبق GameInformer موقعیت‌ های موفقیت‌ آمیز ربایش توپ، حال توسط یک سیستم منطقه‌ای اداره می‌ شود که آسیب ‌پذیری بازیکن را مورد ارزیابی قرار می ‌دهد. علاوه بر این، مدافعین باید در هر لحظه موقعیت خود را سنجش نمایند و به این درک برسند که چه زمانی برای ربودن توپ مناسب است. در این نسخه از بازی، بازیکنان برخورد های کمتری با هم دارند.

خارج از تبدیل شدن به یک ستاره NBA، شما می توانید از محله ی Neighborhood برای بازیکنان خود لباس های جدید خریداری نمایید و خالکوبی های متفاوتی بر روی بدن آن ها انجام دهید. در تصویر شماره 2 صحنه ای از پرتاپ توپ بازیکنان را مشاهده می نمایید.

بازی NBA 2K19
تصویر شماره 2: نمایی از پرتاب بازیکنان

مهم تر از همه این ها یک توپ در منطقه The Playground می باشد که با ورود به آن مکان با جوخه های تصادفی رو به رو می شوید و به صورت 2-2 یا 3-3 به انجام بازی می پردازید.

پول مجازی در بازی 

در جریان بازی با انجام مراحل مختلف پاداش های متفاوتی به دست می آورید. برای خرید لوازم تزئینی و کارت های موجود برای ارتقا تیم خود از طریق VC (پول مجازی) اقدام نمایید.

شما می توانید با استفاده از پول واقعی در جریان بازی VC خریداری نمایید. ولی به نظر می رسد تمام این بهبودها در جهت کسب درآمد بیشتر از بازی (خرید های درون برنامه ای) اعمال شده‌اند و نه به هدف افزایش محتویات بازی.

یکی دیگر از حالت های بازی بخش MyTeam بوده که در آن کاربران می‌ توانند تیم مد نظر خود را طراحی و تا مرز قهرمانی پیش ببرند. این قسمت، بازی با یک تیم تقریبا ضعیف آغاز می شود و با انجام مراحل مختلف در بازی تیم ارتقا می یابد و تا قهرمانی پیش می رود.

شما برای ایجاد یک ترکیب جدید در بازی از card pack (شما می توانید این کارت ها را با پول مجازی خریداری کنید) استفاده می نمایید. برای خرید کارت های بیشتر باید از سکه های MT (که در جریان بازی به دست می آورید) مصرف کنید.

برخلاف سال گذشته NBA 2K19 به بازیکنان و کاربران این امکان را می دهد تا بین بخش MyGM و بخش داستانی یکی را انتخاب کنند و هر کدام را که مایلند تجربه نمایند. در بخش MyGM شما نقش یک مدیر را برعهده دارید و یک تیم را از ابتدا در دست دارید. در این قسمت لحظات و مکالمات خنده داری دیده می شود.

خرید بازی NBA 2K19 برای PS4

موسیقی و گرافیک بازی NBA 2K19

بازی با گرافیک عالی و چشم‌ نواز کاملا روان و لذت‌ بخش است. صورت بازیکنان از ستارگان محبوب گرفته تا بازیکنان تازه‌ وارد (یا کمتر دیده شده) حاضر درلیگ کاملاً طبیعی طراحی شده اند.

دقیقا مانند نسخه‌ های قبلی این عنوان پرطرفدار، صداگذاری این بازی به ‌صورت کاملا حرفه‌ای و با استفاده ازمجریان و گزارشگران محبوب  NBA انجام شده است که با اطلاعات به‌ روز و گزارش هیجان انگیز و بی نقص خود باعث واقعی ‌تر شدن محیط بازی شده اند. موسیقی بازی توسطTravis  Scott انجام می پذیرد. این شخصیت برخی از آهنگ های خود را همراه با گروه های مشهور هیپ هاپی همچون SOB x RBE ،Migos ،P-Lo و Toro y Moi اجرا می کند که لحظات سرگرم کننده ای برای بازیکنان ایجاد می نماید.

حرف آخر در مورد بازی NBA 2K19

NBA 2K19 با وجود نقص هایش از جذابیت های فراوانی برخوردار می باشد و اگر از طرفداران بازی های ورزشی هستید حتما برای شما یک تجربه سرگرم کننده خواهد بود. در پایان، لازم به ذکر است که بازی NBA 2K19 در تاریخ 20 شهریور روانه بازار شده است.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان. لطفا نظرات خود را درباره بازی NBA 2K19 برای من، گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

روش های مختلف کسب امتیاز و پاداش

تعدد حالت های بازی

اجرای صدا و موسیقی مختلف در جریان بازی

سرمایه گذاری در حالت MyCareer

نکات منفی

تاکید زیاد بر روی پول مجازی در بازی

حرکات کند بازیکنان در بعضی از مواقع

عدم وجود Matchmaking در حالت MyCareer

یکنواختی حالت  MyCareer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =